Stránka 1 z 2
Blikajici MIL

Napsal:
20.05.2017 20:26
od Faifa
Prosim poradte, vsichni jsou bezmocny.
KIA Ceed 1.4 16V CVVT 2014 + LPG 130 000km
Hlasi chybu p0300+p0302
civky OK
vstriky OK
Menene obe Lambda sondy
Vymeneny katalyzator
Tlaky OK
Vyfukove ventilove vule nove sestelovane, saci OK
Autu se pri zatizeni rozblikava kontrolka MIL a auto nema vykon. Zobrazuji se porad stale chyby i po vymazani. Kontrolka se rozblika cca pri zatizeni nad 2000ot.
Deje se to jak pri provozu na plyn tak i na benzin. Pri pozorovani teploty v katalyzatoru se teplota dostava i na hranici 850C. Nevim jestli ta teplota je v poradku.
Dekuji vsem za rady....

Re: Blikajici MIL

Napsal:
20.05.2017 21:09
od Berka
Věřím, že jsi Pepu Googla určitě už dávno oslovil, ale pro jistotu
https://www.autocodes.com/p0300_kia.html Osobně vidím problém v elektrické části- zapalování. Jakým způsobem jsi ověřil zapalovací cívky, když píšeš že jsou OK? Teplota 850°C sice není extrém, ale možná ukazuje na hoření nespálené směsi v katalyzátoru. Směs nemá co zapálit a tak hoří až tam. Dochází ke škubání motoru v zátěži, nebo jen ztratí výkon, ale běží normálně?
Re: Blikajici MIL

Napsal:
20.05.2017 21:20
od Faifa
Ahoj. Tak zkousel jsem vymenit jen civku na tom druhem valci, protoze to hazi k te chybe p0300 i chybu p0302 coz je druhy valec. Jinak motor neskube vubec a na volnobeh je uplne klidny. kdyz auto nastartuju je vse ok, rozjedu se a po cca 20 vterinach v zatezi se rozblika a blika stale, nekdy zase prestane a opet zacne....motor je bez zaskubu ale je hrozne liny.....
Re: Blikajici MIL

Napsal:
20.05.2017 21:46
od Berka
Takže elektriku asi můžeme vyloučit, způsobila by škubání motoru. Kontrola sání- od vstupu vzduchu do air-boxu, přes filtr a hadice až k motoru. Nespadl někam nějaký hadr, nevlezl někam nějaký škůdce který by způsobil přicpání sací větve? Dále kontrola průchodnosti výfuku. Katalyzátor máš nový, jaký byl důvod výměny? Byl rozsypaný, nebo se jednalo preventivní výměnu?
Re: Blikajici MIL

Napsal:
20.05.2017 22:44
od Faifa
V autorizaku mi rekli, ze ztrata vykonu a hlaseni nejake chyby na valci v paleni muze byt porucha katu, protoze mi ventilovy vule spadli skoro na nulu a jak lital ohen primo do katu diky tem vulim. Nejdriv jsem sel po levnejsich a snazsich variantach takze svicky civka vstriky lambdy a nakonec kat. Kdyz jsem ho sundal byl zepredu vypalenej, tak se dal novy. Jo jeste jsem byl na emisich abych se k necemu dostal a tam mi vysla hodnota Lambda 1.055 kdy max je 1,03 a jeste tam zjitili, ze je mimo provoz kat a egr. jenze kat ani egr nebyl v klasickych chybach ale v palubni diagnostice. Myslim ze ten egr je mimo provoz, jen kvuli te chybe a RJ ho vyradila ale nejsem si jist. Jinak vzduchovy filtr je novy cca 1000km ale jinak v sani jsem se nevrtal....
Re: Blikajici MIL

Napsal:
21.05.2017 07:36
od Berka
Ještě doporučuji změřit kompresi. Nevím zda to Kia umí bez demontáže svíček pomocí diagnostiky, nebo budeš muset jít klasickou technikou pomocí budíku.
Re: Blikajici MIL

Napsal:
21.05.2017 08:09
od Faifa
Tlaky to prave ma, to bylo to prvni co se zkouselo. Merili jsme to klasicky budikem. Nevim jestli je mozne, ze to strati kompresi pri zatezi, tomu neverim. Proto je to proste divny. Na brzde mi rekl, ze kdybych mu nerekl ze to ma tlaky, tak se to chova jak podpaleny. Proto uz vubec nevim. Vse se jevi v poradku a presto to nejede. Uz to resim tri mesice a nebavi me to

Re: Blikajici MIL

Napsal:
21.05.2017 08:17
od Beda
Dole mas info k tem chybam a jejich diagnostiku v anglickem jazyce.
Citace z jednoho LPG webu k prestavbam korejskych znacek na plyn:
Dobrý den
Hyundai 1.2 57 kw,2012,nejeto 107 000 km,plyn BRC rosvítila se kontrolka motoru. Ve značkovém servisu zjištěná závada vadný katalyzátor. Katalyzátor na I20 stojí 39 500Kč. naprostý šok. Je možné,že katalyzátor byl zničen provozem na plyn. Děkuji Mirek
Dobrý den, pro dlouhodobý spolehlivý provoz vozidla přestavěného na LPG a u vozidel Hyundai zvláště, je důležité dodržovat servisní intervaly předepsané výrobcem zejména kontrola a seřízení vůlí ventilů a seřízení bohatosti směsi LPG dle korekcí v celém rozsahu otáček. Byť jsou vozidla vyráběna sériově, musí se po přestavbě na LPG každé vozidlo individuálně seřídit a to znovu opakuji v celém rozsahu otáček. Při pravidelných servisních prohlídkách by měl, mimo jiné, servisní technik zkontrolovat nastavení LPG a případně provést úpravu podle korekcí. Opomenutí těchto zásad ať už majitelem vozidla nebo servisem může vést k poškození motoru.
Dalsi negativni zkusenosti s LPG u korejcu a to konkretne u 1.6:
http://www.hyundaiclub.eu/forum-tema/lpg-762
Re: Blikajici MIL

Napsal:
21.05.2017 08:43
od Faifa
A myslis ze do benzinoveho rezimu muze kecat plyn, kdyz to jede ciste na benzin?
Re: Blikajici MIL

Napsal:
21.05.2017 11:19
od Beda
Jestli uz je neco v celem systemu nacate/poskozene/rozhozene, tak uz to muze delat i na benzin ... si myslim

Re: Blikajici MIL

Napsal:
21.05.2017 11:29
od Faifa
Kdyz se seridi ventilove vule musi se jeste u tohoto motoru neco serizovat nebo ne? dekuji
Re: Blikajici MIL

Napsal:
21.05.2017 12:22
od Beda
Nevim, nejsem specialista na LPG, nikdy jsem nemel LPG ve voze

Re: Blikajici MIL

Napsal:
21.05.2017 12:27
od Faifa
Nejlepsi to bude odtahnout do LPG servisu, kde to pro Kiu smluvne montuji. Tam musi vedet vsechny ty bolesti a zahady s tim spojene....
Re: Blikajici MIL

Napsal:
21.05.2017 20:24
od only_one
Ahoj, protože očividně je prodblém na obě paliva,plynem to nebude. Je nutné najít brouka ve stadardním vybavení motoru. Nikde jsem se nedočetl, jestli jste měnili svíčky, případně jaké se na nich našli barvy na elektrodách a jaké používáš a kolik mají najeto.
Re: Blikajici MIL

Napsal:
13.12.2024 13:11
od LiborJ1
Ahoj. Mám úplně tu samou závadu. Podařilo se to vyřešit?