Stránka 1 z 10

Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 21.06.2023 21:39
od lebka75
Nazdar klubáci,

tak se po více jak 10ti letech vracím zpět ke značce :kia:

chtěl jsem vzít Ceeda 1.5 T-GDi r.2022 a nakonec jsem skončil u XCeeda, který mi byl bližší při přechodu z Toyoty C-HR

po dnešních dojmech zatím spokojenost, jenom za jízdy trochu povrzávání od dveří řidiče, zřejmě dělá guma kolem dveří a možná se mi zdálo, že občas zadrnčí reprák u spolujezdce. Jinak jízdně spokojenost jak dynamicky, tak se spotřebou. Mám ročník 2021 najeto 24 000 km, koupil jsem od AAA, tak snad nebude žádný problém, přesvědčilo mě, že by auto mělo být v plné tovární záruce, ale až večer jse si všimnul na dveřích štítku, že další servis má být 10/2022 nebo po 15 000 km. Tak doufám, že to v servisu jenom zapoměl někdo přelepit.

Android auto super a spojení s Kia connect se taky podařilo. Teď ještě prolézt všechna možná nastavení a zjistit co k čemu je a jak to funguje :D

Teď si jenm zvyknout zpět na manuál a na turbo, protože jsem měl doteď samé atmosféry :D
Jak to vlastně máte s dochlazováním turba ???

Pokud to sem nepatří prosím o přesun do patřičného fora :yes:

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 05:28
od petzl62
Start stop naprosto pravidelně vypínám, turbo vždy při jízdě po dálnici dochlazuju.

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 07:05
od lebka75
Kde se vypne Start Stop ještě jsem na to nekoukal :D

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 10:28
od tom247
Otvoris kapotu, najdes baterku. Na nej je plus a minus kabel. A jeden maly kablovy zvazok navyse. Ten vytiahnes, obalis koniec elektrikarskou paskou alebo dacim podobnym a nechas volne pohodene.
Tym sa odpoji S/S a "inteligentne" dobijanie baterie. Vysledkom je neustale svietiaca kontrolka S/S na palubovke a dlhsia zivotnost akumulatora.

Turbo dochladzovat vzdy ked sa da, po prudsej jazdy minimalne minutu.

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 11:00
od XMira
V některých článcích moc odpojení toho drátu na inteligentní dobíjení nedoporučovali. Ale, naopak, jsem někde zahlídnul, že když se něčím zafixuje tlačítko ve stisknuté poloze, tak se S/S neaktivuje. Ale osbně to vyzkoušený nemám.

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 11:04
od Ewerlast
Existuje modul, ktorý otočí fungovanie tlačidla, teda bez kliknutia je permanentne vypnutý start stop a ak ho chce človek zapnúť musí to stlačiť. Stojí to niekoľko desiatok eur. Na SR to oficiálne dealer neponúka, v ČR to ponúkali v minulosti, neviem ako teraz.
Niektorí dealer aj na SR to vie namontovať

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 11:23
od Petrik
XMira píše:V některých článcích moc odpojení toho drátu na inteligentní dobíjení nedoporučovali. Ale, naopak, jsem někde zahlídnul, že když se něčím zafixuje tlačítko ve stisknuté poloze, tak se S/S neaktivuje. Ale osbně to vyzkoušený nemám.


Ja to tak mam. Ako som to tlacidlo zablokoval v stlacenej polohe, tak to tam drzi a o ziadnom start-stope ani neviem. Jedina indikacia je rozsvietene to tlacidlo pri radiacej pake.

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 11:40
od tom247
No jo, lenze to neodpoji to "inteligentne" dobijanie baterie. A to ju podla mna nici, aj ked to je agm ci co...

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 12:13
od Ewerlast
Inteligentné nabíjanie batérie sa dá "obísť" zapnutím svetiel. Vtedy je odber príliš veľký, a teda baterka nabíja v podstate neustále plným prúdom.
Ak je zapnuté len denné svietenie, tak baterku nabíja len znížením prúdom, čo baterku nenabije "doplna" a naplno nabíja len pri brzdení. Dôvodom sú samozrejme emisie, aby alternátor nešiel na vyšší výkon, čo znamená vyššiu spotrebu (minimálne, no každý gram sa počíta)
Ak sa dlho jazdí "inteligentne" a málo brzdí, môže sa stať, že auto aj po odparkovaní má iba niečo cez 12V, čo najmä v zime môže byť problém pri štartovaní.

Preto sa odporúča raz za čas (pri kratších trasách, najmä v kolónach a pod.) zapnúť "natvrdo" svetlá, aby sa batéria dobila plným prúdom

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 13:07
od tom247
Led hlavne svetla nemaju tiez extra spotrebu. Staci to?

Tutok to popisali pekne, vidno ake slehy dostava batera pri "inteli" nabijani. Dakujem, neprosim.
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 16:27
od XMira
Ewerlast píše:Existuje modul, ktorý otočí fungovanie tlačidla, teda bez kliknutia je permanentne vypnutý start stop a ak ho chce človek zapnúť musí to stlačiť. Stojí to niekoľko desiatok eur. Na SR to oficiálne dealer neponúka, v ČR to ponúkali v minulosti, neviem ako teraz.
Niektorí dealer aj na SR to vie namontovať

Kia to má v oficiálním ceníku příslušenství, ale nelíbí se mi, že automaticky aktivuje autohold (nechápu souvislost, ale píšou to tam). A zas při aktivním autohold se mi při každém vypnutí motoru zatáhne ruční brzda, A to mi vadí. Parkuju na rovině.

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 16:33
od XMira
tom247 píše:No jo, lenze to neodpoji to "inteligentne" dobijanie baterie. A to ju podla mna nici, aj ked to je agm ci co...

Co jsem koukal, tak AGM Varta 70Ah stojí 3000Kč. To mi nepřijde tak tragický. Spíš se obávám dražších a složitěji diagnostikovatelných problémů z neustálého startování motoru.

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 22.06.2023 18:27
od Ewerlast
LED svetlá majú niekoľko násobne väčší odber ako denné LED (aj 3W vs 15W je výrazný rozdiel) preto aj pri zapnutých LED svetlách sa inteligentné nabíjanie deaktivuje úplne alebo čiastočne. Rovnako to je u Škoda, VW, Peugeot, Kia a ďalších :)

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 23.06.2023 10:39
od KamZehr
Já mám tlačítko S/S zafixované kouskem tvrdého papírku z lékovky a mám klídek :D

Re: Tentokrát XCeed 1.5 T-GDi

PříspěvekNapsal: 23.06.2023 11:11
od therion
Ewerlast píše:LED svetlá majú niekoľko násobne väčší odber ako denné LED (aj 3W vs 15W je výrazný rozdiel) preto aj pri zapnutých LED svetlách sa inteligentné nabíjanie deaktivuje úplne alebo čiastočne. Rovnako to je u Škoda, VW, Peugeot, Kia a ďalších :)


Na deaktivaci to nemusi stacit. Jediny ukazatel toho v jaker rezimu alternator jede je napeti v palubni siti. Takze budto pres BT diagnostiku nebo jednoduchy voltmetr do zapalovace.