Stránka 1 z 2
EK+TK

Napsal:
03.06.2019 10:23
od PanMacho
Ahojte
Najde sa tu niekto kto absolvoval technicku a emisnu uz po novom s tymi sprisnenymi normami? (u nas na SK to plati od 1 maja alebo 1 juna)
Mam auto starsieho data ceed SW 2008 bez DPF ze teda ci sa mam niecoho obavat, pripadne ak niekto bol ci presiel v pohode alebo nejake problemy, viem ze to je asi individualne od vozidla.
Ja som sa o to zaujmal trochu prelustroval internet a dozvedel som sa ze toto auto ma velmi nizku hodnotu na dymivost iba 0,60 kdezto ostatne dizle z tohto obdobia maju 1,0
Nizku hodnotu na dymivost priznal aj sam vyrobca kde od roku 2010 (co je to iste auto len po facelifte) bol tento koeficient zvyseny na 0,75 ale starsim autam (teda aj tomu co mam ja) to uz zial ostalo na 0,60
Vdaka za postrehy
Tomas
Re: EK+TK

Napsal:
03.06.2019 14:22
od barny70
Bol som 24. 5.
Nemyslím že by sa niečo rapídne zmenilo, aspoň nie pre ľudí ktorí prechádzali nie iba vďaka 20 € v popolníku ...
Dymivosť som mal 0,0nič, ale to rovnako merali aj pred dvoma rokmi jediné čo pre mňa bola novinka bola kontrola funkčnosti sťahovania okien (nenormálne dôležité, fakt).
A nepamätám si či predtým fotili stav tachometra a VIN karosérie, teraz áno.
Re: EK+TK

Napsal:
03.06.2019 18:01
od Karens
V limitoch sa teraz nič nezmenilo, platia už rok! Sprísnenie sa týka limitu pevných častíc pre benzínové motory (zo 100 na 60 ppm, autá v poriadku majú v pohode do 20) a pri diesloch od r. 2017 s DPF kedy už autá s vybratým filtrom neprejdú čo doteraz ak boli v poriadku tak v pohode zvládali dymivosť aj bez neho. Takže teba sa zmena netýka.
Jediné, čo sa teraz zmenilo je počet kamier a fotiek nimi robených + sprísnenie kontroly všetkého čo kontrolovať podľa protokolu treba čo sa doteraz bez kamier až tak nerobilo. Preto to predĺženie doby trvania kontroly a tým pádom predĺženie čakacích dôb na termín STK/EK. Plus samozrejme neodôvodnená panika.
Re: EK+TK

Napsal:
03.06.2019 20:53
od dany01
ja som bol 30.5. a prešiel som. Išiel som s PD octaviou 2005 s 320 tis. km a panko povedal že je to o udržbe auta. dymivosť vraj bola v poriadku - pri aute som nebol, musel som čakať v čakarni.
Re: EK+TK

Napsal:
08.06.2019 19:54
od PanMacho
Vdaka za postehy chlapi
Ano mate pravdu v podstate limity pre mna ostavaju rovnake.
Na STK pojdem prvy krat v zivote, nosil mi to tam vzdy kamarat, ale bez protekcie, vzdy bol vsetko v poriadku.
Ide mi o to, kamarat prednedavnom nepresiel koli tej dymovosti, jedna sa sice o ine auto ale to nevadi, proste ked na neutrali stupi 4000 otacok tak mu to vyfukne taky maly kudol cierneho dymu a to im tam vraj na kontorle vadilo a to bol problem preco nepresiel
Ja som to dnes skusal na svojej kii a tiez kamarat na oktavke z 2007 ho roku a robi nam to presne to iste. Tiez pri cca 4000 otackach vyfukne maly kudol cierneho dymu. Teraz neviem ci to je normalne, alebo to mame seci v takom zlom stave

Vsetky auta su bez DPFka co sme skusali.
Re: EK+TK

Napsal:
09.06.2019 10:04
od Iwanp
Ja som bol na EK/TK teraz v apríli po 4 rokoch (ceed sw gdi 2015 1.6), ale aj tak mi nie je jasné to, čo je v protokole o EK (Ten zelený papier). Prvé 3 riadky píšu toto:
CO pri voľnobežných otáčkach - benzín (%) - Nameraná hodnota: 0,0200
CO pri zvýšených otáčkach - benzín (%) - Nameraná hodnota: 0,0400
HP pri voľnobežných otáčkach - benzín (ppm) - Nameraná hodnota: 2
Vedel by mi niekto vysvetliť namerané hodnoty + aký je max. limit, ktorý keď prekročím, tak neprejdem EK?
V stĺpci nie je uvedene čo sú to za jednotky, ktoré boli namerané.
Re: EK+TK

Napsal:
09.06.2019 18:00
od PanMacho
Tu som inak nasiel nejaky clanok z roku 2015
https://autozurnal.ta3.com/vela-o-stave ... dnete-samiHlavne teda tie dve posledne vety

"Pri starších vznetových agregátoch, bez filtrov pevných častíc, je čierny dym vychádzajúci z výfuku normálny. Objavovať by sa však mal iba vtedy, keď motor pracuje pod väčšou záťažou."
Tak hadam s tym nebude problem neviem no
Re: EK+TK

Napsal:
09.06.2019 18:41
od Karens
Iwanp, veď v zátvorke máš uvedené v čom je to! Prvé dve v percentách (čo je bezrozmerné číslo, pomer), tretie je počet - particulate per milion, čiže počet pevných častích (nespálených uhľovodíkov = sadzí), takže tiež bez jednotky. Limit pre benzínové motory je od minulého roka znížený zo 100 na 60. Tie prvé dve predpokladám, že sa limity líšia podľa emisnej normy, ktorú motor spĺňa.
Re: EK+TK

Napsal:
09.06.2019 20:49
od Iwanp
Trocha to uvediem na pravú mieru... To čo viem ,si aj napísal: "Limit pre benzínové motory je znížený zo 100 na 60". Ale 60 čoho? To sa nikde nepíše a to nechápem. Ako mám vedieť, ktorá hodnota a ako ju vypočítať, aby som vedel či sa zmestím do tej hodnoty "po novom do 60" ?
Akú mam ja hodnotu podľa toho čo som napísal vyššie?
To sa snažím zistiť.
Re: EK+TK

Napsal:
09.06.2019 21:24
od Karens
Vieš čítať?! PPM! Ešte som ti to aj preložil ak nevieš po anglicky a ty sa spýtaš čoho?! 60 pevných častíc na milión častíc výfukových plynov! Čo tam chceš vypočítavať? Tam sa nič nepočíta, to sa meria!
Ak máš auto v poriadku nemáš sa čoho báť. Ja som bol tento týždeň s 11-ročným dvojlitrovým MPI a mal som 6 (slovom šesť) ppm. Priamovstrekové ich majú už z princípu viac. Ak sa bojíš zaplať si meranie emisií normálne ako službu, bez zaznamenávania do systému a ak to bude veľa budeš to riešiť. Podľa mňa sú to ale vyhodené peniaze lebo aj keď neprejdeš pri ostrej kontole dostaneš dočasnú spôsobilosť na 60 dní kedy máš čas si to dať do poriadku.
Re: EK+TK

Napsal:
09.06.2019 23:01
od lubos550
Nafta obsahuje sadze normalne. Z kazdeho naftoveho auta ide preto cierny , smradlavy dym. Niektore si vypalia filter priamo pred tebou a ty potom cuchas este 10x koncentrovanejsi bordel, ako keby ziadny filter pevnych castic na aute nebol. Niekedy si pripadam ako v stredoveku medzi naftovymi autami. Pripomina mi to casy, ked sa este kurilo uhlim, alebo mazutom a po cestach jazdili Avie. V dnesnej dobe si myslim naftove auto kupi len uplne bezohladny clovek,
Re: EK+TK

Napsal:
10.06.2019 06:33
od Karens
Vidno, že absolútne nerozumieš funkcii DPF a princípu jeho činnosti.
Re: EK+TK

Napsal:
10.06.2019 07:00
od lubos550
Este ze sem chodia taki mudrlanti, co vsetkemu rozumeju, ty "princip cinnosti".
Re: EK+TK

Napsal:
10.06.2019 07:50
od buko1
Sorry lubos550, ale naozaj strašne trepeš. Nie že by som aj ja občas netrepal. ale s tým bordelom pri vypaľovaní filtru si úplne mimo.
Vieš čo sú sadze? V podstate ide o uhlík (nie je to čistý uhlík, obsahuje aj iné prímesy). Bez DPF sú tie sadze v dyme z naftového motora a ty ich dýchaš. V podstate ako keby si dýchal uhoľný prach, akurát že ten uhoľný prach má podstatne väčšie častice a tie sa väčšinou odfiltrujú na sliznici nosa a ty ho jednoducho vysmrkáš (zjednodušene povedané). Sadze z naftového motora sú jemnejšie, takže prelezú až do pľúc a odtiaľ ich už tak ľahko nedostaneš. Filter DPF práve tieto jemné sadze zachytáva. A keď je plný, tak ich SPÁLI!!!! Alebo inak povedané - ZOXIDUJE. Teda vo filtri prebehne chemecká reakcia, kke sa pri vysokej teplote pevný uhlík a iné nečistoty zmenia na PLYNY - z pevného C dostaneš reakciou s O2 obyčajný CO2. Čo je normálny plyn, ktorý sa nikde neusadzuje a slúži ako surovina pre fotosyntézu rastlín.
Re: EK+TK

Napsal:
10.06.2019 08:03
od buko1
Iwanp píše:Trocha to uvediem na pravú mieru... To čo viem ,si aj napísal: "Limit pre benzínové motory je znížený zo 100 na 60". Ale 60 čoho? To sa nikde nepíše a to nechápem. Ako mám vedieť, ktorá hodnota a ako ju vypočítať, aby som vedel či sa zmestím do tej hodnoty "po novom do 60" ?
Akú mam ja hodnotu podľa toho čo som napísal vyššie?
To sa snažím zistiť.
Norma je 60 kúskov sadzí na milión molekúl výfukových plynov (ppm). A tebe prístroj nameral 2 kúsky. Stačí takto laicky?
Občas naozaj nechápem čo ste niektorí robili v škole, tie zápisy sú veci, ktoré by mal dokázať dekódovať žiak druhého stupňa na ZŠ.