Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

Příspěvekod Sim » 26.12.2020 23:42

Ahoj, rád bych se podělil o dojmy s novým Riem, třeba to někomu pomůže. V autech se nevyznám, tak mě nesežerte :)

Auto koupeno 9/2020, najeto 3300 km.

Proč Rio - hledal jsem malé auto kolem 350 000,- na dojíždění do práce kolem 40 km a na ježdění po městě. Koukal jsem hlavně po výbavě a Rio vyšlo tak nějak nejlépe. Původně jsem chtěl výbavu Exclusive s paketem rádio, nakonec ale zvítězilo GT Line, protože bylo skladem.

Tady malá poznámka k výbavě - GT Line je stejná výbava jako Exclusive + pakety Navi a Premium, ale s GT Line Body Kitem a bez LED světlometů. Cenově to vyjde o 10k méně než s pakety.

Vzhled moc komentovat nebudu, každý se musí rozhodnout sám. Já vzhled auta moc neřeším, velká kola mi v kombinaci se zadními bubnovými brzdami přijdou spíš vtipná a koncovka výfuku k 1.2 DPI taky :)

Mám srovnání jen s 1,25 i20 (2014), motorově mi to přijde stejné. Výkonu by mohlo být více, ale na můj styl jízdy to stačí. Předjíždění je nutné řádně plánovat. Z hlediska jízdních vlastností mě to neuráží, Rio má proti i20 tvrdší podvozek a lehčí řízení, celkově mi vyhovuje víc.

Do práce jezdím po okreskách za 5-5.5l/100 (ukazuje auto).

Co mě zklamalo je hluk - auto je hlučnější než i20, hlavně od kol. Taky motor mi přijde více slyšet, čekal jsem to prostě trochu lepší.

Interiér se mi líbí, materiály mi přijdou ok. Poslední dobou ale začalo při přejezdu nerovností v interiéru něco cvakat. Měřím 185 cm, když si sednu sám za sebe tak se akorát vejdu. i20 má vzadu místa trochu víc (a třeba v Yarisu narážím do stropu).

Výbava:
- Automatické stěrače, klima, vyhřívané sedačky a volant jsou fajn. Naopak automatické přepínání dálkových světel nic moc.
- 8 palcový displej je dobře čitelný, v noci by mohl jít nastavit trochu nižší jas. Za displej a parkovací kameru bych určitě připlatil (paket Radio), měly by potom fungovat Apple CarPlay a Android Auto, takže není třeba platit za paket s navigací. Alespoň to tvrdil dealer, v ceníku to nevidím.
- Integrovaná navigace mě příjemně překvapila, proti Waze funguje i v tunelech. V ceně je 7 let aktualizací mapových podkladů.
- UVO Connect - auto je online, ale užitečná mi přijdou jen dopravní data pro navigaci. Dálší online věci jsou počasí, parkovací místa a vyhledání Kia servisu (proč?). Přes aplikaci v mobilu je možné zjistit polohu auta a odemknout/zamknout dveře. Když odejdete z nezamčeného auta, nebo se aktivuje alarm, přijde do telefonu varování.
- Audio systém nic moc.
- LKA (Aktivní systém pro jízdu v pruzích) je aktivní v rychlosti přes 60 km/h a při přiblížení k pruhu dloubne do řízení. Na rovince zasahuje až v blízkosti pruhu, v zatáčce ale zasahuje do řízení i když jedete uprostřed, což je dost nepříjemné. Systém je po nastartování vždy aktivní, vypnout jde dlouhým stiskem tlačítka. Má i rozumnější nastavení, kdy po přejetí pruhu pouze upozorní, ale k tomu je potřeba se proklikat v menu a nastavení si nepamatuje. Takže to prostě vypínám.
- LFA (Asistent následování v jízdním pruhu) funguje až překvapivě dobře, auto drží uprostřed pruhu ve všech rychlostech. Musí ale samozřejmě vidět čáry pruhu a občas má tendenci sledovat odbočující auto. Zapnutí/vypnutí je krátkým stiskem tlačítka, po nastartování neaktivní.
- FCA (Systém autonomního nouzového brzdění) ještě neměl důvod zasahovat, přijde mi dobře nastavený, nevaruje zbytečně.

Závady:
- po natankování plné nádrže na displeji zhruba každých 20s vyskakovala hláška:
001.jpg

- po zhruba každém desátém nastartování nebyl funkční systém varování opuštění pruhu při přejetí pravé čáry a naopak aktivně zasahoval do řízení a směroval auto doprava mimo silnici... Připomínám, že jde o systém, který je po nastartování zapnutý!

Oba problémy vyřešeny aktualizací firmware, ale upřímně nechápu, jak se tohle může u nového auta stát. Zvlášť to opuštění pruhu je prostě bezpečnostní průšvih.

Když to shrnu, za ty peníze mi to přijde jako rozumně vybavené auto na ježdění po městě a okreskách. Z hlediska výbavy mi chybí jen adaptivní tempomat (Kia by ho mohla začít dělat i pro manuální převodovky) a samozatmívací zpětné zrcátko. Co mě celkem zklamalo jsou ty závady, snad už se nic neobjeví.

Kdyby někoho něco zajímalo, dejte vědět, díky a mějte se.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Sim Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3  Témata: 1
Registrován: 26.12.2020
Bydliště: N/A  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

Příspěvekod lubos550 » 27.12.2020 13:14

Zdar

Dobre zhodnotenie. Mal by som par doplnujucich otazok, co sa tyka jazdy v novom Riu.

1. Vyska podvozka (obzvlast predny spojler), nie je prilis nizka?
2. Jazda po dialnici-je auto dostatocne odolne voci bocnemu vetru- nehadze s nim napriklad velmi prejazd vedla vacsich aut? Dobre drzi na ceste?

Vdaka za odpovede.
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

Příspěvekod Sim » 27.12.2020 18:47

1. Neměl jsem zatím problém, myslím že GT-Line není nižší než normální Rio.
2. Stabilitu nemám moc s čím srovnávat, ale řekl bych že v pohodě. Přijde mi, že se tomu autu úplně nechce jet rovně je potřeba to pořád trochu rovnat. Zvlášť teď na zimních 15" kolech.
Naposledy upravil Sim dne 27.12.2020 21:34, celkově upraveno 1
Sim Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3  Témata: 1
Registrován: 26.12.2020
Bydliště: N/A  Czech Republic (cz)

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

Příspěvekod Roman-Zilina » 27.12.2020 21:06

zdar,
si mi nahral na smec. toto auto mam v uzsom vybere, ja by som si dokupil full LED svetla za 10.000 :CZ: koruny.
mam presne rovnaku motorizaciu pri mojom sucasnom, takze viem co coho idem. co ma prekvapuje, tak je ten hluk. je to rovnaka chyba ako pri tom mojom. neviem, ci je to vlastnost auta alebo je obutim :?:
motoricky ti to musi pripadat rovnake, lebo to rovnake motory su ;)

len doplnim, ze stale by som radsej ceeda. tak sa znalych, ktori ceeda maju spytam, ci im tie systemy tiez tak blbnu :?:
Sucasnost: :kia: Rio III 1.25 CVVT, 62,5 kW
Minulost: :kia: Sephia 1.5, 59 kW
Roman-Zilina Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 777  Témata: 9
Registrován: 05.07.2016
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2012)
0 km @ 0 l/100km

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

Příspěvekod jozzo » 27.12.2020 21:41

Mal som rio, ceed je niekde ale uplne inde jazdnymi vlastnosťami. Len pre toto by som volil ceeda. Rio bolo nepokojné na rozbitych hrbolatych okreskach, bolo ho treba neustale korigovať volantom. Ked som pustil volant, samo sa neudrzi na ceste, uz by som bol v priekope. Zadok odskakoval, v zakrutach sa neda porovnávať. Len si pozri, ako ma šikmo uložene zadne tlmiče voči naprave, toto nemože bezchybne fungovať. Bočny vietor na ceede neregistrujem prakticky vôbec. Ovladanie ceeda, riadenie, spojka, radenie rychlosti je tiez ina liga. Mal by si pojazdiť ceeda trochu viac aby si vedel porovnať. Za mna radšej slabšie vybaveneho ceeda ako gt line rio. Rio mi dava zmysel v cene okolo 12 tis. Škoda ze si daleko, by sme spravili taky fajny okruh okreskami ;)
KIA Sportage 1,6 Tgdi Gold Mhev 7DCT, Experience green 2023....
Kia Ceed 2019 1,4 MPI Silver+Silver pack - predané
Kia RIO III EX 1.25 - predané
Seat Leon 1,9 TDI - predané
Uživatelský avatar
jozzo Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 622  Témata: 4
Registrován: 05.12.2015
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Kia Sportage V (2023)
0 km @ 0 l/100km

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

Příspěvekod Sim » 27.12.2020 22:39

Jo sorry, já mám zmatek v motorech. Nové Rio by mělo mít 1.2 DPI, starší mají 1.25 CVVT.

Nevíte jaký je v nich rozdíl? Já bych měl mít to nové.

(Jde změnit název tématu? Ať nematu další lidi :D )
Sim Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3  Témata: 1
Registrován: 26.12.2020
Bydliště: N/A  Czech Republic (cz)

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

Příspěvekod MP1 » 28.12.2020 00:02

"slabšie vybaveného Ceeda"
Tu treba pripomenúť, že motorizácia 1.0 T-GDi prechádza na zadnú nápravu s vlečenými ramenami a torznou priečkou.
A áno aj ja si myslím, že Ceed je niekde inde. Jak jazdnými vlastnosťami, tak použitými materiálmi.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2203  Témata: 18
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2022)
20 km @ 0 l/100km

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

Příspěvekod lubos550 » 28.12.2020 09:38

Zdravim,

ja o ceede vobec neuvazujem. RIO III malo vcelku dobre vyvazeny podvozok. Preto ma zaujima, ci sa u noveho RIA nieco v tomto smere nezmenilo. Podvozok stareho Ceedu bola, podla mna, dost tragedia a novy na tom nie je ovela lepsie (aj ked nejake pokroky tu su urcite badat).

https://www.youtube.com/watch?v=4JzO7lV ... I&index=24
Skoda Fabia Combi 1,0 TSI, 70kW - 5,0l/100km - 3000km
KIA Rio 1,25 CVVT, 62kW - 5,6l/100km - 160000km - predane
lubos550 Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 567  Témata: 2
Registrován: 22.12.2017
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

Příspěvekod Roman-Zilina » 28.12.2020 13:23

tak samozrejme, :kia: ceed je vacsia, sirsia a tazsia, tym padom su aj jazdne vlastnosti ine a vietor na nom citit az tak nebudes. aj mikroklima v kabine by mala byt asi ina.
osobne som s podvozkom nejake velke problemy nemal, je to mozno podmienene stylom jazdy - https://www.youtube.com/watch?v=ox1Anoyg0Yo
my sme len dvaja a vacsinu casu jazdim sam. uz som dost defenzivny jazdec, ktory sa nikam neponahla a nie je velkym zastancom turbo motorov a 3-valcov uz vobec nie ;) ;) takze pre ma je ideal :kia: ceed 1,4 atmo GOLD + NAVI PACK ;) tu vsak uz vlak asi usiel :(
:kia: Rio GT Line 1,2 vychadza po :kia: forum zlave na nejakych 14 tisic :SK: eurogrosa.
Sucasnost: :kia: Rio III 1.25 CVVT, 62,5 kW
Minulost: :kia: Sephia 1.5, 59 kW
Roman-Zilina Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 777  Témata: 9
Registrován: 05.07.2016
Bydliště: Žilina  Slovakia (sk)

Kia Rio III (2012)
0 km @ 0 l/100km

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

Příspěvekod martinsm » 30.06.2021 21:19

dnes som mal prvykrat moznost si vyskusat Rio 1.2 2021, a musim uznat, ze tato Kia sa mi viac pozdava ako Ceed 3gen. Ceed je v servise, tak predajca mi pozical Rio ako nahradne vozidlo. Ano uznavam, ze Ceed je o kategoriu vacsie auto, ale moj subjektivny dojem z Ria je viac nez pozitivny. Celkove spracovanie, ovladanie, praca s prevodovkou a spojkou su velmi prijemne, intuitivne. Plasty su tvrde, ale kvalitne, lahko sa cistia, nic nevrzgalo, riadenie presne. Motor pekne svizny, na dialnici tocilo 3500 pri 130km/h co je uplne super, Ceed 1.4mpi toci 3800 pri 6 prevodovom stupni, natoz Rio ma len 5, takze som sa necitil ako otrok prevodovky. Uznavam ze hluk v interieri nie je najmensi a takisto dost pocut okolite zvuky, ale po zohladneni ostatnych pozitivnych veci mi toto dajako nevadilo. Aj Ceed huci, hlavne od zadnej napravy. Ovladanie na palubovke je rychle, a stale analogove, dost minimalisticky osadene, ale prave to je to caro, ze ziaden bordel. Uprimne nebolo by mi luto radsej kupit Rio ako Ceed, aj ked by som musel siahnut po verzii gold s paketom kvoli bezpecnostnym prvkom. Takze u mna Rio palec hore.
martinsm Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 25  
Registrován: 19.08.2019
Bydliště: Samorin  Slovakia (sk)

Kia Ceed III (2019)
45000 km @ 6.9 l/100km


Zpět na Rio

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé