Graf průběhu výkonnostních křivek

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod mouzi » 05.07.2010 13:38

Chtěl jsem se zeptat, jestli tu někdo z Vás nenašel někde graf křivek benzínového motoru 1.4 pro Rio. Sice vím, jaké jsou parametry max. výkonu a max. krouťáku ve vztahu k otáčkám, ale zajímá mne průběh křivek v celém spektru otáček. Díky :) :kia: RIO :kia:
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod stanci » 05.07.2010 17:26

Neviem ci ti to pomoze ale nasiel som toto:

http://www.kmss.sk/~/media/Files/Upload ... o_web.ashx - 7.strana
Uživatelský avatar
stanci Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 30  Témata: 3
Registrován: 08.11.2009
Bydliště: Zvolen  Slovakia (sk)

Kia Soul (2009)
66000 km @ 0 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod mouzi » 05.07.2010 20:42

Ty jo, to je ono, diky moc :) V ceskem navodu to neni, mozna to bylo v tom pred faceliftem, ale v tomto ne.
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod ilcik » 06.07.2010 09:51

Tiez by som chcel na motor 1,5 CRDI
ilcik Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 02.07.2010
Bydliště: Štefanov nad Oravou  Czech Republic (cz)

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod mouzi » 06.07.2010 10:21

Sakris, ale jak se na to tak divam, tak to nejak neodpovida tomu, co mam v TP. Tam se pise, 126 Nm pri 3200 ot./min., zatimco v tom grafu to vypada na maximalni kroutak okolo 100 Nm. Ze by pred rokem mel ten stejny motor jine charakteristiky? :huh:
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod Katikakus » 06.07.2010 10:38

mouzi píše:Sakris, ale jak se na to tak divam, tak to nejak neodpovida tomu, co mam v TP. Tam se pise, 126 Nm pri 3200 ot./min., zatimco v tom grafu to vypada na maximalni kroutak okolo 100 Nm. Ze by pred rokem mel ten stejny motor jine charakteristiky? :huh:



Koukas na nespravnou stranu grafu. Kroutak je na ose vpravo, akorat neni v Nm ale v kg.m. Prepocet je kg.m . 9.81 = Nm. Podle grafu je kroutak pri 3200 otackach nekde kolem 13 kg.m, coz zhruba odpovida tem 126 Nm.
Proceed GT 1.6 T-GDI Penta Metal
Sportage III 1.6 GDI Comfort Plus Orange Techno
Cee'd 1.4 Comfort Plus So Red
Uživatelský avatar
Katikakus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 951  Témata: 2
Registrován: 13.09.2008
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)
2. místo (1)

Kia ProCeed GT (2020)
65000 km @ 7.94 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod mouzi » 06.07.2010 10:50

Fakt ze jo, diky :thu:
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod mouzi » 06.07.2010 18:23

No, kazdopadne ten graf jen potvrzuje to, ze tento motor ma rad vyssi otacky, cili jet 80 na 3ku nebo 120 na 4ku je naprosto ok :drink:
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod titanus » 06.07.2010 18:28

to je sice pekne ale vykon je priamo umerny spotrebe ;) pri zrychleni je to samozrejme ine ale drzat to dlhodobo v tych otackach je myslim cisty lievik na penazenku a usne bubienky :D


Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.



Honey Bunny: Ale co dál? Chceš pracovat?
Pumpkin: Nikdy!
Uživatelský avatar
titanus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1690  Témata: 13
Registrován: 08.09.2008
Bydliště: Bratislava - Sliac  Slovakia (sk)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2008)
63636 km @ 7.5 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod mouzi » 06.07.2010 18:39

V technickych datech od KM se pise nejvyssi kroutici moment je 126 / 4700, cili pri techto otackach porad motor pracuje naplno, aniz by to dohanel otackami a zere jen tolik paliva, kolik je potreba. Je jasny, ze kdyz budu jezdit na 2500 otacek, tak usetrim. Ale za cenu toho, ze takhle budu likvidovat motor. Ja jezdim na 3500-4000 otacek (zatim, protoze mam jeste motor v zabehu) a dle PC mam prumernou spotrebu okolo 7,3 litru. Nebudu kvuli 17 korunam na 100 km ku*vit motor tim, ze ho budu dusit, fakt ne :no:
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod PetrLa » 06.07.2010 19:31

mouzi píše:V technickych datech od KM se pise nejvyssi kroutici moment je 126 / 4700, cili pri techto otackach porad motor pracuje naplno, aniz by to dohanel otackami a zere jen tolik paliva, kolik je potreba. Je jasny, ze kdyz budu jezdit na 2500 otacek, tak usetrim. Ale za cenu toho, ze takhle budu likvidovat motor. Ja jezdim na 3500-4000 otacek (zatim, protoze mam jeste motor v zabehu) a dle PC mam prumernou spotrebu okolo 7,3 litru. Nebudu kvuli 17 korunam na 100 km ku*vit motor tim, ze ho budu dusit, fakt ne :no:


no ber to zas tak, že čím víc otáček, tím víc pracovních cyklů motoru, tím víc spotřebovaného paliva....to je jediný důvod proč dieselové motory žerou tak málo...pracují v nižších otáčkách (samozřejmě jinak zpřevodované) a proto jezdí ekonomičtěji než benzínové.

Švagrová má stejné Rio jako ty a myslím že se dá jezdit za 6 litrů na 100 km bez nějakého ničení motoru. Měl jsem tu čest s tím párkrát jet. Velice lehounké a svižné autíčko :)

PS: máme doma benzínové Cerato a nemyslím si, že při 2500 ot./min. bys to měl nějak dusit.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod mouzi » 06.07.2010 19:43

Nekde na foru je tu psano, ze 16ventilove motory si potrpi na vyssi otacky. 2500 je podle me strasne malo, ten motor zlenivi a nemaze. To je dobre pro diesel, ale ne pro benzin a navic 16ventil. Ja se snazim, aby mi otacky neklesly pod 3000. Ty motory nejsou konstruovane na 2000-2500 otacek, spis naopak, moc dobre se jim jede pri 4000-4500. A jak rikam, ta uspora je tak zanedbatelna, ze se mi to stejne nevyplati. Misto 7 litru jezdit za 6 je 34 korun na moje 3 cesty do prace. To si radeji nekoupim neco jineho. :kia:
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod PetrLa » 06.07.2010 20:04

mouzi píše:Nekde na foru je tu psano, ze 16ventilove motory si potrpi na vyssi otacky. 2500 je podle me strasne malo, ten motor zlenivi a nemaze. To je dobre pro diesel, ale ne pro benzin a navic 16ventil. Ja se snazim, aby mi otacky neklesly pod 3000. Ty motory nejsou konstruovane na 2000-2500 otacek, spis naopak, moc dobre se jim jede pri 4000-4500. A jak rikam, ta uspora je tak zanedbatelna, ze se mi to stejne nevyplati. Misto 7 litru jezdit za 6 je 34 korun na moje 3 cesty do prace. To si radeji nekoupim neco jineho. :kia:


No je to tvoje auto, ale mě to přijde pitomost to na rovince držet nad 3000 ot./min. Pokud potřebuju zrychlit, rozjíždím se atp. tak ano...tak podřadím abych se dostal k maximálnímu kroutícímu momentu a tam tomu vrznu. Ale po rovince, kde je mi tak velký kroutící moment pro udržení hybnosti na houby, mi to přijde jako plýtvání palivem.

Pokud najezdíš nula nula prd, tak ti to možná jedno je, ale přepočítej si to třeba na 10 tisíc kilometrů. To máš při úspoře 1 litru paliva na 100 km celkem 100 litrů ušetřeného paliva....při 30 Kč na litr je to už 3 000 Kč.

PS: s tím mazáním to jsi ale ťápl blbost. To chceš říct, že na volnoběh to nemaže?
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod mouzi » 06.07.2010 20:15

Netapl jsem zadnou blbost, to je obecne znama vec, ze motor pri nizkych otackach hur maze (samozrejme ze maze porad, ale maze hur!). Plytvani palivem - je to tvuj nazor, neberu ti ho. Ja ten litr navic ozelim, resp. pul litru, protoze jezdit v benzinaku za 6 litru je ho*adina (spis se dostanes prinejlepsim tak na 6,5), nejen ze ti totalne zlenivi motor a pak mas problemy s predjizdenim, ale taky je nutno porad hlidat otacky, coz je zbytecne rozptylovani pozornosti. Ne fakt, uvedom si, za jake zbytecne hlouposti utracis ty nebo nekdo jiny, kdo se snazi jezdit usporne. To ti udela ve vyhledu mnohem vic, nez pises. A abych setril zrovna na aute, ve kterem mam 16ventilovy vysokootackovy motor, stoji proti tomu, ze jsem si poridil benzin a ne diesel.
Kia Rio II 1.4 CVVT, 71 kW (97 k) Play, Sunset Orange, MY10
Hyundai i30 1.4 CVVT, 80 kW (109 k) Style, Vivid Blue, MY09

"Nejezdím jako dobytek, ale v rámci možností."
Uživatelský avatar
mouzi Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 161  Témata: 13
Registrován: 22.06.2010
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Kia Rio II (2010)
27000 km @ 6 l/100km

Re: Graf průběhu výkonnostních křivek

Příspěvekod PetrLa » 06.07.2010 20:26

tu máš pár názorů: viewtopic.php?f=54&t=687 něco si z toho vyber...jsou tam i Ria.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Další

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé