Zdravím a prosím o radu : začala mně zlobit ruční brzda: postupně zabírala výš a výš a teď už ani na "posledním zubu" skoro nebrzdí . Kamarád v servisu (neznačkový) mi říkal, že s lanky v lanovodu není problém - nedrhnou. Nevím, jak to případně vypadá v "bubnu" (pera a pružiny ). Budu rád za každou připomínku, která pomůže problém vyřešit (majitelem Picanta jsem skoro rok (předtím Škoda a Suzuki) - zatím bez větších problémů (jezdilo v D a bylo servisované) a tak zbírám zkušenosti) .
Finanční podpora Kia-Club.org CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010 SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
Pokavad nemas opotrebovane pakny, tak jen nejspis potrebujes dotahnout lanko, ktere se proste casem vytahne. Hadam je to ten samej problem, co jsme resili treba zde viewtopic.php?f=18&t=1758
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Díky za tip - pakny jsou O.K., zkusíme s kolegou-mechanikem to lanko. Ten problém začal po tom, co jsem zapojil přívěsný vozík (bylo na něm cca 180 kg) a potřeboval jsem asi 2x zastavit v kopci - po prvním zatažení šla asi do 3/4 a po druhé jsem ji musel dotáhnout až na doraz a stejně už moc "nedržela" (opřel jsem kola o obrubník).
Všechno je jinak . I vzadu jsou brzdy kotoučové. Podle toho, co mi kamarád-mechanik říkal - došlo k "přetočení" jakéhosi "bazmeku" na levé straně a tím pádem i po zatažení za páku brzdy se lanko nenapnulo a brzda "nebrzdila" (nepřitlačily se destičky na kotouč). Jsem původním povoláním kvasný technolog ( ) ne automechanik - dá se do budoucna předejít podobnému problému?
Jasne, ze mas vzadu kotoucove brzdy, ale vsimni si, ze je tam i vetsi buben a jeho soucasti je normalni bubnova brzda, ktera slouzi prave jako rucni. Takze je to takove 2 v 1 Potvrzuje to i prodej nahradnich paken pro bubnovou brzdu http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... leTypeID=1
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Zdravím, vracím se tímto k naší diskuzi o ruční brzdě (zase začala zlobit) na mém Picantu 1.1 CRDi - podle přiložených fotek tam žádný "buben" na zadní nápravě není. Kamarád mechanik mi říkal, že je zapotřebí vyměnit brzdový třmen, ale mohl by prý být i starší (nový podle katalogu Auto Kelly stojí asi 11 tisíc). Nevíš o nějakém "vrakovišti" nebo o někom, od koho by se to dalo sehnat levněji?
Tak uz jsem to asi nasel, poplet mne ten rok 2007, mas MY2004 a ty pokavad maji ABS, tak maji misto bubnu vzadu kotouce. Viz. schema
rucka1.jpg
rucka2.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Jo, to bude ono - ABS tam je. Díky. A dá se k tomu někde něco sehnat On mi říkal, že když se za tu ručku zatáhne příliš, přeskočí tam nějaký "klínek" a pak to vůbec nebrzdí
PS: nevim co vse budes potrebovat nove, tendle system brzd vidim prvne
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Tak jsem se včera večer díval na netu a našel jsem nabídku nového brzdiče za cca 7800,- Kč (oproti ceně u Auto Kelly 10200,- Kč ). V e-shopu jedné americké firmy byla uvedená cena 208 $ (cca 4300,- Kč), ovšem k tomu by bylo ještě doprava a clo.
Přes servis v Děčíně jsem objednal nové díly do brzdiče a dnes je vyměnili. K tomu vyčistili a promazali pravý (ten je prý ještě v pohodě), ale byly špatné destičky, takže taky dali nové. Cena komplet za všechno (materiál, práce) 4.565,- Kč . S ohledem na novou cenu brzdiče je to minimálně za polovic
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
To si piš Na začátku týdne jsem musel na služební cestu do Tábora (po + út) a ve středu jsem byl v okolí Jablonce n/N a už to bylo "na krev" - ručka až "nahoře" a auto se dalo odtlačit