Nastartuje, chcípne a už nejde natočit

Trápí Vás něco na voze?

Re: Nastartuje, chcípne a už nejde natočit

Příspěvekod crui5er » 01.03.2018 23:01

Mě se teď poslední dobou v těchto mrazech stává něco opačného. Když se po studeném startu, kdy si motor drží otáčky cca. 1500-1700 rpm, rozjedu a po pár metrech zastavím a vyšlápnu spojku, tak mi otáčky motoru vylítnou přes 2000 rpm a s vyšláplou spojkou takto zůstanou viset. Přijde mi to, jako by si řídící jednotka říkala o více otáček pro alternátor.
Uživatelský avatar
crui5er Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 581  Témata: 3
Registrován: 02.09.2013
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW II (2012)
70000 km @ 6.7 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Nastartuje, chcípne a už nejde natočit

Příspěvekod elkan » 02.03.2018 01:53

Tak já nevim, jak rozumět tomu inteligentnímu dobíjení, moc se mi to nezdá........já start-stop mám, jezdím fakt hodně krátké trasy, do práce 8km, nějaký nákupy a občas něco delšího.....a zatím mi dobíjení funguje bez problémů. A to jezdím už 2.5 roku.
Je teda pravda, že mi isg nefunguje, protože zřejmě není baterie nabita na 100%, ale do práce pravidelně vyhřívání sedaček i volantu zapínám, ventilátor i radio jede, a i při těchto krátkých trasách to stíhá dobíjet. Takže informace o tom, že to nabíjí hlavně pří brždění motorem mi přijde jako nepravdivá.....
Jinak když v tomto počasí odjíždím od práce se studeným motorem, tak to samozřejmě taky párkrát cukne, proto nechám 10 vteřin motor běžet, a pak teprve jedu.
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 456  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
38000 km @ 6.4 l/100km

Re: Nastartuje, chcípne a už nejde natočit

Příspěvekod TsunAmi » 02.03.2018 10:02

crui5er píše:Mě se teď poslední dobou v těchto mrazech stává něco opačného. Když se po studeném startu, kdy si motor drží otáčky cca. 1500-1700 rpm, rozjedu a po pár metrech zastavím a vyšlápnu spojku, tak mi otáčky motoru vylítnou přes 2000 rpm a s vyšláplou spojkou takto zůstanou viset. Přijde mi to, jako by si řídící jednotka říkala o více otáček pro alternátor.


Stejný chování mám taky, a vysvětluju si to stejně, řídící jednotka podle mě zkrátka zvedne a drží volnoběžné otáčky na bezpečné úrovni.
TsunAmi Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 36  Témata: 1
Registrován: 04.06.2017
Bydliště: Šumperk  Czech Republic (cz)

Re: Nastartuje, chcípne a už nejde natočit

Příspěvekod mv12 » 02.03.2018 14:31

Berka píše:To je právě ten náš rozdíl. Ty necháš motor běžet 2-3 min. a pak jedeš. Já mám ráno to samé. Než otevřu vrata, odmrazím sklo, tak nějaký čas uběhne a motor se zatím uvnitř prohřeje. Alespoň tak, aby fungovalo spalování.
Jenže odpoledne po práci nastartuji a motor běží jen pár vteřin než se připoutám a vyjíždím z parkoviště na hlavní silnici. Po startu má motor cca. 1500-1800 rpm a věřím, že kdybych nějakou minutu stál a počkal, tak se rozjedu v pořádku. Jenže takhle prostě není schopen podat nějaký výkon. Vnitřek motoru má tak nízkou teplotu, že při větší dávce paliva (po přidání plynu) se velice špatně zapálí a začne vynechávat a silně škubat- doslova vypne a má problém udržet se v běhu. Nastává to pouze v tahu, kdy potřebuji trochu přidat, abych se napojil na hlavní silnici. Na volnoběh běží motor normálně, bez vynechání. Obávám se, že to je konstrukční chyba GDi- přímého vstřiku. Možná už také nejsou v ideální kondici zapalovací svíčky- mají najeto 42 tis.



Žádná konstrukční chyba. To by to muselo dělat i u mě...
Já auto nikdy předem nezahřívám. Nastartuji a rovnou jedu. Samozřejmě opatrně než se motor zahřeje na provozní teplotu. Žádné problémy ani škubání se neprojevuje a to jsem v posledních 2 měsících vyzkoušel asi všechny teploty v rozsahu 0 až mínus 20.
Jen párkrát jsem nechal motor na volnoběh, když jsem parkoval na dvoře a šel zavřít vrata po vyjetí. To můžou být tak 3 minuty. Motor taky šel normálně.
Navíc to není první zima, co s autem absolvují a třeba loni byla chladnější.
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3144  Témata: 20
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
118000 km @ 6.73 l/100km

Předchozí

Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé