1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod Spyderco » 10.09.2022 16:40

Mám auto něco přes týden (Ceed 1.5 T-GDI) a taky od začátku trochu bojuju s rozjezdy na jedničku. Počítám, že to nebude vada, ale vlastnost a doufám, že si brzo zvyknu. Všiml jsem si toho už když jsem projížděl testovačku a stejně se chová i moje auto. Myslím, že nejsem na řízení úplný kopyto :D jezdím prakticky denně přes 30 let a řídil jsem už kde co. Něco podobného se mi ale u žádného jiného auta nestávalo. I u půjčených aut stačilo pár minut abych si zvykl, jak spojka zabírá a bylo to ok. Teď mám najeto něco kolem 1 400 km a pořád to není ono. Zvláštní je, že se to nechová pokaždé stejně. Někdy se rozjedu naprosto plynule s lehoučkým přidáním plynu, někdy úplně bez plynu, jen s pomalým pouštěním spojky a někdy je potřeba dost zvýšit otáčky. Připomíná mi to, jako když jsem měl na slabších motorizacích puštěnou klimu a v momentě rozjezdu sepnul kompresor a nastala tak ztráta výkonu. Co to způsobuje tady netuším a každopádně se na každý rozjezd musím dost soustředit, aby mi to necukalo. Zajímalo by mne, jak jste se s tím problémem popasovali vy, co jste tu podobné problémy zmiňovali. Zvykli jste si, nebo se to zpravilo vyšším nájezdem, nebo s tím stále bojujete? :o
:kia: Ceed sw III MY 2022, 1,5 TGDI 118 kw, výbava Spin
Spyderco Muž
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 3  Témata: 1
Registrován: 09.09.2022
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
1400 km @ 5.2 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod elkan » 10.09.2022 22:32

Mám auto 4 měsíce, cca 6000 km, a stále hledám správný sešlápnutí plynu k plynulému rozjezdu. Stejný problém. Taky si zvykám nechat tam jedničku déle, než bylo potřeba u předešlého motoru 1,6 gdi. Rozjezd s 1,6 gdi úplně v pohodě. Nemůže to třeba dělat turbo, že někdy zabere, a někdy ne? Jezdim 30 let s manuálem, ale tady si nějak nemůžu zvyknout. Ale neni to zas tak velká tragenie...jen se na rozjezd musim vís soustředit. Taky se mi zdá, že s ujetými km se to zlepšuje.
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 417  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod Osozu » 11.09.2022 00:19

Už by to pani, chcelo automat

Sent from my SM-G780F using Tapatalk
Kia Ceed SW GTLine 2019
Uživatelský avatar
Osozu Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 424  Témata: 1
Registrován: 10.09.2018

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod Kiacik » 22.09.2022 17:31

S tým rozjazdom na 1,5 tgdi máme viacerí problém, ja to riešim tak, že 1-ku tam nechám dlhšie zaradenú, horšie je to s kolónami, keď tam nechám 2-ku pri nízkej rýchlosti tak cuka mi tiež. Do kolon to nie je ideálne sprevodovane a ja ešte k tomu striedam autá, ten kto jazdí na jednom aute má to jednoduchšie a zvykne si, keď si nájde svoj štýl.
Kiacik Neuvedeno
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 6  
Registrován: 22.09.2022
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2022)
25000 km @ 6 l/100km

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod elkan » 23.09.2022 18:51

Ví někdo, v kolika otáčkách začíná zabírat turbo? Dvojka opravdu pomalou jízdu nezvládá, jednička se musí více vytočit. Možná už zabere turbo, a při přeřazení se zase otáčky dostanou pod turbo?
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 417  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod Emperor » 24.09.2022 11:16

Nyní najeto 8tis km tak je čas opět zhodnotit:
Rozjezd na 1ku na rovině je možný s malým přidáním plynu - potud ok
Do kopce je problém pouze pokud se zaktivuje autohold - ten se vypne po cca 2s prodleve od zmáčknutí plynu(stačí tuknout) , pokud jste tedy zkušenější řidič s rychlýma nohama, budete mít při rozjezdu "zabrzdeno". Interval nelze zkrátit, poze celý autohold vypnout
Plechové Klepání od výfuku - po delší cestě se i po reklamaci stále ozývá, jdu na další reklamaci. Nejspíš klepe nějaké žebro v tlumiči/katalyzátoru?
Spotřeba počítač 5.2, reálně okolo 5.5, při kombinaci dálnice 140kmh okreska 80-110kmh
Nepříjemný valivy hluk od kol - někdo řešil odhlučnění podbehu
Auto dobře drží v rychlých zatáčkach, zadek nikam neulitava ala oktavka. Příjemné překvapení, na rychlejší průjezd abych ho urval již není odvaha
Emperor Neuvedeno
Nováček
Léta členství
 
Příspěvky: 4  
Registrován: 20.06.2022
Bydliště: prague  Czech Republic (cz)

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod Madbugie » 24.09.2022 14:58

elkan píše:Ví někdo, v kolika otáčkách začíná zabírat turbo? Dvojka opravdu pomalou jízdu nezvládá, jednička se musí více vytočit. Možná už zabere turbo, a při přeřazení se zase otáčky dostanou pod turbo?


turbo začína tlačiť cca od 1250 ot. ale veľmi pozvoľna, od 1500 ot. až od 2000 plný kotel...

keď si pozrieš graf z tuningu, pre sériu platí bledomodrá a bledočervená farba, krútiaci moment je síce na vrchole už pri 1500 ot. tam už turbo niečo tlačí, ale ak sa pozrieš na výkon auta pri 1500 tak to nie je ani 40 kW, čiže 54 koní, to je proste málo na 1,4 tony... (ono tie krivky sú aj zámerne softvérovo "orezané" kvôli emisiám a pod.)

všeobecne malé turbomotory, s malým turbom nepúšťať pod 1500 ot., určite nejazdiť pod 1250 ot. tam proste nie je tlak na to, aby turbo poriadne roztočil...

preto sa nám aj na jednotke horšie rozbieha, najmarkantnejšie to je s plne naloženým autom, do prudkého kopca, tam to treba podržať na spojke aj do 2000 ot. kým sa chytí (áno spojka trpí a smrdí... typické pre Chorvátske dedinky, ktoré idú strmo do kopca)

ja nechám 1ku ísť do 2500 až potom radím 2ku, ostatné sa dajú radiť aj skôr 2000 - 2200 keď už auto má hybnosť... nie je dobré malé turbomotory "dusiť" na nízkych otáčkach, aj keď palubný počítač ti radí, že pri 65ke by si tam mal lusknúť 6ku... a potom príde koniec obce, ty chceš pridať plyn a ništ, akurát tam vstrekuje veľa paliva, zasiera to tie GPF filtre, zasiera nasávacie ventily atď., chceš výkon, treba trošku viac potočiť... pri 2000 ot. je tam už nejakých 52 kW - 70 koní

autohold - som si nevšimol, že by mal nejaké 2 sekundové oneskorenie... stojím na brzde, pustím brzdu, auto v kopci stojí a pridám plyn, idem... (toto asi podrobnejšie vyskúšam na kopečku), mne sa práveže zdá, že funguje super... teda na manuále, nieviem ako s automatom...

Obrázek
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 153  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod elkan » 24.09.2022 20:08

Pěkně vysvětleno, děkuji. Je prostě nutný motor více vytáčet při rozjezdu. Jsou taky určitě delší převodový stupně než měl motor 1,6gdi.
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 417  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
8200 km @ 6.4 l/100km

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod MP1 » 24.09.2022 20:43

Nie zo všetkým súhlasím.
Prečo je takto problematický rozjazd?

1. Ja vinu na turbe nevidím. Aby tlačilo turbo od spodu, musí byť malé, alebo treba kompresor. Aby tlačilo vo vysokých otáčkach musí byť veľké.
Výrobca musí zvoliť kompromis vo veľkosti turba, alebo dať dve : malé+ veľké.
2. Lebo emisie. Nesúhlasím, že dáva zbytočne veľa benzínu v nízkych otáčkach. Načo by tam bola lambda sonda a riadenie emisií?
Tu by som skôr povedal, že kvôli emisiám dáva radšej málo benzínu.
3. Lebo emisie. Výrobcovia zistili, že dlhé prevody sú lepšie pre priebeh emisií, že sa dajú namerať emisie
menšie. Mne osobne dlhé prevody nevyhovujú, mám problém s pomalou jazdou na chatu po rozbitej ceste. Potreboval by som polovičnú jednotku, ako má napr. Bronco. A určite by takýto prevod ocenili vodiči s prívesom.
4. Ochrana motora. Lebo LSPI. Z maloobjemových motorov sa žmýka veľký výkon pomocou turba. Obávam sa, že senzory klepania radšej preventívne pridusia motor v nízkych otáčkach z dôvodu ochrany pred LSPI.
5. Software. Vyššie uvedené musí zohľadniť software. A ak ho inžinier poserie, tak sa potom auto rozbieha. Už som to zažil.
Už som blbý software zažil v roku 2018 pri uvedení Ceeda CD vo verzii 1.4 MPi. Cee'd JD išiel perfektne, CEED CD bol otras - na zabitie. Pamätáte si to? Našťastie rýchlo vydali opravný software. S prvým softwerom sa to auto vôbec nerozbehovalo. Plyn na podlahe a smrť v očiach. Normálne sme neponúkali ten motor a tlačili ľudí do turba. Až po oprave sme ho s radosťou ponúkali a všetky predané autá sme rýchlo zvolávali na aktualizáciu.
Podobný problém má Rio/Stonic posledná verzia s motorom 1.4 MPi. Posledná verzia je neskutočne tupá a problem je hlavne pri zmene z 1. na 2. stupeň, keď sa motor značne pridusí. Pamätám si na to minimálne tri sťažnosti.
A zasa software. Rio/Stonic 1.2. Motor 1.25 MPi ide perfektne. Nová verzia 1.2 DPi je neskutočne tupá. A je to softwarom, lebo emisie.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2203  Témata: 18
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2022)
20 km @ 0 l/100km

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod Madbugie » 25.09.2022 10:59

veď ja nepíšem, že za to môže turbo... to je súhra všetkých okolností: stály prevod, jednotlivé pomery prevodov, software motora, výkon motora, veľkosť turba, emisné reštrikcie atď.

skôr si myslím, že je to celkové nastavenie prevodovky a spojky, stály prevod, prevod jedničky a spojka mi aj po roku príde, že zaberá bodovo... púšťaš pedál, púšťaš, nič sa nedeje a zrazu bum "plný" záber... treba si na to zvyknúť... nájsť si ten správny bod kedy púšťať spojku a súbežne pridávať plyn, jak sa trošku sekneš, tak to poskočí... potom na 2ke už to ide fajn...

ten graf som dal preto, že veľa ľudí z oficiálneho katalógu, alebo z testov vie, že max. krútiaci moment je už pri 1500 ot. do 3500 ot., to je fajn, ale pri rozbehu hrá istú rolu aj výkon a ten je pri takto nízkych otáčkach mizerný... aj keď nám palubný počítač, kvôli nízkej spotrebe radí preradiť čo najskôr na vyšší stupeň, pričom vôbec neberie do úvahy zaťaženie auta a terén v ktorom sa pohybujeme...

zjednodušil by som to takto, na stálu jazdu a utiahnutie nákladu nám slúži ako indikátor krútiaci moment, ale pri dynamike zrýchlenia hrá rolu daný výkon motora v danom momente... ak ideme na 6ke a 1500 ot. cca tou 70kou, tak môžem skákať na plyn koľko chcem, kým sa to nevyštverá na 2000 tak to pôjde "pozvoľna" turbo sa proste musí nadýchnuť, ideálne šupnúť 5ku ak chcem dynamicky predbiehať (pri 4ke už "pretekáme" :D :D :D)

a ak chceme rozhýbať hmotu 1500 kg, tak nám proste výkon pri 1500 ot. nestačí na dynamické zrýchlenie, darmo človek stúpi na plyn, to dá pokyn riadiacej jednotke vstrekovať viac paliva, lenže "nič" sa neudeje, turbo točí menšie otáčky, motor neprodukuje dosť spalín, ktoré by poriadne roztočilil turbo (to je tá známa turbo diera, i keď vďaka maličkému turbu to s týmto motorom ide veľmi dobre a nástup je rýchly...)

a ten motor už od tých 2000 ťahá full (ak sme plne zaťažený 4 ľudia a batožina tak si k tomu pripočítajme 500 ot.) a v tedy je už zrýchlenie svižné, a od 2500 už ťahá jak hluchý dvere... ;-)

aj keď je to sranda, jak sa tá doba mení... keď som ako sopliak začínal jazdiť, tak chlapčenský sen Focus ST mal tuším 170 koní a jaký to bol hot-hatch v tej dobe (jasné bol kapánek ľahší :D), dneska máš 160 koní a sa to tak berie, že v pohode štandard na normálne jazdenie :D :D :D a s nástupom električiek sa toho už trošku aj bojím, dať do rúk "dezolátom" autá s parametrami superšportov, to bude srandy na cestách...
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 153  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod MP1 » 25.09.2022 11:36

V tejto vete :
"to je súhra všetkých okolností: stály prevod, jednotlivé pomery prevodov, software motora, výkon motora, veľkosť turba, emisné reštrikcie atď. "

si to všetko zhrnul od A po Z, aj ja s tebou plne súhlasím.

Aj pre mňa je to nová skúsenosť reakciami motora 1.5 , doba sa mení, len si myslím, že nie vždy k lepšiemu. Závisí od uhla pohľadu. V Kii som už motorov skúsil dosť a niektoré veci sa zlepšujú a niektoré zhoršujú. Obávam sa, sa za zhoršením je v prevažnej miere EU a jej emisné tlaky.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2203  Témata: 18
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2022)
20 km @ 0 l/100km

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod lopo1 » 25.09.2022 18:48

ja sa uz pri vybere auta drzim osvedceneho pomeru 1PS na 10-12kg hmotnosti auta, vtedy je to auto akurát tak dynamické ze sa clovek neboji obiehať
lopo1 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 474  Témata: 3
Registrován: 04.09.2020
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod Madbugie » 25.09.2022 19:05

Presne toto hovorím od čias môjho prvého Fordu Focus, 100 koní na tonu = svižné auto

tá atmosferická 1,6 mala 100 koní ale na 1300 kilo naložené 1600 a s tým predbiehať, bolo plánovanie ako v časoch škody 120, pol minúty vopred a vytočiť do neba, ale na druhú stranu symfónia atmosféry v 6000 ot. to dízláci nepochopia (ani nezažijú), cenou za to bol na druhú stranu "nezničiteľný" motor... Ktorý ale žral aj trávu okolo cesty...

PS: MP1 s tým EU green dealom, ako vrahom nie len automobilizmu plne súhlasím, to je proste celé zle...
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 153  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod Otelo » 02.10.2022 00:59

Emperor píše:Občas není dostupné Cruise control, důvod nezjisten.

Ak ti vyhodi ikonku otackomera tak asi preto, tempomat mne pusti az nad 2000 otacok.

Emperor píše:Občas vypadává spojení BT-carplay

BT alebo carplay? Mne padalo android auto cez usb kym som nekupil kvalitny kabel. Bezdrotovo som neskusal ale carplay myslim kia bezdrotovo nevie, ci?
Kia Ceed SW III 1,0 T-Gdi 74 kW - Casa White
Otelo Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 19  Témata: 1
Registrován: 15.04.2021
Bydliště: BA  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2022)
15000 km @ 5.5 l/100km

Re: 1.5t gdi problemovy rozjazd v 1.

Příspěvekod lopo1 » 02.10.2022 01:19

bezdrotovo AA kia vie od faceliftu ale iba pri mensom displeji (8") aj ked je to divne ze vyssia vybava s 10,25displejom to zas nevie
lopo1 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 474  Témata: 3
Registrován: 04.09.2020
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

PředchozíDalší

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Špekulus