Mrznoucí ostřikovače

Trápí Vás něco na voze?

Příspěvekod vladislav » 26.12.2007 19:16

Tony píše:
snike píše:Mně to zamrzlo jen jednou, když na ostřikovači zůstal sníh a ten na něj přes noc zmrznul. Rukou jsem to očistil a bylo po problému ;-)


tak tak. třeba pořádně vyčistit od toho sněhu. ceed má totiž ostřikovače pod kapotou a tam je furt sníh, takže "čistit čistit čistit" Lemin :grin:


No nevím já to nečistím,a ještě mi to nazamrzlo a auto už bylo pěkně zapadané...ale asi máš v tomhle pravdu Tony...
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Pojistka ostřikovačů?

Příspěvekod Návštěvník » 26.12.2007 21:57

Přestal mi fungovat přední ostřikovač. Nejdřív si říkám, že zamrznul. Blbost, bylo max -6 st. a mám tam neředěnou náplň -20 st. Zkusil jsem rozpojit hadičku na kapotě motoru a zpět do nádobky fouknout - jde to. Stříkačkou jsem to prostříknul směrem k tryskám - jde to. Motorek čerpadla na předek není slyšet, zadní funguje a pěkně bzučí. Nevíte někdo, jestli je tam někde pojistka na přední ostřikovač? V manuálu ani na víčkách pojistkových skřínek není uvedena (je to diesel).
Návštěvník
 


km @ l/100km

Re: Pojistka ostřikovačů?

Příspěvekod vladislav » 26.12.2007 22:34

Angel píše:Přestal mi fungovat přední ostřikovač. Nejdřív si říkám, že zamrznul. Blbost, bylo max -6 st. a mám tam neředěnou náplň -20 st. Zkusil jsem rozpojit hadičku na kapotě motoru a zpět do nádobky fouknout - jde to. Stříkačkou jsem to prostříknul směrem k tryskám - jde to. Motorek čerpadla na předek není slyšet, zadní funguje a pěkně bzučí. Nevíte někdo, jestli je tam někde pojistka na přední ostřikovač? V manuálu ani na víčkách pojistkových skřínek není uvedena (je to diesel).

Také jsem tam žádnou pojistku na motorek ostřikovačů nenašel..asi budeš muset navštívit servis... :oops: :oops:
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

Příspěvekod Beda » 26.12.2007 23:09

@Angel

Tak te moc nepotesim, dle schematu zapojeni motorku na predni ostrikovace v obvodu neni zadna pojistka :no:

Obrázek

Takze bych prekontroloval kabely, ktere vedou k tomu motorku (nadrzce s vodou), zda neni uvolneny nejaky konektor a kdyz to nepomuze, tak muzu doporucit leda servis, je-li motorek KO, tak je to na vymenu v zaruce :cool:
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8789  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Příspěvekod Jakub » 26.12.2007 23:13

Tam je jeden motorek, nebo dva ? Na některých autech je jen jeden motorek, který podle směru otáčení čerpá k předním nebo zadním ostřikovačům.
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod Beda » 26.12.2007 23:20

V servisnim manualu je to trosku zamotany, protoze jsou tam dve ruzne fotky umisteni motorku, ale podle schematu bych rekl, ze je to jeden motorek s tim, ze smer otaceni udava jestli voda pujde na predek a nebo zadek, takze pokavad funguje ostrik dozadu, tak motorek je OK a ja bych se pidil po vedeni vody do prednich ostrikovacu :idea:

Jsou tam tyto dva obrazky:
Predek: Obrázek
Zadek: Obrázek

Z konektroru je ale videt, ze ten motorek je jak pro predek tak zadek, takze akorat matou tim, ze pouzili dva ruzne obrazky :no:
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8789  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 27.12.2007 23:00

@Beda

Díky, je to dobrá i špatná zpráva. Z té dokumentace je zřejmé, že je tam jeden motorek, který se jenom přepólovává. Vedení hadiček je průchozí přes čerpadlo až do nádržky. Jeden směr točení čerpadla (zadek) jde, motor je tedy OK. Nepředpokládám, že by se v opačném směru otáčení seknul. Problém asi bude v přepínání. O to se asi stará relé, jehož kontakty jsou v té dokumentaci vidět. To relé ale musí být ovládáno asi z vnitřní řídící jednotky, pochybuji, že by se ovládalo přímo sdruženým ovladačem stěračů na sloupku řízení. K tomu bych ale již potřeboval sevisní dokumentaci elektroinstalace... Takže asi nakonec stejně v tom servisu skončím.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Jakub » 27.12.2007 23:02

Angel píše:@Beda

Díky, je to dobrá i špatná zpráva. Z té dokumentace je zřejmé, že je tam jeden motorek, který se jenom přepólovává. Vedení hadiček je průchozí přes čerpadlo až do nádržky. Jeden směr točení čerpadla (zadek) jde, motor je tedy OK. Nepředpokládám, že by se v opačném směru otáčení seknul. Problém asi bude v přepínání. O to se asi stará relé, jehož kontakty jsou v té dokumentaci vidět. To relé ale musí být ovládáno asi z vnitřní řídící jednotky, pochybuji, že by se ovládalo přímo sdruženým ovladačem stěračů na sloupku řízení. K tomu bych ale již potřeboval sevisní dokumentaci elektroinstalace... Takže asi nakonec stejně v tom servisu skončím.


Podle té dokumentace je to relé zabudované v tom motorku.
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 27.12.2007 23:09

Máš pravdu, tak že vlastní Washer switch by mohl být realizován jednoduše v tom sdruženém ovladači stěračů a ne přes vnitřní řídící jednotku. I když dnes jeden neví, jak to navrhnuli...
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Jakub » 27.12.2007 23:13

Angel píše:Máš pravdu, tak že vlastní Washer switch by mohl být realizován jednoduše v tom sdruženém ovladači stěračů a ne přes vnitřní řídící jednotku. I když dnes jeden neví, jak to navrhnuli...


Nechci strašit, ale koukal jsem do servisních manuálů a spínání ostřikovače jde přes interiérovou řídící jednotku, protože ta při zapnutí ostřikovače pouští na několik zdvihů stěrače.
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 27.12.2007 23:28

Taky jsem to tak původně myslel. Mám dojem, že tam bude problém, protože když přestal fungovat ostřikovač na předek, tak začal spolu s těmi třemi setřeními př. stěračů stírat taky zadní stírač, což myslím normálně nedělá (nebo jsem to dřív přehlédnul). Jo a kde se dá podívat do servisního manuálu ? Často by to pomohlo při hledání řešení problému.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Jakub » 27.12.2007 23:34

Servisní manuál je tady na fóru, je přístupný ale až od 50ti příspěvků.
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 27.12.2007 23:37

Angel píše:Taky jsem to tak původně myslel. Mám dojem, že tam bude problém, protože když přestal fungovat ostřikovač na předek, tak začal spolu s těmi třemi setřeními př. stěračů stírat taky zadní stírač, což myslím normálně nedělá (nebo jsem to dřív přehlédnul). Jo a kde se dá podívat do servisního manuálu ? Často by to pomohlo při hledání řešení problému.


Přední stírá nezávisle na zadním a naopak.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 01.01.2008 16:08

Tak a zase trochu. :-) Asi 14 dní nefunkční zadní povolil. Soudě podle teploty musela být teda zamrzlá normální voda buď v hadičče nebo na trysce (kde stačí naprostý minimum, půl kapky).

Ale jak je možný, když motorek je jeden (což by souhlasilo s chováním, protože stříkají vždycky buď jen přední nebo jen zadní), že nebyl slyšet zvuk motorku? Byl slyšet na fungující přední, ale na ten nefunkční zadní ne.

Já si dovedu představit leccos, tepelná roztažnost je svině a demonstruje to raketoplán, kterej má teď problém s kontaktem na jednom konektoru, když tam nalejou ten tekutej vodík. Ale že by to dělal rozdíl 10°C? :-) Každopádně jsem hadičku prohnal nemrznoucí směsí a uvidíme.

Ještě by nějaký dobrý experimentátor mohl odzkoušet, kolik sekund trvá než proteče voda hadičkama do předních a kolik do zadního ostřikovače. Abysme to téma měli vyloženě dopodrobna :-))
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 01.01.2008 17:30

S tím ovládáním, resp. funkčností ostřikovačů je to opravdu divné. Vracím se k tomu, co jsem psal dříve. Je to opravdu jeden motorek, u kterého se pouze přepíná směr točení. Zadní ostřik stále fungoval, přední nikoli. Hadičky jsem kontroloval, 100% průchozí od nádobky až po trysky. Při zapnutí předního ostřikovače se netočil motorek (je ho normálně slyšet dost dobře). Tak že elektroinstalace. Nemám garáž, tak se mi ani nechtělo lézt k motorku ostřikovače - Jde se k němu z podběhu kola.
No a světe div se, dnes odpoledne sednu do auta a ostřikovač funguje. Po pravdě ani z toho moc radost nemám, protože čert tomu teď věř.

Mám jednu prosbu. Můžete mi někdo říct, jestli jsou podsvětlené symboly na multifunkčním přepínači (světla, stírače atd.). Mě to nesvítí a fakt si už nevzpomenu, jestli to někdy svítilo :) :) .
Návštěvník
 


km @ l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bart90210