Totálně vybitá baterie

Trápí Vás něco na voze?

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Příspěvekod Karens » 15.06.2019 11:07

honza.g píše:
Karens píše:Len taká doplňujúca otázka - prečo si nechával auto odomknuté? Nedá sa ti zamknúť kľúčom?

Asi jsem dělal něco špatně, ale klíč mi zamknul jen dveře u řidiče

Tak ak si mal už vtedy odpojenú baterku tak ti nefungoval centrál, to by som sa čudoval ak by sa ti zamkli. :-) Len neviem aký je problém utobiť to tak ako si napísal, alebo ostatné dvere zamknúť manuálne.. :?
Karens Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 647  
Registrován: 05.10.2018
Bydliště: doma  Czech Republic (cz)
AKTUÁLNĚ MÁ BAN

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Příspěvekod honza.g » 15.06.2019 11:48

Tohle jsou pro mne opravdu cenné postřehy:
therion píše:To ze spinac kapoty po stlaceni funguje neni smerodatne. Podstatne je jestli sepne po zavreni kapoty! To zajistuje gumovy spalek, ktery neni pevny, ale da se menit jeho vyska protoze nema zadnou aretaci.

To podezření na tlačící špalek jsem měl, špatně se mi to kontroluje, měl jsem pocit, že není přesně nad tím spínačem. (Mimochodem uklepl jsem se v nadpise, můj Ceed je z roku 2009, spínač je více na boku než na té fotce zde.) Ale jako podstatné se mi zdá, že při zavřené kapotě zamknutí auta je doprovázeno jedním rozsvícením světel, což snad znamená aktivaci alarmu, což při otevřené kapotě nenastane. A že by se někdy světlo při zamknutí nerozsvítilo, to bych si všiml a řešil dřív.
therion píše:Navic vybijeni baterie je VELMI zavisle na teplote. Pri 15°C vydrzi nabita mesice. Pri 50°C bude k.o. za 14 dni. Pokud ma aku delsi dobu pod 12,2V tak uz zacina sulfatace a to je rychla cesta k likvidaci baterie.

To je zásadní informace, jen doufám, že teploty 25-28°C tak devastující vliv nemají. V tom inkriminovaném měsíci, kdy se zcala nabitá baterie dostala na 8.5 V za 33 dnů, byly teploty 9-22°C . Nicméně nepochybuji, že sulfatace už začala na podzim, kdy se baterie také na cca týden ocitla ve stavu pod 12V. Takže v žádném případě netvrdím, že by její kapacita výrazně převyšovala 40Ah (výrobce Bosch ji označil jako 54Ah).
therion píše:To ze meris napeti k nicemu nepovede , potrebujes zmerit proud , ktery vuz odlebira po zamknuti. Prodreny kabel to nebude, proud z aku by jej spalil.

Nemohu se přít, nemám dostatečné elektrotechnické vzdělání ani praxi. Měřit proud je opravdu to podstatné, ale pracné. Změna napětí při změně napájených okrohů přece jen něco signalizuje, prostě se změnil celkový proud tak výrazně, že zdroj na to reaguje poklesem. Čili na důkaz, zda spínač funguje, by to mělo stačit (minimální pokles při rozepnutí spínače nelze použít pro žádný výpočet, jen naznačuje, že se tím připojil nějaký nevelký, ale nezanedbatelný spotřebič).
Ohledně prodřeného kabelu: přímý kontakt se "zemí" by se určitě projevil nějak hodně viditelně, včetně možného spálení; to jsem neměl na mysli. Spekuloval jsem o nějakém falešném spotřebiči, který by způsobil nenápadný odběr 100-200mA. Co třeba toto: kabel s přelomenou izolaci v nějakém místě, kam zateká a zároveň se usazuje špína. Mokrý prach není dobrý izolant, ale rozhodně to není dobrý vodič, který by na 12V začal žhavit a kdyby ano, tak se tím vysuší a stane se skoro izolantem. Pokud zase zaprší ... Možná divoká teorie, ale náhodnost vybíjení baterie by to vysvětlovalo.
therion píše:Další věci je jakou reálnou kapacitu aku ma. To nezjistíš schopnosti aku startovanim, ale jedine zmerenim konstantnim vybíjecím proudem. Pokud je baterka na 30% kapacity nemusi ve vedrech uživit auto ani tyden. Presto, když ji nabijes auto bez problemu natoci.

Už jsem se objednal do Car House (skoro jako k doktorovi, první volný termín byl za 11 dnů). Předpokládám, že tam prostředky na zjištění kvality baterie mají. Samozřejmě hlavní důvod je preventivní prohlídka (výměna oleje, filtrů, klimatizace).
honza.g Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 7  
Registrován: 10.05.2010
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Příspěvekod honza.g » 15.06.2019 13:34

Karens píše:
honza.g píše:
Karens píše:Len taká doplňujúca otázka - prečo si nechával auto odomknuté? Nedá sa ti zamknúť kľúčom?

Asi jsem dělal něco špatně, ale klíč mi zamknul jen dveře u řidiče

Tak ak si mal už vtedy odpojenú baterku tak ti nefungoval centrál, to by som sa čudoval ak by sa ti zamkli. :-) Len neviem aký je problém utobiť to tak ako si napísal, alebo ostatné dvere zamknúť manuálne.. :?

Jsem sice ignorant, ale že by si ani nikdo jiný za 10 let nevšiml, že lze dvere zamknout manualne, je divne. Tohle auto zamyka krome ridicovych vsechny dvere i kufr jen centralne. A kdyz je zamknute, musim odemknout vse, abych se dostal dovnitr. Postup, ze pri odpojeni baterky musim napred vlezt dovnitr, zamknout tlacitkem na palubni desce (DO by spustilo alarm), atd. ten jsem nikde nenasel - nechapu, proc neni v navodu, jsou tam daleko banalnejsi a samozrejmejsi postupy.
Mimochodem, někde jsem četl, že některá auta při odpojení baterie dvere centralne zamknou. Takze to jde (asi nejaky zachranny kondenzator).
honza.g Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 7  
Registrován: 10.05.2010
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Příspěvekod Zlaťák » 06.07.2019 13:38

Zrovna dnes jsem to řešil. Odemčenému autu odpojil baterku. Klíčkem jsem pak zamčel dveře u řidiče. A ano ostatní dveře jdou zamknout manuálně. Je to i v návodu popsané.
Kia Cee´d SW (JD) 1.6 GDI (2014)
Zlaťák Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 12  Témata: 1
Registrován: 04.07.2019
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Příspěvekod Tazipes » 17.09.2019 09:00

Včera jsem narazil na takovou zajímavou věc. V autě mám na stropě pouze středové světýlko s 5W sufitkou bez čtecích lampiček. V noci v kabině vytváří poněkud ponurou atmosféru a tak jsem si řekl, že půjdu s dobou a dám tam LED sufitku od Osramu. Svítí pěkně, ale na pozici přepínače DOOR svítí stále i při zavřených dveřích a zamčeném autě. Sice podstatně méně, než při dveřích otevřených, ale svítí. Teprve OFF ji úplně zhasne. Skrz žárovku patrně prochází stále nějaký pidiproud, který klasickou sufitku nerozsvítil, ale ledce to stačí. Možná, že by toto mohlo způsobit vybití baterky při delším stání. Moje auto stálo za celý život nejdéle v kuse 2 dny, takže žádné problémy jsem nezaznamenal, ale za 14 dní by to mohlo baterku vycucnout.
Tazipes Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 105  Témata: 3
Registrován: 25.01.2011
Bydliště: Lety  Czech Republic (cz)
Sponzor (1)

Kia cee'd SW (2011)
182000 km @ 6.8 l/100km

Re: Vybijanie baterie - Ceed 2007

Příspěvekod therion » 17.09.2019 09:18

Ma ta sulfidka pomale stmivani? Pokud ano je rizena pwm modulaci a je pravdepodobne ze pracovni proud sulfidky je vetsi nez Led a to rozhodi zpetnou vazbu driveru. Zarovkou v uzamcenem aute nema tect nic. Vyjimkou je prijmac DO a imobilizer. Vse ostatni se odpojuje a proud z aku by nemel presahovat 30mA.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Cifo » 08.11.2020 19:11

Prestalo mi startovat auto, bateria je po 9 rokoch KO a chcel by som objednat tuto: https://q-parts.sk/ztartovacia-bateria-exide-ea530 ale je tam uchytenie B13. Moja otazka: Toto uchytenie nie je vhodne pre moje auto (viz podpis) alebo to nie je problem? Popr ak mate iny typ, necham si poradit. Dakujem za info.
Kia Cee´d SW 1.6 CVVT 92kW 8/2011 M6
Uživatelský avatar
Cifo Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 126  Témata: 5
Registrován: 25.12.2013
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Beda » 08.11.2020 19:51

B13 nevadi, pokavad se ti tam rozmerove vleze. B13 znamena, ze ma na spodku osazeni po vsech 4 stranach, za ktere se da uchytit. Kia i u Hyundai, ktere mam, maji uchyceni na te delsi strane coz je uchyceni B01. B13 zahrnuje B01, takze je to OK. :idea:
Kia cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Kia Sorento II (2010), Kia Sorento II (2013), Kia cee'd GT II (2017), Kia Sorento IV (2021) Kia Stinger (2017), Kia Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8786  Témata: 332
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Cifo » 09.11.2020 05:32

Rozmerovo vlezie, na bocnych stranach mam dost rezervy, viem s tou od vyroby este dost pohybovat. Uchytenie mam na tej dlhsej strane, takze s uchytenim problem podla tvojich info nebude. Idem objednat. Vdaka za info.
Kia Cee´d SW 1.6 CVVT 92kW 8/2011 M6
Uživatelský avatar
Cifo Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 126  Témata: 5
Registrován: 25.12.2013
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod profano » 14.02.2025 12:49

Zeptám se zde. Na Kia ceed 2008 benzín přestal alternátor dobíjet (13,5V) a zjistil jsem, že je vadné ukostření motoru. Propojil jsem prozatím ukostření mínusu baterie s motorem kabelem průřezu 35(kde je motor uchycen na karoserii). Vše je v pořádku, dobíjení 14,5V. Jen je zajímavé, že se ten přechoďák až tak neprojevil na startu motoru. Hlavní ukostření je jen v jednom místě ne? A ještě, dostanu se k němu jen pomocí heveru?
Uživatelský avatar
profano Muž
Sponzor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 213  Témata: 13
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)
Sponzor (5) TOP sponzor (1)

Kia XCeed (2021)
34000 km @ 6 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod johnyfly1 » 15.02.2025 09:37

Ja som dal napr na vengu namiesto korejskej baterie exide a vsetko pasuje ako ma ale plus pol vyzera ze ma exide o kusocek uzsi a tak je problem to dotiahnut potoadne… ale neevidujem s tym ziaden problem …
johnyfly1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 522  Témata: 21
Registrován: 29.10.2019

Kia Venga (2012)
130000 km @ 8 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod mv12 » 17.02.2025 00:11

Exide mám nyní v autě 3 roky a žádný rozdíl v rozměrech pólů jsem nezaznamenal.
Naposledy upravil mv12 dne 17.02.2025 11:03, celkově upraveno 1
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3144  Témata: 20
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
118000 km @ 6.73 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod therion » 17.02.2025 09:45

Baterky asijskeho typu maji jine rozmery kontaktu a vyznacuji se rovnym hornim vikem, kdy kontakty vycnivani nad viko:
asia.jpg

exide-classic-02-lr.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod johnyfly1 » 17.02.2025 18:31

ano viem ved som aj rozmyslal nad tou co ma rovny vrch ale kapacita 45Ah mi prisla malo to tak do furika....ale aj tak obe ci uz rovny vrch alebo klasicky tak obe exide mali poly rovnakych rozmerov ;-) minus pol drzi pekne a plus sa hybe :)
johnyfly1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 522  Témata: 21
Registrován: 29.10.2019

Kia Venga (2012)
130000 km @ 8 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod therion » 18.02.2025 07:29

Nene evropske maji 19,5 mm pro kladny a 17,9 pro zaporny. Asijske maji koliky s prumerem 14,7mm pro kladny a 13,1 mm pro zaporny. S jinym rozmerem jsem se nesetkal.
6N3C.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1588  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé