Stránka 1 z 1

Žhavenie Kia Ced 1,6 CRDi 85kW

PříspěvekNapsal: 06.10.2012 23:42
od MVa
Mám auto Kia Ceed 1,6 CRDi 85kW, Ex, rok výroby 2008. Pri štartovaní auta som vždy postupoval podľa návodu. Po otočení kľúča som počkal až zhasne kontrolka žhavenia a potom naštartujem auto. Pri štartovaní bola kontrolka žhavenia vypnutá. Posledné dva týždne pri otočení kľúča počkám kým kontrolka žhavenia zhasne, ale keď štartujem pri chladnom motore sa mi kontrolka žhavenia opätovne rozsvieti a zhasne až keď motor naskočí. Dnes mi to dokonca pri štartovaní vynulovalo palubný počítač. Pri teplom motore pri otočení kľúča kontrolka žhavenia len na chvíľku naskočí, ale pri štartovaní sa už nerozsvieti. Ostatné kontrolky sa javia v poriadku. Vie mi niekto poradiť, či je vážna chyba a treba s tým ísť do servisu, alebo je to normálne. Motor pri štartovaní mi od kúpy naskakuje akoby až po pretočení 2 valca (teda nie hneď), ale v servise mi povedali, že je to normálne. V práci mám Kia Ceed SW CRDi 2,0 a tam pri štartovaní len trošku drnknem do klúča a ihneď naskočí.

Re: Žhavenie Kia Ced 1,6 CRDi 85kW

PříspěvekNapsal: 07.10.2012 09:12
od Berka
V jakém stavu je baterie? Točí startér dostatečně rychle? Možná by to chtělo zkontrolovat ukostřovací místa. Je jich tam v okolí motoru celkem dost. Preventivně jsem letos na všech ukostření vyměnil standartní šroubky za antikorové, protože vím jak špatné ukostření dokáže potrápit. Tedy až na jeden, na který se nemůžu dostat.

Re: Žhavenie Kia Ced 1,6 CRDi 85kW

PříspěvekNapsal: 07.10.2012 10:20
od rudolf.tomka
@MVa , vitaj v klube kolega zo Zborova :drink: , škoda , že namám diesel, vedel by som ti poradiť, pri štartovaní postupuješ správne,zvyknú blbnúť aj žhaviče :? a čo sa týka servisu v BJ , nie sú veľmi ochotní :( , skús v PO alebo MI

Re: Žhavenie Kia Ced 1,6 CRDi 85kW

PříspěvekNapsal: 08.10.2012 09:23
od djtomy1
Stejne problemy jsem mel i ja.Vymen baterii nedrzi ti kapacitu a nebo ji plne dobij.
Pri startu je velky odber proudu a baterije jde s napetim dolu,nevim jak je to presne u kie ,ale pokud klesne napeti pod 10,5 voltu,elektronika zareaguje na snizeni palubniho napeti a rozsviti se kontrolka.
Po nastartovani zhasne,protoze vyrobu napeti prevezme altik, ktery doda 14 voltu.

Re: Žhavenie Kia Ced 1,6 CRDi 85kW

PříspěvekNapsal: 13.10.2012 10:42
od MVa
Časť problému mám vyriešenú. Volal som do servisu v Martine a tam mi odporučili, že problémom budú žhaviče. Na moju otázku, či sa na to vzťahuje záruka?, koľko bude stáť oprava a kedy by to mohli opraviť znela odpoveď asi následovne: žhaviče sú spotrebná materiál a teda záruka sa na ne nevzťahuje, je to potrebné zaplatiť, oprava stojí cca 230€, pretože je vhodné vymeniť všetky štyri naraz a momentálne nemajú čas, teda skôr na budúci týždeň, ale nie je to chyba, pre ktorú by sa nedalo jazdiť, aj tak ich vymenia všetky štyri a teda pokiaľ tie ostatné idú a štartuje nemusím sa ponáhľať. Pri mojom počte kilometrov je to vraj normálne a mení sa to ako sviečky pri benzínových motoroch.
Bol som za kamarátom. Zrovna mal žhaviče zo starej zošrotovanej KIE (vraj nemala moc najazdené). Vymenili sme ich asi za 20 minút a je po probléme s kontrolkou žhavenia (nie sme je automechanici). Už pri štartovaní nesvieti. Myslím, že som aj dosť ušetril.
Ostal mi ešte problém ďalší problém.
Včera som išiel o druhej v noci a videl som ako pri prejazde väčšinou nerovnosťami mi náhodne preblikáva kontrolka batérie. Je to úplne náhodne, občas aj na rovnej ceste a dosť často (rádovo aj intervaly desiatok sekúnd) a len na chvíločku cca 0,5 sek.
Ďakujem za vaše rady a po ich prečítaní si myslím, že mám asi v inštalácii "studený spoj". Musím si ešte premerať batériu, ale myslím že po 3,5 roku používania by ešte nemala byť zlá (zo skúsenosti z predchádzajúcich aut). Myslím si, že pri takomto spôsobe jej zaťaženia sa intenzívnejšie vybíja. Skôr sa bojím o elektroniku, ktorej takéto výkyvy napätia určite neprospievajú. Myslím si že by to mohlo byť v okolí alternátora.
Vedel by mi nieto poradiť, kam "šiahnúť", nemá niekto elektrickú schému?
Obávam sa, že v servise by mi to mohli hľadať aj hodiny a pri ich hodinových sadzbách by to nemuselo byť zrovná lacné :). Najskôr by som to skúsil skontrolovať sám ak to nepôjde potom servis.
Ďakujem veľmi pekne všetkým za rady.

Re: Žhavenie Kia Ced 1,6 CRDi 85kW

PříspěvekNapsal: 13.10.2012 13:30
od Beda
Jeji origo korejska baterka mi vypovedela na cee'du sluzbu uz po dvou letech, kdy auto nevydrzelo 2 tydny odstavku venku na mrazu. Po 4 letech jsem ji sam dobrovolne radsi vymenil.

Re: Žhavenie Kia Ced 1,6 CRDi 85kW

PříspěvekNapsal: 14.10.2012 11:25
od rudolf.tomka
@MVa , tak ma teší , že sme ťa navigovali spravnym smerom ohľadom poruchy , uvidíme,nové žhaviče stoja cca 23 € http://www.faro.sk/catalog/sviecky-a-zh ... a-ceed.php , máš to blízko do Kys.Nové mesto , a myslím , že ti ich vymení ktorýkoľvek šikovný mechanik, v servise ti prirátajú cenu za diagnostiku a výmenu + origo :? zhaviče, ktoré vydržia :thd: a tak máš z toho 230 € , a to preblikovanie kontrolky by asi malo byť dobíjanie, žeby alternátor :help:

Re: Žhavenie Kia Ced 1,6 CRDi 85kW

PříspěvekNapsal: 17.10.2012 23:44
od MVa
Ďakujem všetkým za navigáciu. Videl som v katalógu, že aj na nových žhavičoch kúpených cez internet by som výrazne ušetril. Už veru by som s touto poruchou do servisu nešiel. Verím však, že aj tieto vymenené vydržia aspoň ďalších 50 000 km.
Posmelený vašimi radami, som v sobotu dal dole plastový kryt motora a pozeral som kábel od alternátora. Zistil som že je asi priamo prepojený z batériou. Vychádza mi z toho, že regulátor je asi priamo pod čiernym krytom na alternátore. Skrutka upevňujúcu kábel na alternátore som dotiahol skoro o pol otáčky a ešte zopár skrutiek, ktoré pravdepodobne len držia plastový kryt kábla. Prekvapilo ma, že na skrutke na alternátore nie je žiadna pérová podložka proti uvoľneniu. (nie je tam najlepší prístup. ale prstami som nič nenahmatal).
Jazdil som už dvakrát v noci a kontrolka neblikala. Verím, že som pravdepodobne opravil. Napätie batérie je cca 12,5V a po naštartovaní stúpne na 13,9 až 14,05V. Myslím, že ešte túto zimu vydrží.