Stránka 1 z 1

Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

PříspěvekNapsal: 26.12.2020 23:42
od Sim
Ahoj, rád bych se podělil o dojmy s novým Riem, třeba to někomu pomůže. V autech se nevyznám, tak mě nesežerte :)

Auto koupeno 9/2020, najeto 3300 km.

Proč Rio - hledal jsem malé auto kolem 350 000,- na dojíždění do práce kolem 40 km a na ježdění po městě. Koukal jsem hlavně po výbavě a Rio vyšlo tak nějak nejlépe. Původně jsem chtěl výbavu Exclusive s paketem rádio, nakonec ale zvítězilo GT Line, protože bylo skladem.

Tady malá poznámka k výbavě - GT Line je stejná výbava jako Exclusive + pakety Navi a Premium, ale s GT Line Body Kitem a bez LED světlometů. Cenově to vyjde o 10k méně než s pakety.

Vzhled moc komentovat nebudu, každý se musí rozhodnout sám. Já vzhled auta moc neřeším, velká kola mi v kombinaci se zadními bubnovými brzdami přijdou spíš vtipná a koncovka výfuku k 1.2 DPI taky :)

Mám srovnání jen s 1,25 i20 (2014), motorově mi to přijde stejné. Výkonu by mohlo být více, ale na můj styl jízdy to stačí. Předjíždění je nutné řádně plánovat. Z hlediska jízdních vlastností mě to neuráží, Rio má proti i20 tvrdší podvozek a lehčí řízení, celkově mi vyhovuje víc.

Do práce jezdím po okreskách za 5-5.5l/100 (ukazuje auto).

Co mě zklamalo je hluk - auto je hlučnější než i20, hlavně od kol. Taky motor mi přijde více slyšet, čekal jsem to prostě trochu lepší.

Interiér se mi líbí, materiály mi přijdou ok. Poslední dobou ale začalo při přejezdu nerovností v interiéru něco cvakat. Měřím 185 cm, když si sednu sám za sebe tak se akorát vejdu. i20 má vzadu místa trochu víc (a třeba v Yarisu narážím do stropu).

Výbava:
- Automatické stěrače, klima, vyhřívané sedačky a volant jsou fajn. Naopak automatické přepínání dálkových světel nic moc.
- 8 palcový displej je dobře čitelný, v noci by mohl jít nastavit trochu nižší jas. Za displej a parkovací kameru bych určitě připlatil (paket Radio), měly by potom fungovat Apple CarPlay a Android Auto, takže není třeba platit za paket s navigací. Alespoň to tvrdil dealer, v ceníku to nevidím.
- Integrovaná navigace mě příjemně překvapila, proti Waze funguje i v tunelech. V ceně je 7 let aktualizací mapových podkladů.
- UVO Connect - auto je online, ale užitečná mi přijdou jen dopravní data pro navigaci. Dálší online věci jsou počasí, parkovací místa a vyhledání Kia servisu (proč?). Přes aplikaci v mobilu je možné zjistit polohu auta a odemknout/zamknout dveře. Když odejdete z nezamčeného auta, nebo se aktivuje alarm, přijde do telefonu varování.
- Audio systém nic moc.
- LKA (Aktivní systém pro jízdu v pruzích) je aktivní v rychlosti přes 60 km/h a při přiblížení k pruhu dloubne do řízení. Na rovince zasahuje až v blízkosti pruhu, v zatáčce ale zasahuje do řízení i když jedete uprostřed, což je dost nepříjemné. Systém je po nastartování vždy aktivní, vypnout jde dlouhým stiskem tlačítka. Má i rozumnější nastavení, kdy po přejetí pruhu pouze upozorní, ale k tomu je potřeba se proklikat v menu a nastavení si nepamatuje. Takže to prostě vypínám.
- LFA (Asistent následování v jízdním pruhu) funguje až překvapivě dobře, auto drží uprostřed pruhu ve všech rychlostech. Musí ale samozřejmě vidět čáry pruhu a občas má tendenci sledovat odbočující auto. Zapnutí/vypnutí je krátkým stiskem tlačítka, po nastartování neaktivní.
- FCA (Systém autonomního nouzového brzdění) ještě neměl důvod zasahovat, přijde mi dobře nastavený, nevaruje zbytečně.

Závady:
- po natankování plné nádrže na displeji zhruba každých 20s vyskakovala hláška:
001.jpg

- po zhruba každém desátém nastartování nebyl funkční systém varování opuštění pruhu při přejetí pravé čáry a naopak aktivně zasahoval do řízení a směroval auto doprava mimo silnici... Připomínám, že jde o systém, který je po nastartování zapnutý!

Oba problémy vyřešeny aktualizací firmware, ale upřímně nechápu, jak se tohle může u nového auta stát. Zvlášť to opuštění pruhu je prostě bezpečnostní průšvih.

Když to shrnu, za ty peníze mi to přijde jako rozumně vybavené auto na ježdění po městě a okreskách. Z hlediska výbavy mi chybí jen adaptivní tempomat (Kia by ho mohla začít dělat i pro manuální převodovky) a samozatmívací zpětné zrcátko. Co mě celkem zklamalo jsou ty závady, snad už se nic neobjeví.

Kdyby někoho něco zajímalo, dejte vědět, díky a mějte se.

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

PříspěvekNapsal: 27.12.2020 13:14
od lubos550
Zdar

Dobre zhodnotenie. Mal by som par doplnujucich otazok, co sa tyka jazdy v novom Riu.

1. Vyska podvozka (obzvlast predny spojler), nie je prilis nizka?
2. Jazda po dialnici-je auto dostatocne odolne voci bocnemu vetru- nehadze s nim napriklad velmi prejazd vedla vacsich aut? Dobre drzi na ceste?

Vdaka za odpovede.

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

PříspěvekNapsal: 27.12.2020 18:47
od Sim
1. Neměl jsem zatím problém, myslím že GT-Line není nižší než normální Rio.
2. Stabilitu nemám moc s čím srovnávat, ale řekl bych že v pohodě. Přijde mi, že se tomu autu úplně nechce jet rovně je potřeba to pořád trochu rovnat. Zvlášť teď na zimních 15" kolech.

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

PříspěvekNapsal: 27.12.2020 21:06
od Roman-Zilina
zdar,
si mi nahral na smec. toto auto mam v uzsom vybere, ja by som si dokupil full LED svetla za 10.000 :CZ: koruny.
mam presne rovnaku motorizaciu pri mojom sucasnom, takze viem co coho idem. co ma prekvapuje, tak je ten hluk. je to rovnaka chyba ako pri tom mojom. neviem, ci je to vlastnost auta alebo je obutim :?:
motoricky ti to musi pripadat rovnake, lebo to rovnake motory su ;)

len doplnim, ze stale by som radsej ceeda. tak sa znalych, ktori ceeda maju spytam, ci im tie systemy tiez tak blbnu :?:

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

PříspěvekNapsal: 27.12.2020 21:41
od jozzo
Mal som rio, ceed je niekde ale uplne inde jazdnymi vlastnosťami. Len pre toto by som volil ceeda. Rio bolo nepokojné na rozbitych hrbolatych okreskach, bolo ho treba neustale korigovať volantom. Ked som pustil volant, samo sa neudrzi na ceste, uz by som bol v priekope. Zadok odskakoval, v zakrutach sa neda porovnávať. Len si pozri, ako ma šikmo uložene zadne tlmiče voči naprave, toto nemože bezchybne fungovať. Bočny vietor na ceede neregistrujem prakticky vôbec. Ovladanie ceeda, riadenie, spojka, radenie rychlosti je tiez ina liga. Mal by si pojazdiť ceeda trochu viac aby si vedel porovnať. Za mna radšej slabšie vybaveneho ceeda ako gt line rio. Rio mi dava zmysel v cene okolo 12 tis. Škoda ze si daleko, by sme spravili taky fajny okruh okreskami ;)

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

PříspěvekNapsal: 27.12.2020 22:39
od Sim
Jo sorry, já mám zmatek v motorech. Nové Rio by mělo mít 1.2 DPI, starší mají 1.25 CVVT.

Nevíte jaký je v nich rozdíl? Já bych měl mít to nové.

(Jde změnit název tématu? Ať nematu další lidi :D )

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

PříspěvekNapsal: 28.12.2020 00:02
od MP1
"slabšie vybaveného Ceeda"
Tu treba pripomenúť, že motorizácia 1.0 T-GDi prechádza na zadnú nápravu s vlečenými ramenami a torznou priečkou.
A áno aj ja si myslím, že Ceed je niekde inde. Jak jazdnými vlastnosťami, tak použitými materiálmi.

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

PříspěvekNapsal: 28.12.2020 09:38
od lubos550
Zdravim,

ja o ceede vobec neuvazujem. RIO III malo vcelku dobre vyvazeny podvozok. Preto ma zaujima, ci sa u noveho RIA nieco v tomto smere nezmenilo. Podvozok stareho Ceedu bola, podla mna, dost tragedia a novy na tom nie je ovela lepsie (aj ked nejake pokroky tu su urcite badat).

https://www.youtube.com/watch?v=4JzO7lV ... I&index=24

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

PříspěvekNapsal: 28.12.2020 13:23
od Roman-Zilina
tak samozrejme, :kia: ceed je vacsia, sirsia a tazsia, tym padom su aj jazdne vlastnosti ine a vietor na nom citit az tak nebudes. aj mikroklima v kabine by mala byt asi ina.
osobne som s podvozkom nejake velke problemy nemal, je to mozno podmienene stylom jazdy - https://www.youtube.com/watch?v=ox1Anoyg0Yo
my sme len dvaja a vacsinu casu jazdim sam. uz som dost defenzivny jazdec, ktory sa nikam neponahla a nie je velkym zastancom turbo motorov a 3-valcov uz vobec nie ;) ;) takze pre ma je ideal :kia: ceed 1,4 atmo GOLD + NAVI PACK ;) tu vsak uz vlak asi usiel :(
:kia: Rio GT Line 1,2 vychadza po :kia: forum zlave na nejakych 14 tisic :SK: eurogrosa.

Re: Rio 1,2 CVVT GT Line (2021) - Dojmy po 3000 km

PříspěvekNapsal: 30.06.2021 21:19
od martinsm
dnes som mal prvykrat moznost si vyskusat Rio 1.2 2021, a musim uznat, ze tato Kia sa mi viac pozdava ako Ceed 3gen. Ceed je v servise, tak predajca mi pozical Rio ako nahradne vozidlo. Ano uznavam, ze Ceed je o kategoriu vacsie auto, ale moj subjektivny dojem z Ria je viac nez pozitivny. Celkove spracovanie, ovladanie, praca s prevodovkou a spojkou su velmi prijemne, intuitivne. Plasty su tvrde, ale kvalitne, lahko sa cistia, nic nevrzgalo, riadenie presne. Motor pekne svizny, na dialnici tocilo 3500 pri 130km/h co je uplne super, Ceed 1.4mpi toci 3800 pri 6 prevodovom stupni, natoz Rio ma len 5, takze som sa necitil ako otrok prevodovky. Uznavam ze hluk v interieri nie je najmensi a takisto dost pocut okolite zvuky, ale po zohladneni ostatnych pozitivnych veci mi toto dajako nevadilo. Aj Ceed huci, hlavne od zadnej napravy. Ovladanie na palubovke je rychle, a stale analogove, dost minimalisticky osadene, ale prave to je to caro, ze ziaden bordel. Uprimne nebolo by mi luto radsej kupit Rio ako Ceed, aj ked by som musel siahnut po verzii gold s paketom kvoli bezpecnostnym prvkom. Takze u mna Rio palec hore.