Stránka 1 z 1

RIO IV - dobíjení

PříspěvekNapsal: 21.05.2024 10:33
od uzduchodce
Zdravím, nejsem si jistý, jestli má RIO IV, 1,4 CVVT (G4LC), r.v. 2020 kromě toho blbého stop-startu taky "inteligentní" dobíjení. Podle jednoduchého testeru to sice ukazuje, že to nabíjí standardním způsobem (od volnoběhu přes přidávání plynu kolem 14,3 - 14,4), ale přece jen, víc hlav víc ví.

Re: RIO IV - dobíjení

PříspěvekNapsal: 08.02.2025 10:34
od therion
Odpovim pozde, ale prece. Samo ze to ma "ynteligentni" dobijeni , ktere se k baterce chova jeste vice neohleduplne nez starsi generace tohoto systemu. Ale preci jen neni az tak debilni jaku u konkurence. Spociva to v podobnem principu analyzy jizdniho rezimu jako u afery dieselgate. Jednotka pokud zjisti nabiti akumulatoru nad 70% (jinak dobiji 14,4V okamzite) , tak nedobiji a drzi palubni napeti na cca 12,6V. Pokud vsak system zjisti, ze se nejedna o merici emisni cyklus , zacne po ujeti vice jak 5km dobijet na 14.2V coz uz neni takovy prusvih.

Re: RIO IV - dobíjení

PříspěvekNapsal: 08.02.2025 17:43
od DanBlack
Praktická zkušenost...baterka stále původní, začala zlobit (nenastartovala) až v posledním roce, kdy jsem auto nechal máti-důchodkyni, která ho provozuje stylem 2km tam / 2km zpátky. (já jezdil denně do práce 20+20km)
Ale stačilo několik delších jízd a zas je OK.
Což potvrzuje therionovo info o dobíjení plným napětím po cca 5km jízdy. 8-)

Re: RIO IV - dobíjení

PříspěvekNapsal: 01.06.2025 23:18
od uzduchodce
Díky oběma za odpovědi - také pozdě, ale po pravdě jsem se už před koncem roku vzdal naděje, že se někdo ozve, tak jsem tu dlouho nebyl. Vzhledem k tomu, že dnes už vůz používá převážně manželka k dopravě do práce, odpovídá to vašim zkušenostem - jednu cestu má zhruba 15 km, takže by to mělo dobíjet v podstatě normálně jakoby "postaru".
Ještě jednou díky.