Stránka 1 z 1

Ochrana proti korozi podvozku

PříspěvekNapsal: 31.03.2019 08:57
od Kládík
Předem zdravím všechny příznivce značky KIA :)

Jsem novým majitelem vozu KIA RIO 1,25 r.v. 2017. Chtěl jsem se zeptat, jestli řešíte ochranu podvozku proti korozi? Zaslechl jsem něco o rezivějících nádržích apod. Předem díky za Vaše reakce

Re: Ochrana proti korozi podvozku

PříspěvekNapsal: 31.03.2019 10:18
od Beda
Nema to nahodou plastovou nadrz ? :) Co reznuti u nadrze tyka, tak to byl hlavne problem kovovych pasu, kterou tu nadrz drzi a ty menila :kia: zadarmo v ramci servisni kontroly, akorat si nejsem jistej, zda se to tykalo i Ria, Ceeda urcita a u ostatnich modelu uz nevim :oops:

Re: Ochrana proti korozi podvozku

PříspěvekNapsal: 31.03.2019 11:37
od jozzo
3 rio ma plechovu nadrz. Mierna korozia na mojom uz je, hlavne zad. naprava, 40 tis.km. Planujem v lete ošetrenie niečim, ešte riešim že čím :D Budem si to robit sam na dvore, podlozim na kozy a pomalinky brúsiť, odhrdzovat a niečim napatlať..Ešte mam variantu č2, možno ho dovtedy predam. :?

Re: Ochrana proti korozi podvozku

PříspěvekNapsal: 31.03.2019 12:30
od Kládík
Mám RIO IV a to má plechovou nádrž :) zatím tam žádná koroze vidět není, ale preventivně bych to raději něčím ošetřil. Kromě služebního auta (kde korozi neřeším 8-) ) mám ještě Žigulíka 2103 a tam se mi osvědčil nátěr rizikových míst fermeží, která vzlíná a docela dobře konzervuje ...

Re: Ochrana proti korozi podvozku

PříspěvekNapsal: 31.03.2019 13:22
od jozzo
Tiež som niečo čital o tej fermeži, že su ludia roky spokojný s jej učinkami na podvozkoch...

Re: Ochrana proti korozi podvozku

PříspěvekNapsal: 31.03.2019 21:28
od lubos550
Kládík píše:Mám RIO IV a to má plechovou nádrž :) zatím tam žádná koroze vidět není, ale preventivně bych to raději něčím ošetřil. Kromě služebního auta (kde korozi neřeším 8-) ) mám ještě Žigulíka 2103 a tam se mi osvědčil nátěr rizikových míst fermeží, která vzlíná a docela dobře konzervuje ...


Napr. toto. alebo obdobne by mohlo fungovat:

https://www.kimtec.sk/osetrovanie-a-udr ... ku-kaucuk/

Striekal som s tym zatial len plechove disky kolies, lebo tie original zacali dost skoro chytat hrdzu a drzi to zatial dobre.

Re: Ochrana proti korozi podvozku

PříspěvekNapsal: 01.04.2019 05:58
od spacirx
Já mám v plánu zase toto:

https://www.ahifi.cz/antikorozni-vosk-n ... y-can.html

máme to v práci (takže cena je přibližně kolem 0kč) :lol: samozřejmě že si to jenom půjčím a pak to zase vrátím...

Re: Ochrana proti korozi podvozku

PříspěvekNapsal: 12.05.2019 14:32
od petokilian
No nadhera ,tak Favorit mal plastovu nadrź a naśe Kijaky plechovu,ani som to nepozeral ,mam ho úź piaty rok,ked mi naraz zmizne benzin z nadrźe,asi mam deravu nadrź. :thu: :yes:

Re: Ochrana proti korozi podvozku

PříspěvekNapsal: 13.05.2019 14:35
od lubos550
Zas nemyslim, ze by sa jednalo o nejake usporne opatrenie zo strany KIA, ak je pouzita plechova nadrz miesto plastovej. Skor pojde o nejaky miestny predpis krajin, kam KIA vyvaza auta, alebo opatrenie proti kradezi paliva, alebo nieco podobne.

Re: Ochrana proti korozi podvozku

PříspěvekNapsal: 23.09.2023 22:34
od Žatmen
Zdravím.
Sousedova RIO III r.v. 2011, mám jí teď na servis. Antikorozní provedení kastle je řekl bych dobré. Plechová nádrž - zde jsou korejci 100 let za opicema, nechápu to. Nádrž je zkorodovaná a jako že VELMI. Nádrž jsem kontroloval po té, co jsem se v recenzi dočetl o této plechové libůstce :no:
Nádrž jsem zkouknul už minulý rok. Letos se podařilo prošlápnout brzdový pedál a světe div se, prozezla trubka pod podlahou. Oprava provedena nouzově vyříznutím zkorodovaného potrubí a nastavením brzdovou hadicí. Celé brzdové potrubí je potaženo takovou pěnou. Na dvou místech - vepředu a vzadu pod podlahou je potrubí schováno pod plastovým krytím. No a tam to potrubí potažené není a je holé a zhnilé."Parádně" vymyšleno :? Takže tady ty trubky izolovat nebudeme a zakryjeme to plastovejma krytama, ať není vidět to že to tam shnije. Trubky jsou v jednom kuse od zadních brzd až pod přední nápravnici a jedna vede krásně pod nádrží, takže je to vlastně fajn, že musíte sundat nádrž, když tu trubku chcete vyměnit, protože ta je taky shnilá, tak jí přece nebudete natírat pod autem :lol:
No a jelikož to potrubí je v jednom kuse a napojuje se na "přední trubky" přesně pod tou přední nápravnicí, tak pokud nemáte svatou trpělivost a menší ruce, tak si sundejte i tu nápravnici, taky by chtěla trochu ošetřit, už je jak liška :P Povedlo se mi to teda rozdělat bez nápravnice.
Co už se mi teda nepovedlo, je vyměnit trubky od ABS k tomu spoji pod nápravnicí (ty jsou 5 cm od holendrů rovněž shnilé), jelikož jsou schovaný pod trubkama co vedou od hlavního válce k ABS, aniž bych tyto nemusel demontovat také a ještě odsát a rozpojit klimatizaci a odpojit radiátor topení a vypustit chladící okruh, protože to je prostě celý udělaný strašně šikovně.
Nádrž originál stojí nová 19 tisíc a repliku děla NTY, ale nikdo jí nemá skladem. Podíval jsem se do nádrže zevnitř a už tam jsou vidět odspoda malinké černé tečky, takže už si to razí cestu a není to daleko od toho, aby to začalo týct. Nádrž jsem opatrně obrousil od té krusty rzi a po té zalil benzínem, pro kontrolu, zda neteče. Nátěry budou následovat. Na to jak dobré to auto je, tak toto je fakt smutný. Ještě se rozepíšu o rozvodech, ale to v jiném vlákně, protože to co jsem tady na tom motoru viděl jsem jěště neviděl.... :|