Stránka 1 z 1
přečipování motoru

Napsal:
29.01.2010 13:14
od milous
Ahoj.Má někdo nějaké zkušenosti s přečipováním Rio 1,4 ? Má to nějaký význam? Já měl Fildu 1,3 a po přečipování to na výkonu nějak moc znát nebylo,ale dlouhodobá spotřeba šla prokazatelně min.o 3/4 l. dolu.DíkMilouš.
Re: přečipování motoru

Napsal:
29.01.2010 14:51
od Tony
ne nemam. ono zvyšování výkonu u atmosferických benzínů je problematické a řekněme že i nepoznatelné. a čip se většinou nedává jen kvůli spotřebě, to by se to moc nevyplatilo. tak asi tak nějak.
Re: přečipování motoru

Napsal:
29.01.2010 17:25
od milous
Jo,díky,beru.

Milouš
Re: přečipování motoru

Napsal:
31.01.2010 12:25
od Rytíř
Re: přečipování motoru

Napsal:
25.02.2023 23:48
od pikasonic
zdravím ,aj ja by som chcel načipovať RIO 1,4 CVVT 80KW ma to už niekto. Mam aj Galaxy 2,3i benzín + LPG a pocitil som to hlavne na krútiacom momente ide to už od 1800 ot/min
Re: přečipování motoru

Napsal:
26.02.2023 20:54
od gazda2
Na väčší výkon treba viac paliva a to potrebuje na zhorenie viac vzduchu. Odkiaľ ho atmosféricky plnený motor vezme?

Re: přečipování motoru

Napsal:
26.02.2023 21:56
od MP1
Skúsim zareagovať. Vozidlá Kia predávam od 2013 a ako tak aj poznám správanie sa motorov.
Raz som tu už dávnejšie písal, že by sa mohlo oplatiť čipovať aj atmosféry.
Samozrejme, nechcem nikoho navádzať na úpravu RJ motora = strata záruky.
Prečo čipovať atmosféru?
Nejde ani tak o navýšenie výkonu. To podľa mňa nemá u atmosféry význam.
Samozrejme dá sa to. Viac vzduchu tam dostaneš zvýšením otáčok - posunúť obmedzovač napríklad na 7000 ot/min. Otázka je, kto tak bude jazdiť a koľko vydrží motor.
Ale úpravou máp motora by sa dal optimalizovať priebeh výkonu, hlavne v nižších otáčkach (do 2500-3000).
Pozor, určite za cenu vyššej spotreby.
Načo by to bolo dobré?
Lebo emisné normy. Starší si pamätajú Rio 1.4 80 kW. Potom klesol výkon na 73 kW. A potom na konci životného cyklu daného motora sa tento stal "lenivý".
Už ho tak priškrtili, že sa zákazníci sťažovali na priebeh výkonu. Pri preradení na vyšší prevodový stupeň je potrebné hlboko stláčať plynový pedál, aby ten motor "ťahal". Normálne padol výkonovo ten motor na úroveň 1.2 CVVT (1248 cm3).
Práve tam by som videl zmysel čipovania - optimalizácie priebehu výkonu.
A aby nebolo toho málo, tak motor 1.2 CVVT skončil a nahradil ho 1.2 DPi (1197 cm3). A tu sa stalo to isté.
Motor nenormálne zlenivel, hlavne za studena. Ale fakt brutálne. Normálne pri jazde zo studeným motorom z vedľajšej cesty musím dávať pozor, aby ma nenabralo auto na hlavnej.
Tu sa (vraj) úplne zmenilo riadenie motora. Motor ide na naplno otvorenú škrtiacu klapku a reguluje sa len množstvo paliva. Lebo vraj ak je veľa vzduchu a málo paliva, sú lepšie emisie. Aj tomuto motoru by sa bolo potrebné pozrieť sa na mapy RJ a zvýšiť dávku paliva.
Otázne je, čo potom na emisnej kontrole.
Re: přečipování motoru

Napsal:
26.02.2023 22:05
od matísek
Čaute...v 2010 som kúpil Rio 2 Sporty, 1,4l, 71,3kW/97 koní...nastavenie z výroby bolo ok, celkom pekne to ťahalo...na druhej servisnej mi dali nový soft. a auto prestalo ťahať...tak som ho v Profituningu čipol na maximum čo mi tam mohli dať 78kW/106 koní...suma 240€....po prečipovaní to bolo pocitovo o trochu lepšie ako z výroby, čo sa týka spotreby "žiadna" zmena....čiže čipovať benzínovú atmosféru a turbodiesel je strašne veľký rozdiel...stačí pozrieť tabuľky na Profituningu.
Re: přečipování motoru

Napsal:
27.02.2023 07:55
od Madbugie
hmmm, klasika "čipovanie atmosféry", áno aj nie... má to význam, podľa toho, čo chceš dosiahnuť, ale ideálne je ak je to 2 liter a viac...
len úprava softu, bez hardvéru, prinesie len optimalizáciu, navýšenie výkonu relatívne malé...
ak to má mať väčší zmysel, treba upraviť sací a výfukový trakt auta... športový filter (vyššia priepustnosť vzduchu), klapka a potrubie sania - zväčšiť priemer, leštené výfukové zvody, prípadne nový pletenec, športový výfuk s menším odporom, izolácia pletenca, výfukového potrubia (až po nové piesty, ojnice a pod. na zvýšenie objemu, športové vačky ventilov, a tak dále)
najjednoduchšie je vymeniť papierový filter za nejakú vložku KN, športovejší výfuk a potom ladenie softu, ale celkovo zisk výkonu bude niekde pri 5-10 %, 15-25% pri maximálnych (veľmi drahých) úpravách (ale to platí pri motoroch s väčším objemom)...
ono v súčasnosti je veľa motorov umelo škrtených, kvôli emisným normám... tam pomôže úprava softu, ale minimálne vzduchový filter by som tiež menil, prípadne aj ten výfuk...
Re: přečipování motoru

Napsal:
27.02.2023 18:13
od gazda2
Vzduchový filter pridá nula celá prd.
Re: přečipování motoru

Napsal:
27.02.2023 19:51
od Madbugie
to vieš, ale samolepka KN na zadnom sĺpiku je + 5 HP, a rýchle pruhy na prednej kapote + 20 HP, nepoznáš základné poučky túningu

na reguláciu prítoku vzduchu treba poriešiť to sanie (ideálne asi náporové) a klapku... do atmosféry sa ten vzduch ťažko "tlačí"