Stránka 1 z 1

Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 27.02.2016 14:53
od Harley1
Sa mi zdá, že z môjho auta výfuku, ide smrad! Má najazdených 180 000 km. Zvlášť, keď je studený motor. :o

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 27.02.2016 14:57
od Berka
To je normální, proto je výfuk až na konci pod autem a ne v kabině ;)

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 27.02.2016 15:19
od t0x!n
studeny motor = nedokonale spalovani, ach jo, jeste ze je ta chemie na zakladni skole :D

P.S. pokud chces inhalovat vypary, vyfuk nebude to spravne prostredi na tuto cinnost :D

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 27.02.2016 15:29
od Berka
Děláme si legraci, ale je pravda že některá auta z výfuku smrdí a jiná ne. Třeba motor 2.0 HDi Peugeot/Citroen smrdí strašně nasládle a je to při volnoběhu cítit na desítky metrů. Dělá to vždy jakmile je teplota okolí pod 5°C, prostě tam dochází nějakému režimu spalování který ve výsledku divně smrdí. Nevzpomínám si, že by Kia podobně smrděla, možná by to chtělo motor občas pořádně protáhnout, klidně každý týden ho na chvíli podržet aby se pořádně vytočil. Budeš se divit kolik se tam usadí bordelu, který potřebuje pryč.

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 27.02.2016 15:53
od Harley1
Dík za objasnenie... :D

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 27.02.2016 16:24
od t0x!n
a proto kdyz jedu trasu treba 50km v kuse (jelikoz pres tyden jezdim jen mesto, kodrcani po 5km) o vikendu, tak po 30km jak je 100% zahratej olej si podradim a jedu treba 10min ostrejsi jizdu v pasmu 3-4t ot. :)

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 27.02.2016 16:45
od Harley1
No je pravda, že otáčky držím, tak nad 2000. Asi tomu chýba, občasné vytočenie motora. :o

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 29.02.2016 17:38
od LOPOT
Ja dávam aditiva do každej nádrže a smrdí to len v zime keď je studený motor. T.j. aj aditiva znižujú zápach.

Čo sa týka vytáčania motora si uvedom, že jazdíš na naftu a ta produkuje VEĽA SADZI. Ďalej keďže máš VGT (Variabilná Geometria Turbodúchadla ) musíš ho občas rozhýbať !!!
Ak nie tak riskuješ, že ti Lopatky statora ostanú zaseknuté v jednej polohe a máš zarobené na repas turba. Ja vždy keď vychádzam na diaľnicu (Motor je už zohriaty) tak dám plyn na podlahu a na 3.Stupeň čo to dá asi tak minútu (cca 140Km/h). Žena sa ma stále pýta či zasa vypaľujem Turbo. :yes:
Možno to niekomu príde ako trápenie motora zbytočne v červenom pásme ale podľa mňa je to to najlepšie čo môžete pre svoje 1.6-2.0 CRDi VGT spraviť aspoň RAZ ZA MESIAC.
PRE TÝCH ČO NEVEDIA ČO JE TO VGT PRIKLADÁM OBRÁZOK.

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 25.03.2016 16:16
od Ice_B
Harley1 píše:Sa mi zdá, že z môjho auta výfuku, ide smrad! Má najazdených 180 000 km. Zvlášť, keď je studený motor. :o


Ahojte.
Reagujem na tento príspevok, pretože aj ja mám ten istý motor, teda 1,6 Crdi - 85kW a tiež mi po naštartovaní studeného motora vychádza z výfuku asi tak pol až minútu biely štipľavý dym. Pri parkovaní v spoločnej garáži je to veľmi nepríjemné, pretože dym sa ťažko vyvetrá a už sa ma raz jeden chlapík pýtal, či dávam do motora repkový olej, keď mi to tak dymí. Všimol som si aj to, že niektoré iné dieselové autá po naštartovaní nedymia. Chcel by som to vyriešiť, ale neviem v čom je chyba. Mne samému to prekáža, že takto "smradím". Ak máte niekto podobnú skúsenosť, poraďte, ako to vyriešiť. Díky. Ice_B

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 26.03.2016 09:05
od Prokeš
No a není to tím že už jsou horší žhavící svíčky ,pak to kouří ze začátku startu a smrdí než se ohřeje motor...

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 26.03.2016 14:30
od mino66621
Bude to asi tymi zhaviacimi svieckami zrejme uz nedosahuju optimalnu teplotu nazhavenia... Mne to robi tiez nastastie startujem vonku :D ale skus si vsimnut ci aj zhavenie netrva dlhsie ako kedysi, u mna je uz citelny rozdiel.

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 27.03.2016 00:11
od Ice_B
Ale áno, žhavenie trvá niekedy 6 - 8 sekúnd a motor naskočí možno až na treťom pretočení štartéra. Neviem presne odkedy to tak robí, ale nejaké 3 roky určite. Ešte v tom čase, keď som chodil na garančky, mi v autorizovanom servise povedali, že je to v poriadku. Dokonca som im nechal auto do druhého dňa v servise, aby sa mohli presvedčiť ako motor dymí, ale vraj to bolo OK.
Pokiaľ by to teda boli žhaviče, určite ich dám vymeniť pri tohtoročnej servisnej prehliadke. Díky za info. :-)

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 27.03.2016 09:26
od dong
To ze sviti kontrolka zhaveni, neznamena, ze motor opravdu zhavi. Kia nema diagnostiku zhaveni, takze ridici jednotka nevi, ze jsou zhavicky kaput a "normalne" zhavi.
Me taky kontrolka normalne svitila a auto pod 0st.C nechtelo startovat. V servisu se mi nejdriv snazili tvrdit, ze je to naftou a po kontrole zhaveni, dve svicky nezhavily (to, ze pri tom ulomili napajeci konektor zhaveni a odpraskli pojistku za 1300kc, o tom skoda mluvit :-( ).

Re: Smrad z výfuku

PříspěvekNapsal: 24.01.2017 21:04
od Harley1
Tak som sa pýtal servisáka v Kii, že keď je motor studený (samozrejme teraz je zima), tak dosť dými. Potom, keď sa zohreje to je v pohode. Povedal, že to budú žhaviče! Tak že ich dám na druhý mesiac pomeniť. A tak isto aj palivový filter.



Trochu teorie nikdy nezaškodí

Funkce žhavících svíček
Vznětový motor používá jako palivo motorovou naftu.K samovznícení nafty ve spalovacím prostoru je třeba určitá teplota.Minimálně kolem 350°C. V moderním vznětovém motoru se stlačením palivové směsi docilují teploty mezi 700-800°C.
To stačí i k nastartování motoru.Ovšem ne tak spolehlivě když se jedné o nízké venkovní teploty.Pak přichází ke slovu žhavení a žhavící svíčky. Žhavící svíčky prošly v průběhu let určitým vývojem.Zpočátku se jednalo o jednopólové svíčky se žhaveným drátem, pak dvoupólové se žhavenou smyčkou a dnes jsou to zapouzdřené / tyčinkové / žhavící svíčky.Ty mají jak žhavící, tak i regulační spirálu v pouzdře tvaru kolíčku.Svíčky s volnou spirálou měly v provozu řadu slabin.Především spirála byla vystavena značnému tepelnému namáhání, trpěla korozí a neměla požadovanou životnost ani spolehlivost. Také zapojení bývala sériová, v současnosti jde o paralelní systémy.Sériové zapojení žhavících svíček mělo slabinu v tom, že při výpadku jedné, nefungovaly ani zbývající.

Žhavící proces :
Tento proces se skládá ze tří fází : předžhavení, startování a dožhavení. Předžhavení trvá přibližně 3 - 7 sekund.Při teplotě 0°C lze počítat se 3 sekundami, při teplotě -5 C s 5 sekundami a 7 sekund postačí při mrazu -10°C.

Dožhavení :
Dožhavení po nastartování motoru trvá déle.V závislosti na teplotě chladící kapaliny a venkovní teplotě až 6 minut.Má ale svůj velký význam.V této fázi se redukují škodlivé emise ve výfukových plynech.Palivo se lépe spaluje.Sníží se podíl uhlovodíků a oxidů dusíku a ve startovací fázi klesne produkce sazí až o 40%.Motor běží klidněji a méně klape.

Výměna žhavících svíček :

Životnost žhavících svíček se blíží ke svému konci zpravidla po najetí cca 30.000 km.Při jejich výměně se držíme všeobecně známých zásad :
výměnu provádíme u všech žhavících svíček současně
nečistoty okolo otvoru pro svíčku, nesmí při výměně napadat do spalovacího prostoru
svíčky dotahujeme maximálním utahovacím momentem 20 - 25 Nm
není-li k dispozici momentový klíč lze si pomoci tak, že po dotažení svíčky rukou do hlavy válců dotáhneme svíčku klíčem o cca 30°.