Zapojení tempomatu pro KIA CEED 2011

Zapojení tempomatu pro KIA CEED 2011 motor G4FA 1.4 77kw manuální převodovka, benzín.
Krátký úvod
Začalo to tak, že jsem potřeboval jiný volant. Můj byl klasický a dosti opotřebovaný a velmi nepříjemný. Rozhodl jsem se koupit kožený. Zabrouzdal jsem na allegro.cz a našel volant kde jsou jak tlačítka zvednutí a zavěšení hovoru (měnil jsem rádio na KIA VENGA verze Bluetooth) tak tlačítka na tempomat.
Říkal jsem si jak by to bylo super mít tempomat no a tak jsem studoval a lítal na netu. Po prostudování cca 300 stránek
diskuzí jsem si udělal mini návod, takový výcuc ze všech debat. Mělo by to fungovat jak na 1.4 tak na 1.6 s elektronickým pedálem plynu.
Není to nic složitého myslím si, že to zvládne každý, kdo už něco pájel.
Pokud chcete podrobnější informace prostudujte si ZDE , ZDE a pokud vám to nefunguje tak čtěte ZDE - Hodně důležitá stránka (pomohla mi odhalit vadné tlačítko SET které jsem vyčistil a bylo OK)
Tato práce je prováděna na vaše vlastní nebezpečí a autor této zprávy nenese odpovědnost za následky;
Veškeré elektroinstalační práce musí být prováděny s odpojenou baterií.
Berte to jako zjednodušený obrázkový návod
1.část
Co budeme potřebovat:
Já si koupil kožený volant s tlačítky pro tempomat (mužete si koupit jen tlačítka, ale musíte pak vyměnit i kabel ve volantu do šneka řízení)
Kabely + dutinka na vysoké teploty
Kabel FLRY-B 0,75mm2
Elektroinstalační Trubka 6,8/10mm
Abych získal piny pro ECU mrknul jsem na vrakoviště (pokud bude někdo chtít tak můžu poskytnout - zbylo jich hodně)
Připravil jsem kabeláž - doporučuji stejné barvy jako já. Ve schématu pochopíte proč.
Začínáme s propojením:
Kabely protáhneme průchodem který byl kdysi určený pro mechanické lanko plynu
Zde vám ukážu schémata pro pochopení co a jak zapojit. Všechny nám říkají to samé - propojit ECU s konektorem pod volantem.
pohled na spodní stranu konektoru ECU
Pro nás je důležitý tento pohled ze strany kabelů. Z tohoto pohledu budeme vkládat piny do konektoru. Nezapomeňte vyndat fialovou pojistku pinů
Jeden kabel a to je červený musíme připájet ke kabelu co už je z konektoru vyveden.
Samotné propojení konektorů z ECU do konektoru pod volantem
Další pohled propojení ze strany tlačítek
Já osobně jsem přídavný spínač spojkového pedálu nepřidával (pokud někdo chce mám k dispozici 2ks), ale kabel mám připravený - žlutý vodič - tento spínač funguje jako tlačítko Cancel na volantu když zmáčknete spojku, stejně jako když zmáčknete brzdu.
Edit: s tempomatem najeto cca 11000km a spojkový spínač u mého vozu opravdu není potřeba, při sešlápnutí spojky se tempomat vypne. Tempomat stále funguje bezchybně a jsem s ním naprosto spokojen.
Další část v druhém příspěvku....
Krátký úvod
Začalo to tak, že jsem potřeboval jiný volant. Můj byl klasický a dosti opotřebovaný a velmi nepříjemný. Rozhodl jsem se koupit kožený. Zabrouzdal jsem na allegro.cz a našel volant kde jsou jak tlačítka zvednutí a zavěšení hovoru (měnil jsem rádio na KIA VENGA verze Bluetooth) tak tlačítka na tempomat.
Říkal jsem si jak by to bylo super mít tempomat no a tak jsem studoval a lítal na netu. Po prostudování cca 300 stránek

Není to nic složitého myslím si, že to zvládne každý, kdo už něco pájel.
Pokud chcete podrobnější informace prostudujte si ZDE , ZDE a pokud vám to nefunguje tak čtěte ZDE - Hodně důležitá stránka (pomohla mi odhalit vadné tlačítko SET které jsem vyčistil a bylo OK)
Tato práce je prováděna na vaše vlastní nebezpečí a autor této zprávy nenese odpovědnost za následky;
Veškeré elektroinstalační práce musí být prováděny s odpojenou baterií.
Berte to jako zjednodušený obrázkový návod

1.část
Co budeme potřebovat:
Já si koupil kožený volant s tlačítky pro tempomat (mužete si koupit jen tlačítka, ale musíte pak vyměnit i kabel ve volantu do šneka řízení)
Kabely + dutinka na vysoké teploty
Kabel FLRY-B 0,75mm2
Elektroinstalační Trubka 6,8/10mm
Abych získal piny pro ECU mrknul jsem na vrakoviště (pokud bude někdo chtít tak můžu poskytnout - zbylo jich hodně)
Připravil jsem kabeláž - doporučuji stejné barvy jako já. Ve schématu pochopíte proč.
Začínáme s propojením:
Kabely protáhneme průchodem který byl kdysi určený pro mechanické lanko plynu
Zde vám ukážu schémata pro pochopení co a jak zapojit. Všechny nám říkají to samé - propojit ECU s konektorem pod volantem.
pohled na spodní stranu konektoru ECU
Pro nás je důležitý tento pohled ze strany kabelů. Z tohoto pohledu budeme vkládat piny do konektoru. Nezapomeňte vyndat fialovou pojistku pinů
Jeden kabel a to je červený musíme připájet ke kabelu co už je z konektoru vyveden.
Samotné propojení konektorů z ECU do konektoru pod volantem
Další pohled propojení ze strany tlačítek
Já osobně jsem přídavný spínač spojkového pedálu nepřidával (pokud někdo chce mám k dispozici 2ks), ale kabel mám připravený - žlutý vodič - tento spínač funguje jako tlačítko Cancel na volantu když zmáčknete spojku, stejně jako když zmáčknete brzdu.
Edit: s tempomatem najeto cca 11000km a spojkový spínač u mého vozu opravdu není potřeba, při sešlápnutí spojky se tempomat vypne. Tempomat stále funguje bezchybně a jsem s ním naprosto spokojen.
Další část v druhém příspěvku....