Stránka 1 z 1

CEED (JD)-1.4MPI(G4LC) - dusí se ráno v mrazech při odjezdu

PříspěvekNapsal: 03.03.2025 13:12
od jardast
Ahoj všem,
v rámci zoufalství píšu s popisem závady jestli někdo neřešil nebo neví co by to mohlo být.

Vůz: KIA CEED (JD) rv 2018, motor 1.4 MPi (CVVT) G4LC (přestavba na LPG Tartarini + automatický přímaz ventilových sedel.)
nájezd nyní 79tkm (LPG montáž před 30tkm - 2 roky provoz)

Auto za normálních okolností v létě a zimě jezdí zcela OK - na pohodu.

Občas nahodile se ale při teplotách po nulou cca -4 apod chová následovně:
- nastartuje jako hodinky na benzín (volnoběh stabilní)
- škrabu 5 minut auto bublá na volnoběh ok a chci odjet
- auto se začne dusit jak uchlastaná sekačka na trávu a často chcípne.
- opakovaný start na první ťuknutí (volnoběh stabilní) a opět stejná situace dušení se až chcípnutí
- takto někdy 2x někdy 4x
- následně se auto probere a jezdí zcela v pohodě celý den město, dálnice a to bez zakuckání ať již na benzín nebo LPG.
- toto se děje jenom někdy a vždy jen za daných teplot a když tak vždy po mrazivé noci u baráku
- zkoušeli jsme jiné druhy benzínu i premiové, do 95benzínů dávám VIF (benzínový), diagnostika doma i v KIA vždy čistá a auto je prý v pořádku.
- provedl jsem částěčné vyčištění klapky kam jsme se dostal chemií a kartáčkem bez demontáže skrze otevřenou klapku (použit čistič na klapky)
- provedena výměna nového MAP senzoru (tlak a teplota nasávaného vzduchu)
- teď jsem dal nové svíčky DENSO
- koukal jsem na živá data u LAMBDA sondy 1 a 2 a podle mne ok. Jedna lambda pulsuje nahoru dolů a druhá drží lajnu.

Nicméně nahodile to je stále stejné :(
Minulou zimu jsme toto nezaznamenali vůbec.

Jinak je auto je v pohodě ale tohle manželku občas nas..e a jednou takto zůstala po noční stát uprostřed křižovatky kousek od práce. Takže docela o hubu. :(

Děkuji za nápady.
Jarda

Re: CEED (JD)-1.4MPI(G4LC) - dusí se ráno v mrazech při odje

PříspěvekNapsal: 03.03.2025 13:30
od therion
Takze na benzin jede v poho a po prepnuti na plyn zacnou problemy? Spatny odparovani plynu nebo vlhkost v lpg systemu me napada jako prvni. Filtry kapalne a plynne faze uz nekdo menil?

Re: CEED (JD)-1.4MPI(G4LC) - dusí se ráno v mrazech při odje

PříspěvekNapsal: 03.03.2025 15:58
od jardast
Nikoliv,
problém je už ráno na benzín. LPG je v pohodě a servisované filtry a vše.
Dokonce když se dusilo a zrovna teplota vody už byla 35C a přeplo se na LPG, tak problém zmizel. Tedy problém je kolem benzínu.
Auto po uvedených problémech, které jsou jen někdy ale vždy venkovní teplota pod nulou tak když se probere a 1-4 chcípne formou udušení se (buď moc nebo málo paliva) tak pak šlape celý den OK jak na benzín tak i na LPG.
Jinak to udušení a chcípnutí se děje při prvním pokusu o rozjezd od domu. Auto netáhne a nejde do otáček. Jak se to probere tak pak už ok. Problém trvá pak třeba minutu.. nebo 30s.

Mám podezření, že je někde blbý kontakt, blbé podávání paliva, hausenumera od nějakého čidla které má blbý kontakt chvíli....už mne nenapadá co to může být.

Re: CEED (JD)-1.4MPI(G4LC) - dusí se ráno v mrazech při odje

PříspěvekNapsal: 03.03.2025 17:19
od therion
Jake jsou hodnoty LTFT u benzinu a pokud se pouziva bezna 95 , byl nekdy cisten palivovy system?

Re: CEED (JD)-1.4MPI(G4LC) - dusí se ráno v mrazech při odje

PříspěvekNapsal: 03.03.2025 17:54
od jardast
Na LTFT korekce se podívám i když to už je na rámec mých vědomostí. Poslední 2,5 roku co auto vlastníme to jezdí spíše na prémiová paliva nebo N95 a VIF aditiva a samozřejmě pak na LPG po zahřátí. Ale můžu něco koupit agresivnějšího na čištění palivového systému... pokud VIF nestačí.

Re: CEED (JD)-1.4MPI(G4LC) - dusí se ráno v mrazech při odje

PříspěvekNapsal: 03.03.2025 18:21
od therion
LTFT se daji vycist temer cimkoli v mobilu (torque pro). Ona ta klasicka 95 tim , ze je plna lihu ma u lpg tu blbou vlastnost, ze jak se na ni malo jezdi, tak do sebe nachyta kvanta vody a pryskyricnati a zalepuje palivovy system vstrikovace , volnobezne ventily apod.

Re: CEED (JD)-1.4MPI(G4LC) - dusí se ráno v mrazech při odje

PříspěvekNapsal: 03.03.2025 18:30
od jardast
Tak dlouhodobé korekce 0%, krátkodobé na volnoběh chodí do jednotek procent 4-6 cca do mínusu. DIAG chyby jako vždy žádné.
Zkusím koupit čistič palivové soustavy na benzínové motory.

Re: CEED (JD)-1.4MPI(G4LC) - dusí se ráno v mrazech při odje

PříspěvekNapsal: 03.03.2025 19:50
od therion
Kdyz je moznost to vycist, kolik ukazuje cidlo teploty v sani pri studenem stojicim motoru a jaky tlak?

Re: CEED (JD)-1.4MPI(G4LC) - dusí se ráno v mrazech při odje

PříspěvekNapsal: 03.03.2025 20:18
od jardast
Reálná teplota venku u baráku 4C.
7C hlásí palubka v autě kousek od domu.

diagnostika:
Čidlo venkovní teploty 20C
Čidlo MAP senzoru /teplota nasávaného vzduchu 24C / tlak na volnoběh 930 ot. 32kpa
při zvýšených otáčkách na 2500 ot. je tlak na čidle 25kpa

MAP senzor nedávno měněn a přijde mi že hodnoty dává jako původní originál.

Auto musí dost vychladnout (několik hodin minimálně) aby teplotní hodnoty odpovídaly venkovní teplotě.
Položka teplota nasávaného vzduchu je hodně ovlivněná u stojícího auta teplem z motoru a postupně stoupá s teplotou motoru.

Re: CEED (JD)-1.4MPI(G4LC) - dusí se ráno v mrazech při odje

PříspěvekNapsal: 04.03.2025 07:11
od therion
No proto jsem psal merit u stojicicho chladneho motoru.