Motor za studena zhasíná při jízdě.

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 26.05.2022 18:54

Přemluvil jsem mechanika, tak se na to podíváme a zkusíme najít problém.. Dám časem vědět, jestli na něco přijde.
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod lopo1 » 26.05.2022 21:29


skus kuknut toto ako je to výstrel do tmy ale ....
lopo1 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 498  Témata: 3
Registrován: 04.09.2020
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 26.05.2022 22:25

Kral_Lesa píše:Přemluvil jsem mechanika, tak se na to podíváme a zkusíme najít problém.. Dám časem vědět, jestli na něco přijde.


Jo a zapomněl jsem dodat, že diagnostika nehlásí žádné chyby.. Klapka reaguje na pedál okamžitě a otevírá se podle diagnostiky až na nějakých 85-86% (plný plyn u po sešlápnutí toho tlačítka pod plynem (omezovač).

Edit -> Na video mrknu..
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 27.05.2022 13:15

at radeji zkontroluje i ventilove vule a katalyzator s lambdama.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1607  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 07.07.2022 19:00

therion píše:at radeji zkontroluje i ventilove vule a katalyzator s lambdama.

Tak se po delší době ozývám.. K mechanikovi jsem se nakonec dostal později.. Momentálně má auto už druhým týdnem a zatím na nic nepřišel.
První den hned uznal, že to auto vůbec nejede.. Napíchl ho zastudena.. a pak i po ohřátí - při jízdě.. ale nic..

Včera kontroloval rozvody a katalyzátor, oboje je prý v pořádku.

Teď bude kontrolovat vůle ventilů. Ale kdyby byl problém tady, nedělalo by to i zastudena?

Každopádně má do 14.7 čas, pak jede na dovolenou.. Takže se momentálně porozhlížím ještě po FCD servise, kde diagnostikují těma jejich spešl metodama, jako v onom videu zde v threadu "drátek za 55 tisíc".. Nemáte s tím někdo osobní zkušenost? Má smysl si zaplatit 5.000,- za takovou hloubkovou diagnostiku?
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 08.07.2022 10:16

Vule ventilu se vetsinou do najezdu 150k neresi pokud auto jezdi v normalnim rezimu. Porad tvrdim ze je tam problem s pripravou smesi a bude to otazka senzoru. Zkus jeste s klickem v zapalovani ,ale vypnutym motorem nasnimat prubeh skrtici klapky v %. A jake jsou hodnoty short fuel trimu a long fuel trimu. ?

Pokud to ve sve diagnostice nenajdes tak ti poslu torque pro a tam se jedna o tyto polozky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1607  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 08.07.2022 15:56

Já si pořád v hlavě přehrávám jak a kdy to začalo, kdy se co měnilo a tak.. A popravdě mi z toho trošku hrabe :)
Problém se zhasnutím na volnoběh zastudena se objevil asi po měsíci (resp. jsem si ho poprvé všiml), když jsem řešil špatné starty a chybu v diagnostice s čidlem kliky. Čidlo jsem vyměnil a chyba už se neobjevila. Byla tam ale chyba s knock senzorem.. (Ten jsem vyměnil až když se resetovali adaptační hodnoty u mechanika. Chyba s ním se taky už neobjevila). Pak jsem sundal a čistil klapku a dal ten MAP od Delphi.. Resetoval adaptační hodnoty klapky.. a začal problém s nevýkonem. Pak se znova resetovala klapka a adaptační hodnoty u mechanika přes jeho kvalitní diagnostiku. Nepomohlo. Poté jsem koupil MAP cleaner, vyčistil starý MAP senzor a změna nastala v tom, že to táhne relativně dobře zastudena, ale po ohřátí nejede.. a pořád se zastudena občas projevuje problém, že po sešlápnutí spojky někdy otáčky spadnou pod volnoběh a zhoupnou se (tudíž to má pořád tendenci chcípnout).

Jestli ta posloupnost je taková si nejsem jistý, ale asi to tak bylo.

Mechanikovi jsem hned první den říkal, vše co vím, vše co jsem se dozvěděl od Vás, včetně katu, rozvodů, výfukového potrubí a celkově s možným problémem přípravy směsi, takže předpokládám, že to všechno kontroluje..

Co se mě týče, jako naprostého laika a člověka, co nemá zas tolik možností něco diagnostikovat, mě napadá maximálně koupit novou škrtící klapku a nový MAP senzor a doufat. Třeba ta klapka už blbla a tím, jak jsem jí odpojenou ručně naklápěl (což jsem neměl), tak jsem jí rozhodil komplet. Jestli je to možný, ale říct nedokážu.

therion píše:Vule ventilu se vetsinou do najezdu 150k neresi pokud auto jezdi v normalnim rezimu. Porad tvrdim ze je tam problem s pripravou smesi a bude to otazka senzoru. Zkus jeste s klickem v zapalovani ,ale vypnutym motorem nasnimat prubeh skrtici klapky v %. A jake jsou hodnoty short fuel trimu a long fuel trimu. ?

Pokud to ve sve diagnostice nenajdes tak ti poslu torque pro a tam se jedna o tyto polozky.


Možnost to zkontrolovat v aplikaci vidím, ale nemám auto k dispozici, omrknu to příští týden, až si pro něj půjdu, až bude odjíždět na dovolenou.
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 08.07.2022 16:17

Jasne , ale hodnoty LTFT a STFT za tepla jasne ukazou jestli tam problem se smesi je nebo neni. Pokud pri plynule jizde bude hodnota z oxysensoru 2 kolem 0,5-0,7V muzeme rict ze katalyzator nebo lambda jsou ok (na minulem videu se meni rychlost i vykon motoru a tim i hodnoty).
Vse co popisujes za zavady (momo cidla kliky) jsou veci ktere se projevi u zahrateho motoru , kdy system zacne pracovat v uzavrene smycce. Do te doby jede z tabulkovych hodnot.

pořád se zastudena občas projevuje problém, že po sešlápnutí spojky někdy otáčky spadnou pod volnoběh a zhoupnou se (tudíž to má pořád tendenci chcípnout).

to dela porad? Tak zkontrolujem tlak paliva.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1607  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 08.07.2022 16:59

therion píše:pořád se zastudena občas projevuje problém, že po sešlápnutí spojky někdy otáčky spadnou pod volnoběh a zhoupnou se (tudíž to má pořád tendenci chcípnout).

to dela porad? Tak zkontrolujem tlak paliva.


No, jak se to vezme.. Nechcíplo mi to dlouho, ale docela často jsem používal klimu.. Když jsem to ale zkoušel bez klimy a sledoval, tak se mi nestalo, že by to chcíplo úplně. Jen snad jednou nebo dvakrát jsem si všiml, že otáčky letěly z 2.000 někam na 500 a pak se to vyhouplo na 1000.. Jakoby to nepadlo na volnoběh ale prostě se to propadlo a zhouplo nahoru. Předtím, když to chcípalo a všiml jsem si otáčkoměru, tak otáčky prostě spadly na 0, ani se u volnoběhu neměly tendenci zastavit. Takhle to bylo ale vždy jen když byl motor studený.. a nestávalo se to pravidelně, resp. nebylo by to tak, že pokaždé, když je motor studený, tak to chcípne.. Po ohřátí jsem si nikdy nevšiml, že by se to chtělo stát.. Nedokážu za to dát ruku do ohně, ale mockrát jsem zkoušel jen při jízdě vyšlapovat spojku a sledovat otáčkoměr.

Tlak paliva dokážu změřit přes tu diagnostiku? Nebo na to už je potřeba něco víc "speciálního"?
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 08.07.2022 17:34

dam priklad. Bude ucpany fitr vzduchu do motoru. Jednotka na zaklade obsahu kysliku z 1 lambdy udela korekci a zacne davat treba o 15% min paliva. co se primarne stane? No padne dolu vykon. A pokud je zapla klima (ta si vezme nekolik kW) tak pri vyrazeni a ubrani plynu tak klima motor udusi protoze nez stihne jednotka na prudky pokles otacek zareagovat pridanim paliva , tak motor zdechne. Proto je nutne zjistit proc ma motor maly vykon , resp proc jej jednotka pravdepodobne dusi. Prave na zaklade fuel trimu kladnych a zapornych se da dale urcit kde muze byt chyba.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1607  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 08.07.2022 19:11

therion píše:dam priklad. Bude ucpany fitr vzduchu do motoru. Jednotka na zaklade obsahu kysliku z 1 lambdy udela korekci a zacne davat treba o 15% min paliva. co se primarne stane? No padne dolu vykon. A pokud je zapla klima (ta si vezme nekolik kW) tak pri vyrazeni a ubrani plynu tak klima motor udusi protoze nez stihne jednotka na prudky pokles otacek zareagovat pridanim paliva , tak motor zdechne. Proto je nutne zjistit proc ma motor maly vykon , resp proc jej jednotka pravdepodobne dusi. Prave na zaklade fuel trimu kladnych a zapornych se da dale urcit kde muze byt chyba.


Aha, chápu.. Jen podotknu, že je to právě naopak - se zapnutou klimou se tento problém nikdy neprojevil, ani tím propadem otáček.. Špatně jsem se minule vyjádřil.. :) Dlouho mi to nechcíplo, protože jsem používal klimu.. Když jsem jí ale vypl, tak se ty otáčky párkrát zhouply pod volnoběh, ale nechcíplo to.. Proto nedokážu říct, jestli stále přetrvává ten problém, že to opravdu chcípne* (Takhle je to snad lépe napsané).
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 13.07.2022 14:17

therion píše:dam priklad. Bude ucpany fitr vzduchu do motoru. Jednotka na zaklade obsahu kysliku z 1 lambdy udela korekci a zacne davat treba o 15% min paliva. co se primarne stane? No padne dolu vykon. A pokud je zapla klima (ta si vezme nekolik kW) tak pri vyrazeni a ubrani plynu tak klima motor udusi protoze nez stihne jednotka na prudky pokles otacek zareagovat pridanim paliva , tak motor zdechne. Proto je nutne zjistit proc ma motor maly vykon , resp proc jej jednotka pravdepodobne dusi. Prave na zaklade fuel trimu kladnych a zapornych se da dale urcit kde muze byt chyba.


Tak mám auto doma. Kontroloval tedy rozvody, kat, tlaky ve válcích - vše ok.. Co se ventilů týče, tak prý tam jsou hydroštely, je to možné? Protože jsem četl na netu o 1.4 CVVT, že tam hydroštely nejsou.. Tak to nechápu.. Dal tam nový MAP od Hella.. protože ten starý prý ukazoval zvláštní hodnoty, ale ani to problém nevyřešilo.

Jel jsem to projet po plném ohřátí a nahrál z jízdy nějaké údaje, včetně STFT a LTFT. Přijde mi, že to auto teď trochu lépe akceleruje na jedničku/dvojku i po ohřátí, ale když jedu třeba 40 na trojku a chci akcelerovat, tak to prostě netáhne.. ale jen pomaličku přidává..

Jízda je v prních pár minutách ve městě, pak jsem najel na rychlodráhu a snažil se držet rychlost, zkusil jsem 110, 120, 130 a pak to potáhl až k 160 km/h (nikomu to neříkejte). Celkově mi to přijde trošku lepší než předtím, ale tohle auto vždycky jelo lépe než můj druhý Peugeot 206 (1998) 1.4, 55kW.. A když sednu do Peugeota, tak i přesto, že je to prcek s malým motůrkem, tak si užívám to přidávání plynu.. Což tady už prostě není..

Mně ty údaje zas tak moc neřeknou, každopádně LTFT jsem viděl se hnout nazačátku na nějakých -0.78% až do 7 minuty a pak zůstával na nule.. STFT (od oka po rychlém proskákání videa) skáče mezi -7 a +7%.

Nějaký nápad co bych mohl zkusit dál? :?

Edit -> Zapomněl jsem dodat link na to video - https://icedrive.net/s/bFzA1yBwhPtQxCBNDaSSwiRBbabf Je možno rovnou prohlédnout nebo i stáhnout.
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 13.07.2022 16:06

Pokud se jedna o ten motor ktery jsi pred casem nafotil:
Obrázek
Tak ten 100% zadne hydrostely nema a vule se kontroluji merkou. Mechanik keca.
Hodnoty 2 lambdy vypadaji ze katalyzator je v zaklade funkci plni. STFT se pohybuji v obvyklych mezich , ale LTFT mi prijdou zvlastni, ze jsou cca kolem 0. To by clovek cekal u noveho motoru : )
Vymazal jsi po vymene cidla adaptacni hodnoty?

zkus jeste zjistit jake hodnoty STFT a LTFT jsou po zahrati motoru jen pri volnobehu s vyplou klimou.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1607  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 13.07.2022 16:41

Ano vymazal je.. Po předání jsem tam píchl diagnostiku a načetl chyby.. byla tam akorát
P0016 - Crankshaft position/camshaft position, bank 1 senzor A - correlation
Předpokládám, že to bylo jen tím, že se v tom hrabal, chybu jsem smazal a po té jízdě už se neobjevila.

U toho LTFT jsem se pak dočetl, že po smazání chyb, resetu, musím najet alespoň 80km, do té doby zůstává na nule.. Tak to může být tím? Zkusím s tím teď najezdit aspoň třeba těch 100km jestli se to změní..

Jsem z toho dost otrávený, protože jsem byl 3 týdny bez auta, aniž by se na něco přišlo, nejezdím do práce a pomalu se dostávám do finanční tísně.

Pořád tak koketuji s tím, že to začalo netáhnout potom, co jsem vyčistil tu klapku a resetoval jí. Buď jsem rozhodil klapku jak jsem jí vyndanou naklápěl nebo ten OBD reset klapky udělal něco, co neměl.. Vzhledem k tomu, že tam je třetí MAP, tak ten jako problém spíš vylučuji..

Maximálně mě ještě napadlo, že tím, že je řídící jednotka u dealera "chipnutá" na 80kW (z 66kW), nemohlo se to tím resetem klapky a adaptačních hodnot nějak rozladit? Popř. nemohli vypnout hlášení nějakých chyb, což někdy u chipnutých aut bývá? Napadlo mě ještě nechat přehrát řídící jednotku na originál, popř. jí nechat znovu chipnout.. Jenže to je zase cena okolo 3-5 tisíc.. a nerad bych to zkoušel zbytečně..

Nevím už co dál.. Můžu max začít zkoušet měnit díly pokus omyl.. Např. tu mám už v košíku
Hrdlo klapky - https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detai ... 8/13381988
Palivovou jednotku - https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detai ... 1/11043228
+ filtr https://www.mroauto.cz/cs/katalog/detai ... 86/1392590

A nebo se pokusit vecpat někam na tu FCD diagnostiku.. :cry:

Edit -> Hodnoty STFT a LTFT po zahřátí na 90°C jen na volnoběh jsou vidět nazačátku toho videa.. chvilku jsem stál na parkovišti a auto bylo zahřáté.. Klima byla (pokud vím) vyplá.
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 13.07.2022 19:08

hrubou korekci LTFT uz ma jednotka po nekolika kilometrech a ustali se po nekolika 10kach km.
Pokud nekdo potahl vykon na 80kW tak to neni nemozne , ten motor to puvodne mel , ale po FL to seskrtili na 66kW kvuli emisim. Ale pokud to nekdo udelal (pravdepodobne) prepisem firmwaru jednotky tak se tim zmenili palivove mapy a je mozne ze ty hodnoty klapky ted neodpovidaji. Ale to uz se pohybujem na poli domenek.

A co ten volnobeh? Drzi? Jaky Map sensor tam ted presne je?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1607  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé