od elkan » 29.12.2016 15:26
I kdyby se voda dostala mezi kabely, izolace každé žíly by zabránila probíjení. Jeden takový příklad: Strejda měl fabii, a ta měla konstrukční chybu, která způsobila mnoha lidem problémy. Těm co jezdili do značkových servisů to odstraňovali dřív, než nastal problém. Šlo o to, že svazek kabelů vedl gumovou chráničkou, kde se ale časem nahromadila voda, a kabely ležely celou dobu ve vodě. I tak vše fungovalo až do doby, kdy zpuchřela izolace, a rozpadla se. Pak následovaly samozřejmě neidentifikovatelné problémy. Celý svazek neměnili, bylo by to drahý, tak mu jednotlivý žíly nastavovali.
Takže u nového auta by svazek proti vodě určitě měl být odolný. Horší by bylo, kdyby se do svazku zakousla třeba kuna, tím poruší izolaci na několika žilách, a pak by to mohlo dělat problém. Takovou dirku od zubu vůbec není vidět, měl jsem takhle prokousnutý kabel ke svíčce, a nepoznal bych to, kdyby se to v tom místě nakonec nezlomilo. Takže buď kuna a nebo nějaký konektor, to jsou krizový místa. Ale protože to nedělá nikomu jinýmu, a voda stříká do motoru každýmu, bude to asi něco takovýho.
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat