Stránka 1 z 3
Chiptuning

Napsal:
23.01.2008 00:39
od Fiko
Planuje niekto chiptuning? Viem, ze pri benzinovom motore 1.4 je narast vykonu nic moc, ale aj tak ma tych 110 koni laka. Len dufam, ze sa potom nieco nestane motoru. Musim si to premysliet, ale mozno by som do toho isiel.
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptuning=16/model-o/757
http://www.bitpower.cz/scripts/show-detail.php?id=KIA_RIO_3938_4426

Napsal:
23.01.2008 00:46
od matko100
neni to az taky velky narast.takze neviem,ci sa to oplati.ja neplanujem ,nieco menit tymto smerom.

Napsal:
23.01.2008 14:11
od leguan
Planoval som zasiel za automechanikom, "presiel" si motor a neodporucil. Velka rezerva tam vraj nieje a za vynalozenu namahu a investiciu to nestoji ...Tak som upustil od tejto myslienky ...

Napsal:
23.01.2008 14:20
od AllInOne
taky si myslím, že už 1.4 nebo 1.6 benzín je dost nataženej co se týče výkonu, raděj bych to oželil, mám svoje auto rád
Nejsem ani zastáncem chipu v naftě....pak se ptám..proč si ten člověk nekoupil silnější motorizaci?

)

Napsal:
23.01.2008 14:23
od leguan
Mno "bezne" vyrobca nechava pri navrhovani agregatov rezervu, a preto je mozne ze jeden blok sa pouzije na viac typov motorov. Len ta rezerva je vzdy rozna


Napsal:
24.01.2008 01:20
od Návštěvník
Ked cee'd 1.4 dokaze mat 109 koni, tak chip hadam nejak moc mojmu Riu neuskodi


Napsal:
24.01.2008 01:21
od matko100
Myslim si ,ze do Ceedu nedavaju taky isty motor 1,4 ako je v RIU

Napsal:
24.01.2008 01:23
od Návštěvník
Jasne, ze je tam asi iny motor ale aj tak. Pojdem pohovorit s odbornikom a aj v KII sa na to opytam a uvidime.

Napsal:
24.01.2008 01:45
od matko100
to som zvedavy co ti povedia,nema to vplyv na zaruku?

Napsal:
24.01.2008 01:50
od lutranet
Su tam rozdiely Cee d ma väcsi krutak ,tlaky a valce
Pozistuj a daj vediet

Napsal:
24.01.2008 06:53
od matej
Je to CVVT motor

Napsal:
24.01.2008 08:59
od matko100
Proměnné časování ventilů CVVT (Continously Variable Valve Timming) přináší vyšší dynamické parametry motoru při snížené spotřebě. Zařízení namontované na konci vačkového hřídele výfukových ventilů a poháněné rozvodovým řemenem (sací ventily ovládá řetěz, který na druhé straně motoru oba hřídele spojuje) v závislosti na okamžitých otáčkách natočí o určitý úhel řetězové kolo vůči tomuto hřídeli. A protože zmíněné kolo pohání zároveň hřídel sacích ventilů, dojde k jeho relativnímu natočení vůči výfukovému vačkovému hřídeli, potažmo samotnému klikovému hřídeli.

Napsal:
24.01.2008 09:16
od Jakub
Tak, tak. Jen doplním, že u motoru cee'da jsou obě vačky poháněny řetězem a CVVT je přímo na ozubeném kole. Změna časování probíhá pomocí tlaku oleje, který je řízen aktuátorem. Aktuátor je elektromagneticky ovládaný hydraulický rozvaděč, u cee'da je vidět nalevo (při pohledu zepředu) pod krytem vstřikování. U motorů s rozvodovým řemenem je aktuátor napravo. Tady je obrázek mého motoru 1.4 s naznačenými součástmi CVVT:

chip tuning 1.5 CRDi

Napsal:
28.04.2008 14:41
od Návštěvník
ma tu niekto este nachipovane rio diesel ? ja mam nachipovane pred upravou 81KW po uprave 105 KW. som velmi spokojny troska dymi ale je to na ukor pridania paliva ale vykon je neporovnatelny s 81KW. akceleracia vyborna a tiez rychlost po nachipovani je 217 Km. aj spotreba klesla o 0,5 L na 100Km.
vie sa niekto podelit so mnou o tieto skusenosti alebo ma ine dojmy z chiptuningu. dakujem
Re: chip tuning 1.5 CRDi

Napsal:
29.04.2008 07:38
od Návštěvník
GURO píše:ma tu niekto este nachipovane rio diesel ? ja mam nachipovane pred upravou 81KW po uprave 105 KW. som velmi spokojny troska dymi ale je to na ukor pridania paliva ale vykon je neporovnatelny s 81KW. akceleracia vyborna a tiez rychlost po nachipovani je 217 Km. aj spotreba klesla o 0,5 L na 100Km.
vie sa niekto podelit so mnou o tieto skusenosti alebo ma ine dojmy z chiptuningu. dakujem
Docela by mne zajímal stav motoru po najetí 50 000 km.