Stránka 1 z 1
Kolísání otáček

Napsal:
01.02.2020 11:23
od VelPa
Ahoj,
pořídil jsem Ceed SW z roku 2011, motor 1.6 Cvvt 92 kW. A zatím jsem narazil na to, že po zahřátí motoru jsou na volnoběh dost nízké otáčky (cca 600-650), které trochu kolisaji. Jakoby se motor dusil. Je to znát i na zpatecku a trochu na 1. Zároveň když se vyřadí, tak otáčky houpnou směrem dolů, motor ale nezhasne. Při jízdě se auto chová vzorne, motor je tichý a i hezky táhne. Není problém ho vytočit až do omezovače. Netušíte, kde začít? Svíčky jsou nové a když jsem pročítal fórum, tak mě napadlo:
1) váha vzduchu (dělala by to vždy, nebo je při zahratem motoru?)
2) lambda sonda
3) rozvody? Ale to by asi svítila kontrolka a dělalo by to i při jízdě, ne? Mi obchodem opravdu jsou rozvody nesmrtelné, nebo je lepší vyměnit? Auto má najeto 194 000.
Děkuji za každou radu, vůbec se v tom nevyznám, tak netuším, kde začít.
Re: Kolísání otáček

Napsal:
01.02.2020 17:04
od pacesol
Tipnu si 3. Může to dělat i klapka. Rozvody určitě nejsou nesmrtelné. Naopak jsou smrtelné kolem 100 tis. Něco jsem si s tím už užil. Začalo to stejně. Kolísání otáček a padání až skoro do zdechnuti. Nesmrtelné byly na Felicii.
Re: Kolísání otáček

Napsal:
01.02.2020 17:33
od VelPa
Fakt? Osobně jsem tohle bral jako poslední možnost. Ještě mě napadl volnobezny ventil? Myslel jsem že ty rozvody byly problém na 1.4 a že na 1.6 byly v pohodě.
Re: Kolísání otáček

Napsal:
01.02.2020 17:38
od VelPa
A ještě k těm rozvodum: je možné, že má auto najeto 194 tisíc a ten řetěz nebyl nikdy vyměněny? Teď jsem koukal na servisní historii a ještě ho nikdo neměnil.
Re: Kolísání otáček

Napsal:
01.02.2020 18:54
od rudolf.tomka
skontrolovať aj "volnobezny regulacni ventil " na škrtiacej klapke ...
Re: Kolísání otáček

Napsal:
01.02.2020 19:28
od VelPa
Sanchez píše:V tom ti neporadim, len sa cudujem, ze si kupil s najazdom skoro 200 tisic.
Za kolko si to auto kupil, ak to nie tajne?
Tak byla naprosto jasná historie a 200k mi zase nepřijde tolik. Cena byla 99k Kč.
Re: Kolísání otáček

Napsal:
01.02.2020 19:29
od VelPa
rudolf.tomka píše:skontrolovať aj "volnobezny regulacni ventil " na škrtiacej klapke ...
Když nad tím přemýšlím, tak to bude největší favorit. Ty příznaky jsou stejné, jako kdysi na Focusu a tam to byl právě tenhle ventil. Nemáš prosím nějaký odkaz přímo do eshopu?
Re: Kolísání otáček

Napsal:
01.02.2020 21:10
od pacesol
1.4 a 1,6 jsou totožné motory. Pokud ho nerozděláš, tak zvenčí poznáš rozdíl jen na hlavě a u kodu dílu. 1 1,4 a 2 1,6. Rozdíl objemu je rozdílný jen na klice a ojnici. Pokud bys rozdělal spodek, tak zase kod 1 a kod 2. Jinak strojení a snímače zvenčí jsou totožné. Na hlavě jsme hledali rozdíl a snad jen hloubka spalovacího prostoru byla jiná. Tím i komprese. Pokud to má 200k na jedny rozvody, tak si je zarámuj pod sklo. Jednoduše si je můžeš překontrolovat sám. Sundej víko ventilů a promáčkni řetěz mezi koly. Pokud je volny, tak je čas.
https://youtu.be/S6ZtPCo0PAo
Re: Kolísání otáček

Napsal:
02.02.2020 14:11
od Matthew0014
VelPa píše:A ještě k těm rozvodum: je možné, že má auto najeto 194 tisíc a ten řetěz nebyl nikdy vyměněny? Teď jsem koukal na servisní historii a ještě ho nikdo neměnil.
Naša 1,6ka (2008) má ešte pôvodnú reťaz (aj kladky) a to má 436t km, takže tých 200t nie je až tak veľa.
Re: Kolísání otáček

Napsal:
02.02.2020 18:26
od Stefi
Re: Kolísání otáček

Napsal:
03.02.2020 19:32
od VelPa
pacesol píše:1.4 a 1,6 jsou totožné motory. Pokud ho nerozděláš, tak zvenčí poznáš rozdíl jen na hlavě a u kodu dílu. 1 1,4 a 2 1,6. Rozdíl objemu je rozdílný jen na klice a ojnici. Pokud bys rozdělal spodek, tak zase kod 1 a kod 2. Jinak strojení a snímače zvenčí jsou totožné. Na hlavě jsme hledali rozdíl a snad jen hloubka spalovacího prostoru byla jiná. Tím i komprese. Pokud to má 200k na jedny rozvody, tak si je zarámuj pod sklo. Jednoduše si je můžeš překontrolovat sám. Sundej víko ventilů a promáčkni řetěz mezi koly. Pokud je volny, tak je čas.
https://youtu.be/S6ZtPCo0PAo
Jak moc složité je sundat víko ventilů a co všechno při tom můžu dodrbat?

Re: Kolísání otáček

Napsal:
03.02.2020 19:33
od VelPa
Díky, tohle vlákno jsem četl, ale měl jsem z toho právě pocit, že problém je jen u 1,4 a ne u 1,6

Re: Kolísání otáček

Napsal:
03.02.2020 20:41
od mv12
Pár majitelů 1,6 CVVT tu také hlásilo problém s přeskočením rozvodového řetězu... a navíc pravděpodobně byl ten motor podobný s 1.4 CVVT. Masově to hlásili lidi s 1.4, ale je otázka, jestli byla 1.6 odolnější, nebo je to jen tím, že jich jezdí o mnoho méně, takže o tom není tolik slyšet...
Re: Kolísání otáček

Napsal:
12.06.2025 16:51
od wmarlan
Jak to dopadlo? Povedlo se vyřešit? Mam ted ten samý problém na 1.2 cvvt. Najeto cca 66.
Re: Kolísání otáček

Napsal:
12.06.2025 17:43
od therion
Pokud ti kolisaji otacky u 1,25 jedna se o jiny problem. Neuvadis podrobnosti , takze v prvni rade se zamer se na skrtici klapku .