Stránka 1 z 2

Tloušťka brzdového obložení

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 09:19
od K.Jozef1
Ako zistim ze mam opotrebovane brzdove platnicky

 ! "Jakub" píše:
Změněn název tématu na lépe odpovídající

Re: brzdi

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 12:45
od Rytíř
Sundáš kola a podíváš se na ně. Nové mají přibližně 1 cm. Doporučuji při 2 až 3 mm vyměnit nebo pokud budou nějak poškozené. Při výměně je nutné také zkontrolovat brzdové kotouče zda nejsou moc vydřené nebo poškozené popřípadě pokud půjdou tak je nechat srovnat na soustruhu. Pozor na jejich tloušťku. :drink:

Re: brzdi

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 13:05
od zulyk
no neviem, ci je to dobra rada, rovnat kotuce na sustruhu, nemate radi vlastny zivot? ;)

najlepsie urobis, ak vymenis s novymi platnickami aj kotuce, pekne si to vsetko sadne a mas brzdy ako nove

Re: brzdi

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 13:52
od Rytíř
V každé dílenské příručce se dočteš o kolik a na jakou tloušťku můžeš kotouče stočit a jaká muže být jeho nejmenší tloušťka. Je to pár desetin a hlavně strhneš hrany a srovnáš je. Pokud dodržíš předepsanou tloušťku tak to nebezpečné není. Ve většině servisech se to běžně dělá pokud tam nejsou cvičené opice pouze na výměnu dílů. Já jsem to dělal na každém voze který jsem měl vždy při výměně destiček. Žádný problém jsem neměl, ale vždy jsem dodržoval servisní pokyny. :drink: :thu:

Re: brzdi

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 13:57
od Stefi
:? Zo skúsenností pri prevádzke, vetšinou kotúče prežijú, dvoje až troje platničky, aj teraz som mal pripravené nové, ale servis posúdil, že kotúče nie je treba meniť :|, presne tak ako v predošlom príspevku, niekedy stačí iba zraziť hrany...je hrúbka pod ktorú nemáš ísť...

Re: brzdi

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 14:06
od Rytíř
Souhlasím, ale při srovnání kotouče si rychleji sednou a vyloučíš nebezpečí houpání při brzdění atd. Já také kotouče měnínm většinou při třetí nebo čtvrté výměně destiček. Podle toho jak je potřeba. Na brzdách a řízení nikdy nešetřím. :drink:

Re: brzdi

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 15:57
od Marek_Km
zulyk píše:no neviem, ci je to dobra rada, rovnat kotuce na sustruhu, nemate radi vlastny zivot? ;)

najlepsie urobis, ak vymenis s novymi platnickami aj kotuce, pekne si to vsetko sadne a mas brzdy ako nove


Zrovna minulý týden jsem se bavil s kamarádem, co má Mazdu 6 - byl na garančce, měnili mu destičky a srovnávaly kotouče, hádejte čím. Borec přivezl minisoustruh, točilo to kolem, nebo teda nábojem a nožíky srovnávaly kotouče z obou stran. Bez demontáže, pohodička. Kamarád - technolog na to docela hleděl. :D

Re: brzdy

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 16:50
od Kmet
Mi v :kia: sami navrhli stočení kotoučů přímo u nich, takže bych se takového zásahu nebál. Je to celkem běžná praxe při dodržení limitu min. tloušťky kotouče. :thu:

Re: brzdi

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 17:16
od zulyk
za taky navrh by som im pekne podakoval, nic viac

kotuce nove + platnicky a mas znova pokoj na niekolko rokov :thu:

Re: brzdi

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 17:45
od Kmet
*Zulyk* - upřesni pojem *několik let*. :) *Dva* už je taky několik u některých řidičů - já mám auto dvouleté a přední kotouče jsou na výměnu, zadní ještě půjdou stočit. Z toho vyplývá, že ty přední byly na stočení už po roce, což ovšem nezapadá do pojmu *několik let*. :lol: ....... ale přiznávám, že to byla práce předchozího majitele. :| Fakt záleží na stylu jízdy především - někdo sjede desky za 20tkm a druhému v 70tkm rezaví kotouče jak *intenzivně* brzdí :scooter: (tohle jsem si nevymyslel, tohle je z praxe). :drink:

Re: Tloušťka brzdového obložení

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 19:43
od Rytíř
@Kmet -plně souhlasím !!! :drink: :thu:

Re: Tloušťka brzdového obložení

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 20:33
od belize
Nevím, jestli je můj dotaz úplně namístě, v této sekci, ale pokud mám na jednom (zadní) kotouči asi 3 drážky o šířce cca 5 mm a hloubce +/- 1mm je to velké problém ??? Při brzdění nezjišťuji žádný problém a to ani na souvislém sněhu. Auto nejde k jedné straně prostě nic není poznat. ( najeto 26 000 km)

Re: brzdi

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 21:18
od zulyk
Kmet píše:*Zulyk* - upřesni pojem *několik let*. :) *Dva* už je taky několik u některých řidičů - já mám auto dvouleté a přední kotouče jsou na výměnu, zadní ještě půjdou stočit. Z toho vyplývá, že ty přední byly na stočení už po roce, což ovšem nezapadá do pojmu *několik let*. :lol: ....... ale přiznávám, že to byla práce předchozího majitele. :| Fakt záleží na stylu jízdy především - někdo sjede desky za 20tkm a druhému v 70tkm rezaví kotouče jak *intenzivně* brzdí :scooter: (tohle jsem si nevymyslel, tohle je z praxe). :drink:


jasne, ze niekomu to vydrzi rok inemu dva, tri atd.,(zalezi od kvality materialu a od sposobu jazdy), nepredpokladam, zeby sme tu boli taki pretekari, ze nam sada vydrzi rok, preto ta definicia "niekolko rokov"

ale problem sa netoci okolo toho, ci to vydrzi rok, alebo dva

ja len poukazujem na to, ze sadu menim vzdy komplet (kotuc+platnicky), ako to budete robit vy, je uz vasa vec :thu:

Re: Tloušťka brzdového obložení

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 21:30
od zulyk
belize píše:Nevím, jestli je můj dotaz úplně namístě, v této sekci, ale pokud mám na jednom (zadní) kotouči asi 3 drážky o šířce cca 5 mm a hloubce +/- 1mm je to velké problém ??? Při brzdění nezjišťuji žádný problém a to ani na souvislém sněhu. Auto nejde k jedné straně prostě nic není poznat. ( najeto 26 000 km)


problem to nieje, pokial ti to v pohode brzdi

treba dat pozor na minimalnu hrubku kotuca a pri naslednej vymene platniciek vymenit celu sadu (kotuc + platnicky), pripadne, ako tu odporucaju kolegovia, ak ten kotuc bude este k svetu, tak ho mozes stocit, ja osobne sa k tomu nepriklanam ;)

Re: Tloušťka brzdového obložení

PříspěvekNapsal: 29.11.2010 21:53
od Rytíř
@lize Žádný problém to není. Při výměně destiček ti jistě v pořádném servisu poradí, zda kotouče vyměnit nebo stočit. :drink: