Já jsem u prvního Ceedu rok nadával, pak jsem změnil servis a dalších 11 let jsem si užíval, že mám auto, které mě nikde nenechalo. Až ten poslední servis před výměnou mě Ceed zase naštval částkou za rozvody a další opravy a i kvůli tomu jsem výměnu auta uspíšil.
Ale zpátky k ProCeedu.
Mohl by prosím někdo vyzkoušet, jak se mu chová.
Scénář A)
1) Máte zařazeno D a dojedete na místo.
2) Zastavíte. Zařadíte N. Nohu máte na brzdě.
3) Aktivujete ruční brzdu.
4)
Dáte nohu z brzdy a zařadíte P.
Scénář B) A skoro to samé.
1) Máte zařazeno D a dojedete na místo.
2) Zastavíte. Zařadíte N. Nohu máte na brzdě.
3) Aktivujete ruční brzdu.
4)
Nohu necháte na brzdě a zařadíte P.
Mně ve ve scénáři A vždy (většinou?, nejsem si jistý) zůstane elektrická parkovací brzda zatažená. To je OK.
Ve scénáři B většinou auto elektrickou parkovací brzdu znovu deaktivuje. už se mi stalo, že EPB zůstala zatařžená, ale nevím proč.
Mám pocit, že i ve scénáři A se mi párkrát EPB zase deaktivovala - myslel jsem, že je to kvůli tomu, že jsem před couváním do garáže pustil nouzovky, ale nedokážu to nasimulovat pokaždé.
Na ty podivnosti v chování auta jsem se ptal i v servisu při první prohlídce, ale říkaly jen "auto odblokuje EPB jen tehdy, když spolehlivě "ví", že se chcete rozjet."
A pak ještě jedna podivnost.
1) Dojel jsem s autem na místo, zacouval, vypnul tlačítkem motor. Zdálo se mi, že jsem trochu našikmo, vlezl jsem znovu do auta, stiskl Start, zařadil D, auto se nehnulo a na displeji se objevilo "musíte mít zapnutý pás, zavřený kufr.." Ano, pás jsem zapnutý neměl.
2) Když jsem se to snažil za 30 minut nasimulovat. Tedy nemám pás, nastartuju, zařadím D, tak se auto se rozjelo a žádnou hlášku nezobrazilo. Jediná změna - na místě spolujezdce byla osoba se zapnutým pásem, předtím bylo sedadlo prázdné.
KIA ProCeed GT Line 1.5 T-GDI 7DCT r. v. 2022 červená Infra
KIA CEED SW 1.6 CVVT Comfort Plus r.v. 2010 Q8 beige (prodáno)