Stránka 1 z 37

Skubani vozu (motoru 1.6CRDi)

PříspěvekNapsal: 02.11.2007 23:02
od Beda
Ma nekdo podobne zkusenosti s CRDi jako ja :?: Vsiml jsem si, ze kdyz jedu treba do kopce a mam motor v zaberu pedal seslaplej na polovic a zarazenou 5tku tak, kdyz se blizim ke konci kopce a povolim pedal, aby auto dojelo setrvacnosti a trochu zpomalilo, tak zacne auto docela skubat, tak jako by mu uplne ridici jednotka odrizla privod paliva :huh: Musim vetsinou vyradit a nebo podradit niz, stava se mi to ted docela casto, mozna na to ma vliv pad otacek a elektronickej plyn spolu s turbem :|

AKTUALIZACE:
Skubani se projevuje jen u nekterych motoru 1.6 CRDi. Problem se objevuje pri zarazenem 5 nebo 4 rychlostnim stupni (obcas i mirne pri 3jce. Vetsinou se to stava, kdyz je motor mirne v zaberu a nahle povolite plyn, aby jste pribrzdili motorem. Otacky motoru pri skubani 1800 ~ 2000 ot./min
Diskuze na toto tema: http://old.kia-club.org/viewtopic.php?t=307

Reseni: navstivte vas nejblizsi servis a zadejte prehrani programu ridici jednotky za novejsi ;)

Re: Skubani vozu (motoru)

PříspěvekNapsal: 03.11.2007 02:14
od Návštěvník
Beda píše:Ma nekdo podobne zkusenosti s CRDi jako ja :?: Vsiml jsem si, ze kdyz jedu treba do kopce a mam motor v zaberu pedal seslaplej na polovic a zarazenou 5tku tak, kdyz se blizim ke konci kopce a povolim pedal, aby auto dojelo setrvacnosti a trochu zpomalilo, tak zacne auto docela skubat, tak jako by mu uplne ridici jednotka odrizla privod paliva :huh: Musim vetsinou vyradit a nebo podradit niz, stava se mi to ted docela casto, mozna na to ma vliv pad otacek a elektronickej plyn spolu s turbem :|

:lol: tak přesně tohle dělá autobus... :D

PříspěvekNapsal: 03.11.2007 20:08
od Návštěvník
Pokud jsem to pochopil, tak bych rekl že to je normál.Když jsem jel s Fabii do kopce a dojíždel jsem a dal nohu z plynu a pokud byl jeste kopec (ja se proste zakecal),musel jsem podradit a pridat,proste auto ztratí otáčky zpomalí a je to a začne škubat.Bud se musí jet celý kopec proste pod plynem a nebo když ubereš podřadit.Nic víc mě nenapadá.Ale je to běžný.A pokud pojedeš z kopce rozjedeš to a dás nohu z plynu pojedeš relativne dle počítače za 0litrů ale jakmile auto začne zase hodne zpomalovat opet ti začne cukat a bud musíš podřadit a přidat plyn a nebo to dojet na neutrál.A pokud pojedeš z kopce s vyřazeným rychlostním stupněn budeš tam mít spotřebu cca 0,6l.Ale bez rychlosti z kopce nejezdím .

PříspěvekNapsal: 03.11.2007 21:00
od Beda
Pocitam, ze za to muze velky pad otacek a elektronicky plyn. Jinak mne zarazi presne to, co jsi psal -> taktez jsem si vsiml, ze pri jizde na neutral ukazuje palubni pocitac spotrebu nekde kolem 0,5l a se zarazenym kvaltem ukazuje 0l. Docela jsem si zvykl vyrazovat na neutral ... vim, ze na toto tema se vede spousta diskuzi, ale vzdy jsou nazory pro a proti :help: a tak to neresim 8-)

Re: Skubani vozu (motoru)

PříspěvekNapsal: 03.11.2007 21:19
od Návštěvník
Beda píše:Ma nekdo podobne zkusenosti s CRDi jako ja :?: Vsiml jsem si, ze kdyz jedu treba do kopce a mam motor v zaberu pedal seslaplej na polovic a zarazenou 5tku tak, kdyz se blizim ke konci kopce a povolim pedal, aby auto dojelo setrvacnosti a trochu zpomalilo, tak zacne auto docela skubat, tak jako by mu uplne ridici jednotka odrizla privod paliva :huh: Musim vetsinou vyradit a nebo podradit niz, stava se mi to ted docela casto, mozna na to ma vliv pad otacek a elektronickej plyn spolu s turbem :|


Až se ti to bude dít znova tak mrkni na otáčkoměr, jak málo tam těch otáček je.

PříspěvekNapsal: 03.11.2007 22:44
od Návštěvník
Víš nazorů je dost na to jestli na neutrál nebo ne.Každopádne pravda je taková,že je lepší jezdit tak že tam mas rychlost.proste brzdit motorem,tak jako u autobusu tam si to nemůžeš dovolit vyhodit rychlost..A u aute jde o to:proste zima.Jedeš ,najednou křižovatka ten kdo je zvyklý mít tam třeba i z mírného kopce neutrál co udělá?Začne brzdit jelikož to potřebuje ale najednou to začne klouzat a jsem v křižovatce.Ale když jedeš a maš zařazen rychlostní stupen a dojíždíš tak že podřazuješ,potřebuješ menší brzdnou sílu a zastavíš.Navíc pokud nekdo neumí zrovna jezdit a jeden z kopce na neutrál pak tam šoupne rychlost je to naraz na převodovku a motor,ale to je na každém jak jezdí.proto já jezdím tak že nevyřazuji rychlost ale dojíždím.Je to na zvyku ale jakmile se zvykneš děláš to automaticky v letě a v zimě a v zimě se to vyplatí.To mi věř.Jinak stím motorem si myslím o nic nejde.Kdyby to dělalo že pojedeš do kopce a v záběru to začne škubat pak by byla chyba ale takhle ne. Nevím jestli jsem to napsal dobře ale snad ju.Měj se.

PříspěvekNapsal: 04.11.2007 00:22
od Návštěvník
Beda píše:Pocitam, ze za to muze velky pad otacek a elektronicky plyn. Jinak mne zarazi presne to, co jsi psal -> taktez jsem si vsiml, ze pri jizde na neutral ukazuje palubni pocitac spotrebu nekde kolem 0,5l a se zarazenym kvaltem ukazuje 0l. Docela jsem si zvykl vyrazovat na neutral ... vim, ze na toto tema se vede spousta diskuzi, ale vzdy jsou nazory pro a proti :help: a tak to neresim 8-)

teď drobátko vážně.....si myslím,že pakliže nevyřadíš,otáčky zas tak rapidně neklesáj...a když je to pořádnéj krpál,tak ti motor jednoduše zbrzdí tak,že máš tenhle pocit....prakticky je motor podtočenej,ale ve větší rychlosti to snese,horší by to bylo,kdybys takhle dojížděl kopec pomalu třeba na dvojku,to by se CRDičku moc nelíbilo :P a začal by škubat eště víc...můj "4-1"válec mi to daly najevo hned při prvnim seznámení ;) ....jináč se zařazeným kvaltíkém frčíš dólu zadara(pakliže nepočítáš amortizaci :D ) :idea: to je bez diskuze...prostě "pípa" je zavřená....a eště šetříš špalíčky brzdový :roll: když vhodně podřazuješ s kombinací lehtání brzdového pedálku :)


....a v tom,co psal Anonym je taky kus prafdy :wink: ...

PříspěvekNapsal: 04.11.2007 00:47
od Návštěvník
Anonym píše:Víš nazorů je dost na to jestli na neutrál nebo ne.Každopádne pravda je taková,že je lepší jezdit tak že tam mas rychlost.proste brzdit motorem,tak jako u autobusu tam si to nemůžeš dovolit vyhodit rychlost..A u aute jde o to:proste zima.Jedeš ,najednou křižovatka ten kdo je zvyklý mít tam třeba i z mírného kopce neutrál co udělá?Začne brzdit jelikož to potřebuje ale najednou to začne klouzat a jsem v křižovatce.Ale když jedeš a maš zařazen rychlostní stupen a dojíždíš tak že podřazuješ,potřebuješ menší brzdnou sílu a zastavíš.Navíc pokud nekdo neumí zrovna jezdit a jeden z kopce na neutrál pak tam šoupne rychlost je to naraz na převodovku a motor,ale to je na každém jak jezdí.proto já jezdím tak že nevyřazuji rychlost ale dojíždím.Je to na zvyku ale jakmile se zvykneš děláš to automaticky v letě a v zimě a v zimě se to vyplatí.To mi věř.Jinak stím motorem si myslím o nic nejde.Kdyby to dělalo že pojedeš do kopce a v záběru to začne škubat pak by byla chyba ale takhle ne. Nevím jestli jsem to napsal dobře ale snad ju.Měj se.

...a ani nesmíš,protože kdyby Ti "chcíp"motor u busu,tak už nezařadíš,volantém nezatočíš(pakliže nejsi Arnold Schw... :twisted: ) a pedály nesešlápneš...to jen na doplnění ;) v podstatě z předpisovýho hlediska musíš mít vždy zařazíno a z bezpečnostního hlediska bych to risknul leda bez cestujících a to ještě tak, kdyby vůz měl retardér(starší kusy máj jen motorovku(brzdu))...je to stejný jako u náklaďáku...
...a proti nárazu na převodofku a motor se právě aplikuje tzv."meziplyn",kterým si vyženeš otáčky a pak,když tam šoupneš kvaltík,tak se motůrek nediví :no: ...jenž to si někteří nedonošenci pletou se soutěžákama a aplikují meziplyn i při řazení nahoru 1 -> 2 -> 3 -> ...atd. -> -> není-liž pravda...?! :oops:
...a s Anonym naprostéj souhlas :)

Re: Skubani vozu (motoru)

PříspěvekNapsal: 04.11.2007 08:14
od Raven
Beda píše:Ma nekdo podobne zkusenosti s CRDi jako ja :?: Vsiml jsem si, ze kdyz jedu treba do kopce a mam motor v zaberu pedal seslaplej na polovic a zarazenou 5tku tak, kdyz se blizim ke konci kopce a povolim pedal, aby auto dojelo setrvacnosti a trochu zpomalilo, tak zacne auto docela skubat, tak jako by mu uplne ridici jednotka odrizla privod paliva :huh: Musim vetsinou vyradit a nebo podradit niz, stava se mi to ted docela casto, mozna na to ma vliv pad otacek a elektronickej plyn spolu s turbem :|


Inu to je normalni, nafta totiz patri do kamen a do traktoru. :wink:

PříspěvekNapsal: 04.11.2007 12:58
od vladislav
Já si nemyslím,že nafta patří do kamen,ale je fakt že u benzínu tento problém není......už jsem čel kolikrát i divoké hádky mezi příznivci nafty a benzínu.. :bored: :bored: které je lepší...Myslím si ,že to je každého osobní věc ,který druh auta zvolí..Já do ted vždy jenom benzín,ale nebráním se myšlence někdy v budoucnu si pořídit naftáka.. :scooter: :scooter: :yes: :yes:

PříspěvekNapsal: 04.11.2007 14:24
od Návštěvník
:) hlavně,že to jede :scooter: a že je to :kia: ;-) časem budou eště třeba plynofý nebo elektrický :-P

PříspěvekNapsal: 04.11.2007 20:13
od Raven
vladislav píše:Já si nemyslím,že nafta patří do kamen,ale je fakt že u benzínu tento problém není......už jsem čel kolikrát i divoké hádky mezi příznivci nafty a benzínu.. :bored: :bored: které je lepší...Myslím si ,že to je každého osobní věc ,který druh auta zvolí..Já do ted vždy jenom benzín,ale nebráním se myšlence někdy v budoucnu si pořídit naftáka.. :scooter: :scooter: :yes: :yes:


Ale dyk tam byl smajlik, tak si to tak neber. Ja proti nafte nic nemam. Ale nemi jet prede mnou :D

PříspěvekNapsal: 04.11.2007 20:16
od Návštěvník
Hmm nic ve zlém ale jak poznáš že před tebou jede nafta.

PříspěvekNapsal: 04.11.2007 21:16
od Raven
Anonym píše:Hmm nic ve zlém ale jak poznáš že před tebou jede nafta.


Ze musim pustit vnitrni cirkulaci vzduchu, sterace a mlhovky :lol:

PříspěvekNapsal: 04.11.2007 21:41
od Návštěvník
hmm tak to ju.