Stránka 1 z 2

Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 13.09.2010 21:50
od Dismember
zdravíčko,

kdyz jsem se rozhodoval, jestli si nechat auto dát do LPG, tak jsem hledal články a názory a moc jsem toho nenašel, tak jsem se rozhodl, že vám zde napíši pár řádků.

Mám tedy vůz Kia Rio II, 1,4, rv. 2008 a letos (2010) v červnu při 28 000 km jsem nechal auto týden v servisu a po týdnu jsem měl motor upravený na alternativní pohon :-)

Dělal jsem to u soukromníka, který to dělá snad už od počátku co to u nás je a tak jsem asi ztratil záruku. To byla taky často řešena otázka, zda to nechat udělat a ztratit nebo počkat...Obecně jak od laiků tak od odborníků převládal názor, "že se na tom novém autě přece nemůže co pokazit" a tak jsem do toho šel :-)

Co se týče výkonu, tak jsem opravdu neztratil. Jediné co jsem ztratil je dojezd, který se mi trochu snížil. Avšak pri plné nádrži benzínu a plynu se dojezd dostává na snad i více než 1100 km!

Co se týče čísel: Na plnou nádrž plynu, která je umístěna v kufru místo rezervy, ujedu cca 550 km. Pri ceně 14 - 15 Kč za litr plynu mě 1 km na silnicích mimo obec (80 - 110 km/h) vyjde na 1,20 Kč, při jízdě na dálnici (130 - 150 km/h) spotřeba mírně stoupne a 1 km vyjde na cca 1,30 kč.

Nyní mám na tachometru 37 000 km a investici do LPG si jen pochvaluju. Mám radost z každé návstevy čerpací stanice, kdy za plnou nechám cca 500 Kč :-)

Pokud byste měli jakékoli otázky, tak pokud budu vědět tak rád odpovím. Nejsem ale žádný mechanik a nerozumím tomu, takže nic odborného ;-)

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 26.10.2010 08:12
od aladinos
Ako si to riesil s nahradným kolesom ,rezervou
A kolko si do toho investoval?

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 27.10.2010 11:02
od Rytíř
Také koketuji že do mého Ria dám plyn. Mám stejné otázky jako ALADINOS. Stále se ale nemohu rozhodnout. :drink:

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 31.10.2010 15:58
od Dismember
rezervu nevozím, místo rezervy mám toroidní nádrž. A vozím sebou ten sprej, ktery pnumatiku pri defektu nejak zaplni, aby se dalo dojet.

Investoval jsem do toho 27 000,- . Da se říci, že po ujetí 27 000 km se mi investice vrátí a pak už budu jen a jen v plusu :-)

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 31.10.2010 17:52
od souk69
No, trochu se ti návratnost investice oddálí, připočti každý rok tlakovou zkoušku a při technické navíc emise při přepnutí na lpg, no a když vydržíš 10 let, tak novou nádrž. Mě u toho také štvalo, že se s tím nesmí do podzemní gaáže a parkoviště pod obchodákama. ;)

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 31.10.2010 18:51
od Rytíř
Tak že podle zdejší diskuze je návratnost investice poměrně dlouhá. Zdá se, že předělání se nevyplatí, pokud je proběh km menší. :drink:

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 02.11.2010 23:25
od Dismember
no zas tak zle bych to s tím oddálení neviděl...každý rok tlaková zkouška? o takových věceh ani nevím...:-)) asi se zeptám svého technika...Technická je jestě daleko, to už budu mít investici zpátky a podzemní garáže mě tedy vůbec nevadí, protoze tam clovek jen vzdycky hledá místo a na parkovišti venku je místa habadej :-)

Rytíř: z mého pohledu bych řekl, že pokud auto hodláš podržet alespon 5 let a najezdíš ročně aspon 15 000 km, tak se to vyplatí

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 03.11.2010 00:33
od Jenda
@ Souk69 a Dismember ...každý rok tlaková zkouška?

Tlaková zkouška se nedělá. Nádrž LPG se mění po 10 letech. Každý rok se dělá servisní kontrola zařízení (zkouška těsnosti spojů, kontrola reduktoru, kontrola lambda sondy a v případě nutnosti výměna filtu) - tato kontrola stojí cca 200 - 250,- Kč dle servisu. Úspora financí na pohonných hmotách je neoddiskutovatelná. Vím o čem mluvím, nebot´vlastním i Daewoo Lanos 1,5 již od výrobce se zabudovaným LPG. Byl to jeden ze dvou vybavených LPG již v Korei; jeden z nich se testoval pro hromadnou přestavbu na LPG a ten můj jezdil po výstavách. Kupoval jsem jej jako předváděcí s ujetými 1960 km. Celých 10 let jsem s LPG neměl sebemenší problém. Nádrž LPG (toroidní) jsem měnil letos a celková výměna nádrže, elektroventilu, filtru i s prací vč. DPH slála 8000,- Kč. Názor na návratnost nechť si každý udělá sám. ;) Stačí si doplnit LPG kalkulátor - viz odkaz níže a vyjde ti návratnost investice (pozor!!! je tam počítáno s cenou plynu 12,8 Kč - skutečná je dnes u nás cca 13,8 Kč).
http://www.prestavba-lpg.cz/kalkulator/

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 03.11.2010 18:43
od souk69
;) A co je tedy podle tebe zkouška těsnosti spojů, jinými slovy tlaková zkouška. ;) Jinak já netvrdil, že se to nevyplatí, při větším počtu najetých km zcela určitě, alespon proti benzínu. :roll:

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 03.11.2010 19:17
od Jenda
@souk69
Tlaková zkouška se prováděla kdysi, kdy se tlakové nádoby neměnily po 10 letech ale prováděla se tlaková zkouška - tzn. vyjmutím tlakové nádoby z vozidla, její natlakování, kontrola technického a vizuálního stavu nádrže, těsnost ... Dnes tzv. servisní kontrola zařízení např. na těsnost spojů se provádí přístrojem kolem šroubových spojů trubek, reduktoru a elektroventilu. Přístroj - měřidlo se přiloží k šroubení a akusticky či barevnou ledkou může signalizovat případnou netěsnost - únik LPG. (obdoba kontroly těsnosti plynu v bytě)
Nepleť si pojmy: těsnost šroubových spojů na potrubí a k nim připojeným elementům není TLAKOVÁ ZKOUŠKA NÁDOBY. Jinak promiň, ale nemíním již s tebou o tomto polemizovat.

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 03.11.2010 20:19
od Rytíř
:? Ale pánové, dohadujete se jako malé kluci a já potřebuji znát Váš názor, zda jít do LPG nebo ne. Investice 26 000 Kč není málo. Předpokládám, že za rok najedu 5000 až 7000 km za rok. Také se bojím, co plyn udělá ze simerinky na motoru atd. Někde jsem četl, že jsou v originále na motorech na LPG jiné než u benzínových. A co olej, je také jiný …… atd. Tak napište své zkušenosti atd. :drink: :thu:

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 03.11.2010 20:26
od lebka75
ahoj, ještě jsem neslyšel o tom, že by LPG provedlo něco se simerinky na motoru :no: . Mám na LPG najeto na ceedovi 53 000 km a zatím žádný závažný problém. Olej se dává stejný, akorát se doporučuje častější interval výměny ( 15 000 km doporučených pro ceeda není problém ) , se zap. svíčkama je to to samé . Podle toho kolik píšeš, že najedeš, bych přestavbu zvážil. Počítej návratnost cca 1kč / 1 km

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 03.11.2010 20:41
od Jenda
@Rytíř
LPG neudělá motoru nic negativního - ba naopak. Olej shodný jaký jsi doposud používal ...
Sám LPG mám již 10 let, jak jsem psal výše a raději ti dám odkazy na pojednání o LPG - tam se dočteš vše potřebné co tě zajímá a najdeš i odpověď na různé otázky.
http://www.lpg.cz/main/
http://www.lpg-servis.cz/index.php3
http://www.prestavba-lpg.cz/
Jinak strýček Google toho najde povícero a tak záleží na tobě, jak se rozhodneš. Pokud bys chtěl vědět něco více, pošli mi SZ.

PS - nedohadujeme se jako malí kluci, ale nemohu nereagovat na informace o LPG od toho, kdo o LPG hodně málo ví.

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 03.11.2010 21:04
od souk69
Jenda píše:@souk69
Tlaková zkouška se prováděla kdysi, kdy se tlakové nádoby neměnily po 10 letech ale prováděla se tlaková zkouška - tzn. vyjmutím tlakové nádoby z vozidla, její natlakování, kontrola technického a vizuálního stavu nádrže, těsnost ... Dnes tzv. servisní kontrola zařízení např. na těsnost spojů se provádí přístrojem kolem šroubových spojů trubek, reduktoru a elektroventilu. Přístroj - měřidlo se přiloží k šroubení a akusticky či barevnou ledkou může signalizovat případnou netěsnost - únik LPG. (obdoba kontroly těsnosti plynu v bytě)
Nepleť si pojmy: těsnost šroubových spojů na potrubí a k nim připojeným elementům není TLAKOVÁ ZKOUŠKA NÁDOBY. Jinak promiň, ale nemíním již s tebou o tomto polemizovat.

;) Promin, ale já vůbec nepsal o takové zkoušce NÁDOBY, ale při té servisní prohlídce se kontroluje těsnost přívodních trubiček a hadiček na únik lpg, je mi jedno jak to nazýváš a POLEMIZOVAT S TEBOU také nemíním! Jinak na lpg jezdím již ve třetím autě, to první jsem si dělal sám v době kdy to ještě bylo tzv, načerno. Plynovou 10kg bombu jsem měl za zadními sedadly /Š 100 / tak si myslím že o tom něco vím. :cry:

Re: Rio II na LPG

PříspěvekNapsal: 03.11.2010 21:28
od souk69
@Rytíř
Mám na lpg najeto na Peugeotu 406 najeto kolem 200 tisíc km, celkově mám 245 tis. Motoru lpg neublížilo a olej jsem používal stejný. Pravdou je , že mě stála přestavba tenkrát 16000, ale klidně do toho jdi . Ůspora oproti benzinu je a určitě se ti investice vrátí, jen samozřejmě čím víc najezdíš tím to bude dříve. :thu: