| Důležité upozornění | 
|---|
|  Nově je možno si pořídit klubové podložky RZ/SPZ   Více se dozvíte zde https://www.kia-club.org/viewtopic.php?p=195579#p195579 | 
 
			







 
			











 
			







 
			











tomr píše:Někde jsem četl, že KIA v Žilině má nejmodernější lakovací linku ve střední Evropě (lepší než v Nošovicích), tím spíše mě překvapují předešlé příspěvky. Má někdo přehled jak jsou karosérie z výroby ošetřeny? Předpokládám pozink ano, co dutiny, co podvozek a výfuk? Koupil jsem totiž r.v.2016 1,6CVVT Comfort (málo jetý) a pohled na podvozek je po dvou zimách pro silné nátury, rez kam se podíváš, nejvíc katalyzátor. Pověstné podvozky Mazda jsou po 4 letech v lepším stavu. Co rezne Vám a kde? Kamarádi z okolí Žiliny by mohli něco dát k dobru.

 
			















 
			







twingoman píše:Ahoj, spominas pozink - no, ako mi aj predajca potvrdil, karoserie sa uz niekolko rokov nezinkuju, su to naklady navyse, hmotnost navyse...
 aktualne je to jen JPP (Jedna paní povídala)
  aktualne je to jen JPP (Jedna paní povídala)  

 
			


















 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			
Lisovna
Všechno začíná v lisovně. Deseti až dvacetitunové svitky pozinkovaných ocelových plechů čekají, až z nich nastříhají díly karoserie. Výroba cee´du začíná stříháním plechů, které mají tloušťku 0,65-0,75 milimetru. V Žilině mají v lisovně dvě hlavní střihací linky, které umí vyrobit až 60 různých dílů karoserií. Každý kus vyrobí lis za 16-20 sekund. Pak putují boční díly karoserie do skladu, který obsluhují roboty automaticky. Vejde se do něj až 6 500 dílů.


 
			


















 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
			







 Nevím, jestli prodejce, který to JPP vypouští byl ve výrobním závodu, plechy se používají upravené galvanizací, na všechny typy aut v daném závodě, je fakt, že Venga a IX20 se v první fázi vyráběly v Nošovicích a společně s i30 a naopak v Žiline se kromě Cee'dů i Pro_ceeďů vyráběla Sportage a Tuscon, pak se to přehodilo /Venga přišla do Žiliny a Tuscon šel do Nošovic/ a připravené díly k lisování byly v regálech na všechny typy produkce
 Nevím, jestli prodejce, který to JPP vypouští byl ve výrobním závodu, plechy se používají upravené galvanizací, na všechny typy aut v daném závodě, je fakt, že Venga a IX20 se v první fázi vyráběly v Nošovicích a společně s i30 a naopak v Žiline se kromě Cee'dů i Pro_ceeďů vyráběla Sportage a Tuscon, pak se to přehodilo /Venga přišla do Žiliny a Tuscon šel do Nošovic/ a připravené díly k lisování byly v regálech na všechny typy produkce  lisovna byla po typech a rovněž šli díly do mezi skladu a tam si je brali roboti podle potřeb montáže na lince a pak šel svařenec do koupele atd,,,,,snad to zůstalo stejné i dnes , naše skupina tam byla 3.6.2011 a malá skupinka byla ještě den předem a klub měl v KIA ještě jednu velkou exkurzi  nějaký rok před tím ,
  lisovna byla po typech a rovněž šli díly do mezi skladu a tam si je brali roboti podle potřeb montáže na lince a pak šel svařenec do koupele atd,,,,,snad to zůstalo stejné i dnes , naše skupina tam byla 3.6.2011 a malá skupinka byla ještě den předem a klub měl v KIA ještě jednu velkou exkurzi  nějaký rok před tím ,  
   
  
 
			

















 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
			
 
			

















 
				
			 
			

















 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
			
 
			














 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
   Tak a máte to i s odborným výkladem, Tono sa okolo toho profesně pohybuje
 Tak a máte to i s odborným výkladem, Tono sa okolo toho profesně pohybuje  
  
 
			

















 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			 
				
			Kia goes for GardoFlex
In 2013, Kia Motors Slovakia (KMS) changed its metal pre-treatment from a conventional zinc-phosphating process to Chemetall’s GardoFlex technology. The new process combines the well-known characteristics of zinc-phosphating but is more flexible. The technology, which can be used for all conventional metals in the automotive industry, consists of a large number of high-performance modules. These are selected as a function of the local market conditions, regulations, plant technology and the substrate throughput. In the case of the car bodies and components produced at KMS, it is galvannealed and hot-dip galvanised steel.
The technology has enabled significant improvements in economic and commercial performance. Energy costs have been cut by a reduction in the temperature of the zinc-phosphate bath and the life of the bath in the activation stage has been prolonged from three weeks to six months, saving on water and maintenance. Instead of powder, KMS has opted for a liquid module; automated dosing helps to simplify the operation. Ultimately, GardoFlex produces a finer crystal formation and a more uniform surface layer.


 
			











 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
					 
				
			Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé