Stránka 2 z 4

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 28.03.2023 12:18
od Ewerlast
Áno, tie sedačky sa dali dať ako príplatok v ČR aj v MY23 (a aj dávnejšie)
Pre SR je to "novinka" a je možné ich konečne dať aj do gt-line, len s bielym prešívaním. Základne sedadlá v GT-line sú dosť iné.

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 28.03.2023 13:52
od 4FEAR
Mám GT MY23 od Vánoc a jsem nadšenej...

Každopádně každý den cca 20km do práce a z práce jezdím 9-10l, bohužel studený motor a město si něco veme.
Dálnice v pohodě za 6-7l

Možná hloupý dotaz, nevíte zda jde zapnout obyčejný tempomat ? Nebo tam je pouze adaptivní, rozčiluje mě že brzdí moc dopředu a zbytečně zpomaluje když není potřeba...

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 28.03.2023 18:05
od Ewerlast
Vraj na MY23 sa to už nedá... resp. Na FL to už nejde zmeniť na klasický.
Neviem však (zatiaľ) potvrdiť. Na MY20 to ide

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 29.03.2023 08:49
od rs.radek
Take jsem neprisel na to, zda jde adaptivni u MY23 prepnout na normalni, ale stejne si nejsem jisty, zda bych to tak vyuzil. Naucil jsem se adaptivni v nekterych situacich vypnout, napr. kdyz na dalnici odbocuje pomalu auto do odbocovaciho pruhu a je v mem pruhu uz jen nepatrne, tak na chvilku tempomat vypnu a nasledne zase zapinam abych nebyl zbytecne prubrzden, v tomto ohledu je to proste az moc "bezpecne" jinak ma ale zase adaptivni i sva pozitiva, takze nejsem si jisty, zda bych s nim skoncoval a prepnul trvale ne normalni. Myslim, ze za jizdy uz by to pak nedavalo smysl, to uz muzu zustat u sveho reseni obcasneho preruseni. Jak to mate ostatni?

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 29.03.2023 09:08
od melonsvk
To je ale SMART cruise control, ze? :) 50x za jazdu ho vypinat a zapinat namiesto usudku vodica, ze odbocujuce a spomalujuce auto fakt nie je hrozba... Na SCC uz nejazdim takmer vobec, nastastie mam este moznost volby.

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 29.03.2023 10:39
od Maros123
Ja adaptívny tempomat používam len pri jazde v kolónach a na dialnici v Chorvátsku ak je hustá premávka resp. zápchy. Ináč používam len obyčajný. Ja to ešte viem prepínať.

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 29.03.2023 10:41
od 4FEAR
rs.radek píše:Take jsem neprisel na to, zda jde adaptivni u MY23 prepnout na normalni, ale stejne si nejsem jisty, zda bych to tak vyuzil. Naucil jsem se adaptivni v nekterych situacich vypnout, napr. kdyz na dalnici odbocuje pomalu auto do odbocovaciho pruhu a je v mem pruhu uz jen nepatrne, tak na chvilku tempomat vypnu a nasledne zase zapinam abych nebyl zbytecne prubrzden, v tomto ohledu je to proste az moc "bezpecne" jinak ma ale zase adaptivni i sva pozitiva, takze nejsem si jisty, zda bych s nim skoncoval a prepnul trvale ne normalni. Myslim, ze za jizdy uz by to pak nedavalo smysl, to uz muzu zustat u sveho reseni obcasneho preruseni. Jak to mate ostatni?

Přesně to je ten problém kde mi to vadí, normální tempomat bych nevypínal v 90% příležitostí, protože vím že až se k autu přiblížím tak už bude zařazené ve svém pruhu, furt zapínat/vypínat to je pěkná otrava.

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 29.03.2023 20:26
od melonsvk
A co sa stane ked je predny radar spinavy od snehu/blata/hocicoho? To nebude funkcny ziadny tempomat v aute za desattisice eur?

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 29.03.2023 22:05
od matísek
Manuál

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 30.03.2023 07:06
od MP1
melonsvk píše:A co sa stane ked je predny radar spinavy od snehu/blata/hocicoho? To nebude funkcny ziadny tempomat v aute za desattisice eur?
To nemyslíš vážne. Nech stojí zariadenie koľko chce, ty by sa zveril do rúk "slepému".
Našťastie Kia nebude za každú cenu "šoférovať" sama. Ak nemá dostatok informácií, tak sa udržiavanie (tempomat, jazdné pruhy, núdzové brzdenie) deaktivuje.
Udržanie v jazdnom pruhu sa deaktivuje - informáciu ti dá len vizuálne - zelený symbol sa zmení na biely.
Núdzové brzdenie, automatické diaľkové svetlá sa vypnú, ak je kamera "slepá" - dá auto vedieť aj akusticky aj žltou výstražnou kontrolnou.
Čo možno mne chýba (videl som u Škoda), že nekopne do brzdy - v štýle - zobuď sa blbec.

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 30.03.2023 08:27
od melonsvk
Myslim to vazne. A vobec som tym nemyslel aby auto pri poruche systemov dalej soferovalo same.
Ale moznost prepnut na prachsprosty obycajny tempomat ktory k fungovaniu nepotrebuje ziadny radar ani kameru mala zostat zachovana. A "radar" a "kameru" ma kazdy z nas polozenu na krku...

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 30.03.2023 11:34
od MP1
Nikto sa nechce priznať, prečo tú možnosť klasického tempomatu zrušili.
Áno, všetko sa dá naprogramovať. Ale nie v KIA. Už som X vecí na poradách kritizoval a čo sa zmenilo? Nič.

Mne napríklad vadí dažďový senzor. Ja by som uvítal prepínač senzor/klasický cyklovač.

To, že ty máš radar a kameru na krku je pekné, ale ja sa pri každej jazde modlím, aby ostatný vodiči ten radar a kameru nemali prekalibrovaný dvoma promile alkoholu.
V nedeľu mal môj zákazník 3 promile.
Musíme sa naučiť žiť s tým, čo ponúka KIA.
A čo sa vám nepáči, píšte do kontaktného formulára na stránke KIA.
Viac vám pomôcť/poradiť neviem.

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 30.03.2023 20:45
od @paache
Ten přepínač senzorů deště a klasického cyklovace by se opravdu hodil. Rozčiluje mě ze ten senzor neslape na 100%.

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 30.03.2023 21:17
od lopo1
zvlastne ma napr. dazdovy senzor vobec nerozculuje

Re: Modelový rok 2024

PříspěvekNapsal: 31.03.2023 19:22
od petzl62
Mě taky ne, naučil jsem se s tím žít i když není dokonalý, ale dá se to zvládnout. Ten pohyb kdy si posunu cyklovač buď do rychlejšího, nebo pomalejšího stírání ve funkci auto není až tak hrozný, takže v pohodě.
Ale nemožnost přepnout tempomat z funkce SCC do ACC mi přijde stupidnost prvního řádu, obzvlášť proto, že vozidlo ACC musí obsahovat. SCC je jen jeho nástavba- mimochodem za mne dost nepovedená :!: