Stránka 1 z 1

Trojblik na RIO II

PříspěvekNapsal: 24.10.2008 21:50
od Marecek
V sekci Ceed jsem se kdysi dočetl, že existuje příslušenství schválené Kia Czech od Škrlant motorsport. Nedalo mi to a objednal jsem si na RIO II trojblik. O víkendu se chystám na montáž, tak pokud to někoho bude zajímat, přinesu mini reportáž z montáže :smile: Snad to dopadne dobře a nic neurvu. Protože se modul montuje před výstražná světla, musí se vyndat celý plast kolem rádia...Ale více v neděli...

PříspěvekNapsal: 25.10.2008 12:43
od Návštěvník
urcite to skus zdokumentovat, rad by som vedel, ako ten stredovy panel vytiahnut ;)

PříspěvekNapsal: 25.10.2008 19:33
od Marecek
Tak operace se zdařila. Nicméně jsem nějak zapomněl fotit :shock: (jak jsem byl v zápalu boje). Ale zkusím popsat postup.

Takže nejdříve šlo ven rádio + plechový rámeček autorádia. Pak asi přišlo to nejhorší a to vyndání celého plastového dílu kolem ofuků a rádia. Takže se nebát a pořádně za ten díl zatáhnout přímo k sobě, žádné páčení - prostrčil jsem ruku skrz otvor pro autorádio (drží to na 5-ti místech nahoře, dvou místech na bocích a dvou místech dole). Nejdříve povolil spodek a strany, s horním stranou byl malinko problém, ale po minutě přemlouvání povolil i on. Potom stačí odpojit konektor k hodinám, vyhřívání zadního skla a výstražným světlům. Na konektor výstražných světel se celý modul napojuje (tzn. oholit 4 kabely, na ně naletovat kabely z modulu trojbliku a potom už jen pátý káblík připevnit na kostru. Kostra šla velmi dobře, hned za autorádiem, téměr u čelního skla je železný rám se šroubem, takže tam jsem to přichytl očkem a matkou M6. Celý modul jsem ještě ukryl do obalu, který jsem udělal z materiálu podobného karimatce, aby nic neklepalo při jízdě. Uvidíme v týdnu v Praze po kostkách, co to bude dělat. Pak už jen zaizolovat nové káblíky, vyzkoušet trojblik a vše poskládat zpět. Zatlačení plastového dílu už šlo parádně.

Mám z toho radost, protože jsem na to zvyklý z jiných aut, takže ta investice se alespoň mě vůbec nemrzí. Jedno bliknutí jsem měl vždycky strach, že mě někdo zezadu přehlídne, ty 3 bliky už jsou přeci jenom lépe vidět.


VELKÝ DÍK FIRMĚ ŠKRLANT MOTORSPORT, PROTOŽE VÝROBEK VYPADÁ PROFI. A HLAVNĚ, NENASTAL ŽÁDNÝ PROBLÉM S MONTÁŽÍ, FUNKČNOSTÍ (ZVYKLÝ Z MINULOSTI OD RŮZNÝCH FIREM JSEM MĚL MALINKO STRACH, ALE JE VIDĚT, ŽE ŠKRLANT MOTORSPORT VĚDÍ, CO DĚLAJÍ). TAKŽE JEŠTĚ JEDNOU DÍKY

Snad jsem tím slohem nikoho neunavil :wink:

PříspěvekNapsal: 25.10.2008 20:46
od Motorsport
Díky za pochvalu :-o

PříspěvekNapsal: 25.10.2008 20:47
od Návštěvník
vobec nie, praveze velmi uzitocne informacie :)

mozem dve otazocky?

1. ten plech, ktory je osadeny v stredovom panelu na radio, ako si ho vybral? mne to totiz moc dobre nejde, mam rozobratu cast interieru a na toto ani za nic prist. velmi zle sa s tym manipuluje, ak tam ten plech je osadeny, bojim sa, ze sa porezem a neviem ho vytiahnut.

2. stredovy plast panelu staci teda naozaj len silnejsie vytiahnut a on povoli? nakolko som sa takymto sposobom snazil demontovat aj iste casti plastov z 5 dveri a polamal som ich. potom som dva dni rozmyslal, co poviem v kii, ked som si objednal ich vymenu, nastastie sa nepytali :D

PříspěvekNapsal: 26.10.2008 14:11
od Marecek
to g-m:

1) Když jsem kupoval auto, tak si vzpomínám, že jsme to vyndavali stejným způsobem, protože rámeček originál KIA byl velmi velký na autorádio. Ale postup byl určitě stejný, tzn. NEJDŘÍVE jsme vyndali ten plast a POTÉ a to si již moc nevzpomínám jsem musel (snad odšroubovat) ten origo plechový výlisek od KIA a nahradit ho plechovým rámečkem, co se dodává společně s autorádiem. Myslím si, že nejde bez demontáže plastového dílu vyjmout ten origo plechový adaptér!!

2) Ano doopravdy stačí silně zatáhnout přímým tahem k sobě. Žádné páčení do stran. Jak jsem již psal, nejdříve povolil spodek a strany, nahoře to trošku drželo, ale žádný horror.

Jinak dnes jsem to jel projet a trojblik šlapal bez jediného problému. Takže paráda a ještě jednou díky Škrlant Motorsport.. A ještě jednu velkou výhodu celá operace měla. Už rok mi vrzalo autorádio a né a né se přemluvit k tomu, abych ho vyndal a přetěsnil rámeček. Až nyní s montáží trojbliku 8-) Takže dvě mouchy jednou ranou....

PříspěvekNapsal: 26.10.2008 15:13
od Návštěvník
marecek, dakujem za info :)

napriek tomu som stredovy panel uz demontoval asi pred dvoma hodinami. rovnako riesim odhlucnienie tychto drobnosti. este raz vdaka, islo to vytiahnut relativne v pohode, toho vrchu som sa trosku bal, ale nakoniec povolil a nic sa nepolamalo :)

najlepsie bolo, ze medzicasom som potrboval vybehnut do mesta, tak bez stredoveho panelu veselo nastartujem auto a kedze to mam kus rovnej cesty, tak prakticky az v meste som prisiel na to, ze mi nefunguju smerovky! ihned mi docvaklo, ze je to odpojenym spinacom pre vystrazne smerovky, esteze som stredovy mal na zadnej sedacke. provizorne som ho nasadil a zapojil konektor. takze bacha na to :)

PříspěvekNapsal: 26.10.2008 16:30
od luboss
..."az v meste som prisiel na to, ze mi nefunguju smerovky!"...


:D Tak to muselo byt zaujimave..... ktovie co si mysleli ostatny vodici :D

PříspěvekNapsal: 26.10.2008 17:18
od Návštěvník
jj, je to taky dost neprijemny pocit, ked das packu do pozadovanej polohy a nezacne nic tukat, ani na paneli nic nevidis. v prvom momente si dost v rozpakoch, nakolko prve sekundy nemas sajn co sa vlastne deje. bolo to hrozne neprirodzene :)

no ostatni si tak mohli mysliet, ze som arogantne prasa a ani baworak nemam :)

PříspěvekNapsal: 26.10.2008 17:40
od Marecek
:shock: :no: Je to sice k smíchu, ale mohlo by to nadělat nepříjemnosti. No hlavně, že se nic nestalo. Také mi vrtalo hlavou, proč se trojblik musí napájet k výstražným světlům, teď už to vím...

PříspěvekNapsal: 26.10.2008 20:18
od Motorsport
Jak jsem psal již několikrát, nedodáváme pouze zařízení, ale řešení. Tzn. naše zařízení jsou včetně dokumentace k montáži. Při tvorbě dokumentace se snažíme najít co nejjednodušší připojení. Trojblik se připojuje u spínače varovných světel, protože tam jsou všechny potřebné signály na jednom místě, opravuji v jednom konektoru :drool: