Ako sa Vám jazdí s dvojspojkovou prevodovkou?
Ja som na ňu prešiel z 4 stupňového automatu. 4 stupne bolo dosť málo, na DCT mám hneď o 0.5 litra menšiu spotrebu.
Na druhej strane je automat s hydromeničom ladnejší, žiadne trhané pohyby.
Celkovo som spokojný, super sú páčky pod volantom.
Postreh:
Na automate som na križovatke stál na brzde aby sa auto nerozbiehalo.
Na DCT som pri predpoklade dlhšieho čakania na zelenú dával neutrál, aby spojka zbytočne nepreklzávala.
Zistil som, že na rovine nemusím dávať neutrál, ak spravím nasledovný úkon:
Pri stlačenej nožnej brzde zatiahnuť ručnú brzdu. Uvoľniť nožnú brzdu a potom uvoľniť ručnú brzdu.
Auto sa nezačne rozbiehať, spojka nezaberá. Po stlačení plynu sa auto plynule rozbehne.
Úkon vyžaduje manipuláciu s ručnou brzdou, je jednoduchšie zaradiť N a potom znova D, ale pre mňa je to aj tak použiteľné
nemusím zaradiť D, len stlačím plynový pedál - proste rýchlejšia reakcia pri rozjazde.
Ak sa raz budem veľmi nudiť, namontujem na stredný tunel tlačidlo na simuláciu zatiahnutia ručnej brzdy.