Stránka 1 z 1

Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 30.11.2010 22:39
od vlafi
Asi 4krát se mi už stalo,že mi auto jelo jen na 3 válce..Vždy se vyměnila cívka zapalování.V servisu to mají hotové za 5 minut a je vše v pohodě.Jelikož mi v Dolnisu říkají,že jsem jediný s tímto problémem.Měl někdo stejný problém jako já? :kia:

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 30.11.2010 23:48
od pišta
Menia stále tú istú cievku?
Lebo ak ano pozreli sa aj zapalovacie káble či nieje chyba tam?

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 01.12.2010 00:08
od vlafi
Po druhé výměně si je označily a při dvou dalších to byly jiné..V záznamech mám napsáno-špatný kontakt a otevřený obvod

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 01.12.2010 22:53
od maria40
vlafi píše:Asi 4krát se mi už stalo,že mi auto jelo jen na 3 válce..Vždy se vyměnila cívka zapalování.V servisu to mají hotové za 5 minut a je vše v pohodě.Jelikož mi v Dolnisu říkají,že jsem jediný s tímto problémem.Měl někdo stejný problém jako já? :kia:


Mne ju už menili, ale iba jeden krát. Dúfam že aj naposledy. Auto prestalo ťahať a išlo na 3válce. Samozrejme že sa rozsvietila kontrolka motora/chekin/. Bolo to asi pred rokom.

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 12.01.2011 18:58
od robertini
Mne to spravilo uz 3 krat,uz chyba len na prvom valci vymenit cievky.

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 23.04.2012 16:32
od Ondro
Tak aj ja som v klube...:) Pred týždňom náhle na 3 valce, blikanie a trvalé svietenie "CHECK", promptne do servisu, v letku odhad že ide o cievku, diagnostika potvrdila chybu zapaľovania (1.valec) a za 10 minút hotovo (KIA Tuhovská). Vytešoval som sa až do piatku... Po 8 dňoch sa porucha objavila zase. Náhle. Ráno ešte v pohode, poobede to bolo tu!
Myslel som si, že po ca 90000 km sa už nemôže nič stať.... Idem tam zajtra, ale mám pochybnosti, že je to také jednoduché (zase cievka?).
Vlafi-mu menili 4x (?). Je možné, že tie cievky odchádzajú tak tesne po sebe? Nebude to inde?
Som síce so servisom spokojný, ale keď oni vedia len čítať diagnostiku ... Veď to môže byť všeličo. Napr. na Felde som mal podobný problém po 10 rokoch prevádzky (300.000 km) a napokon to bol výkonový člen v riadiacej jednotke, museli ju vymeniť.
Rozmýšľam, ako by som tým technikom pomohol (laickými radami :), či budú vôbec prístupní...
Mali ste niekto niečo podobné? Ako to dopadlo?
Najviac ma mrzí, že za chvíľu by som mal ísť do toho Vraného (kam sa veľmi teším) a moja blízka motoristická budúcnosť je neistá...:(

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 24.04.2012 11:31
od Ondro
Takže výsledok: Bol som tam dnes ráno (Tuhovská) a bol to zase 1. valec, ale cievkou to nebolo... Aj prvýkrát ju menili zbytočne... Bola to kvapka vody medzi trubicou na cievke a sviečkou! Vraj či som umýval motor, lebo je vraj nejaký čistý. Samozrejme som umýval, ale nie wabkou, či oblievaním, ale len jemne mokrou metličkou a to 2 týždne pred prvou výmenou cievky. A to som pozakrýval čo sa dalo. Ale ten obdľžnikový dekel nad hlavou valcov, ktorý kryje aj cievky a sviečky netesní! A nejaká kvapka sa musela dostať pod dekel a navyše jej trvalo týždne, kým doputovala do jamy pre sviečku! A prežila aj výmenu cievky, a ešte 8 dní tam niekde bola utajená, kým začala skratovať :) Auto používam denne a motor má ca 90 stupňov, predsa sa nestačila odpariť.
Takže pozor na umývanie motora! Ak, tak pozakrývať čo sa dá, najmä ten dekel nad hlavami, alebo poriadne vysušiť priestor pri sviečkach. Na staré kolená sa furt učím :)

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 19.05.2014 11:57
od spacirx
Jak poznám který válec je číslo 1? Taky mi nezapaluje (P0301) a kolik stojí origoš cívka, kdyby byla potřeba? Jdu teď vyměnit všechny svíčky, třeba to pomůže, nějak jsem prošvihl výměnu svíček, cca o 35tis. km! :D

Edit:
Válec č1. je ten úplně vlevo, když stojím před autem a čučím na motor. Cívka stála 2000kč v :kia:

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 23.07.2014 08:23
od von_Raven
Mi obyčejně shořela cívka po hodně ostré jízdě delší jak 15 min v kuse kolem 6-7 tis otáček :D ale to bylo jiné auto než Kia. Kabelama to nebylo. Pak jsem četl o svíčkách, že tam není důležitý jenom závit a odtrh :) ale i hromada dalších parametrů, tak jako tak jsem ale nakonec skončil u Brisku pro LPG se stříbrnýma elektrodama se zúžením, protože díky tomu zúžení a stříbru tam byl odpor po 20tis km kdy už jiné svíčky to mají za sebou pořád menší, než u úplně nových kterýchkoli jiných, takže se pak dalo experimentovat po 5 setinách s odtrhem než se našel ten správný, kdy to i jelo a ani nežralo a ani cívky nechcípaly.
Ještě lepší byly co do spotřeby a tahu Brisk Platin, tam sice píšou životnost až 90 tis, ale reálně spíš dvě výměny oleje a pryč s nima. Odpor ale mají už zase takový běžnější.
Takže zkusil bych pohledat v katalogu a ten má každý prodejce svíček na daný motor, správnou svíčku ve verzi silver pro LPG a jen doladil správný odtrh +0,05mm a tyhle svíčky díky tomu pidi odporu opravdu namáhají cívky minimálně.
Jo :) nejsem dealer brisku a třeba ta jejich řada a-line je vyloženě šmejd co nenajede ani 4000km a je po ní, ale srovnával jsem s Bosch, NGK, Champion (ty byly asi nejlepší, ale blbě se shánějí) a Brisk a nakonec jsem zůstal u našich a to opakuju, že můj styl jízdy byl omezovač několikrát denně a spálenou cívku jsem nenahrazoval novou páč ta stála 3000,- ale starou ojetou a díky těmhle svíčkám se frekvence chcípnutí cívky snížila na max 1 x ročně :D

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 18.10.2014 21:20
od BREITAK
Ahoj,jsem BREITAK a jsem v kia-clubu.Mám tu samou závadu po 10letech co jí mám,ale mám najeto jen 70t.km.Napřed jsem nevěděl co to může být,ale potvrdilo se to,když jsem v garáži viděl jak se tam jiskří na cívkách.Teď mám trochu dilema kde jí objednat,aby vyšla co nejlevněji,protože jde příští rok na prodej a nechci do toho moc investovat.Tak se měj a čus.

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 19.10.2014 08:46
od spd001
@von_Raven a skusal si porovnat aj japonske NGK?

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 19.10.2014 09:27
od spacirx
Však tam píše, že porovnával i NGK.

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 19.10.2014 23:12
od spd001
uz som ozaj slepy :roll: podla mna NGK su kvalitne sviecky aj ked ja som nemal Preludu na plyn no u mna neodisla cievka nikdy a to som ju taktiez nesetril denno denne.

Re: Cívka zapalování

PříspěvekNapsal: 20.10.2014 06:54
od spacirx
Akorát co já jsem naposledy dával NGK, tak na krabičce bylo made in Korea... (tím neříkám, že jsou špatný, pro mě je to lepší než třeba made in Hungary) :lol: