elektronická vs. manuální klima

Výbava, autopotahy, koberečky atd.

automatika/manuál

Příspěvekod Skv » 29.07.2009 20:21

V případě Cee'd jede klima na 100% i v případě automatické klimatizace. Kompresor nemá plynulou regulaci výkonu, ale pouze elmag. spojku. Teplota se řídí přimícháváním teplého vzduchu a kompresor vypíná jen pokud hrozí namrznutí výparníku. Tzn., nelze očekávat úspornější provoz ve srovnání s manuální klimatizací. Tady bych řekl, že konsorcium Kia/Hyundai šetřilo na nesprávném místě :-(.
Skv Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 06.05.2009
Bydliště: Jedovnice  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: automatika/manuál

Příspěvekod clondike » 03.08.2009 09:34

Skv píše:V případě Cee'd jede klima na 100% i v případě automatické klimatizace. Kompresor nemá plynulou regulaci výkonu, ale pouze elmag. spojku. Teplota se řídí přimícháváním teplého vzduchu a kompresor vypíná jen pokud hrozí namrznutí výparníku. Tzn., nelze očekávat úspornější provoz ve srovnání s manuální klimatizací. Tady bych řekl, že konsorcium Kia/Hyundai šetřilo na nesprávném místě :-(.


Bohužel je to tak. Když se podíváte na elektrické schéma, je vidět, že řídicí jednotka ECM ovládá jenom spojku kompresoru přes relé, takže plynulá regulace výkonu se nekoná.
Uživatelský avatar
clondike Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8  
Registrován: 24.05.2009
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
8000 km @ 0 l/100km

PTC Heater

Příspěvekod clondike » 03.08.2009 09:44

Možná to někoho bude zajímat: zjišťoval jsem, proč se vlastně říká elektrickému ohřívání vzduchu, který u Kie ofukuje okna, "PTC Heater". PTC je “Positive Temperature Coefficient”, což jsem znal jenom u termistorů a v souvislosti s topením jsem o tom neslyšel.
Na internetu jsem našel vysvětlené, proč se tomu topnému tělesu tak říká:
"... uses a heating element made primarily of barium titanate, which heats up in a matter of seconds when an electrical current is applied.
Its electrical resistance jumps once it's heated, reducing power use – engineers call this balance “Positive Temperature Coefficient” or PTC for short.
"
Uživatelský avatar
clondike Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8  
Registrován: 24.05.2009
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
8000 km @ 0 l/100km

Re: PTC Heater

Příspěvekod slava » 03.08.2009 10:06

clondike píše:Možná to někoho bude zajímat: zjišťoval jsem, proč se vlastně říká elektrickému ohřívání vzduchu, který u Kie ofukuje okna, "PTC Heater". PTC je “Positive Temperature Coefficient”, což jsem znal jenom u termistorů a v souvislosti s topením jsem o tom neslyšel.
Na internetu jsem našel vysvětlené, proč se tomu topnému tělesu tak říká:
"... uses a heating element made primarily of barium titanate, which heats up in a matter of seconds when an electrical current is applied.
Its electrical resistance jumps once it's heated, reducing power use – engineers call this balance “Positive Temperature Coefficient” or PTC for short.
"

No, tak hlavně, že teď to vím úúúplně přesně. Asi mám nějaký dodr**** PC :bored: . Mám nastavenou češtinu a každou chvíli mi něco přeloží do jakési cizí řeči :idea: . To dělá asi ten překladač v Goodlu. Do všeckého se plete :-D .
S pozdravem :kia: za všechny, všichni za :kia: :thu:
Uživatelský avatar
slava Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 688  Témata: 1
Registrován: 11.11.2008
Bydliště: Hodonín, jižní Morava  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1)
17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) Sponzor (2) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (1)

Kia PRO_cee'd (2009)
35000 km @ 6.8 l/100km

Re: PTC Heater

Příspěvekod clondike » 03.08.2009 10:22

slava píše:
clondike píše:Možná to někoho bude zajímat: zjišťoval jsem, proč se vlastně říká elektrickému ohřívání vzduchu, který u Kie ofukuje okna, "PTC Heater". PTC je “Positive Temperature Coefficient”, což jsem znal jenom u termistorů a v souvislosti s topením jsem o tom neslyšel.
Na internetu jsem našel vysvětlené, proč se tomu topnému tělesu tak říká:
"... uses a heating element made primarily of barium titanate, which heats up in a matter of seconds when an electrical current is applied.
Its electrical resistance jumps once it's heated, reducing power use – engineers call this balance “Positive Temperature Coefficient” or PTC for short.
"

No, tak hlavně, že teď to vím úúúplně přesně. Asi mám nějaký dodr**** PC :bored: . Mám nastavenou češtinu a každou chvíli mi něco přeloží do jakési cizí řeči :idea: . To dělá asi ten překladač v Goodlu. Do všeckého se plete :-D .


No dobře, tak česky:
PTC topné těleso používá topný element, vyrobený z titanátu barya, který se rozehřeje do několika sekund po přivedení elektrického proudu. Jeho elektrický odpor se zvětší po zahřátí, což snižuje odběr proudu - inženýři to nazývají Pozitivní teplotní koeficient neboli PTC".

A pokud by vás zajímalo, za jakých okolností elektrické PTC topidlo ohřívá vzduch, tak je to:

    [*:ebaf2d6822] Otáčky vyšší než 700 ot/min
    [*:ebaf2d6822] Teplota nasávaného vzduchu nižší než něco
    [*:ebaf2d6822] Napětí baterie větší než 12.5 voltu
    [*:ebaf2d6822] Teplota chladicí vody nižší než 70 stupňů
    [*:ebaf2d6822] Zapnutý ventilátor
    [*:ebaf2d6822] Maximální doba zapnutí 60 minut
    [/list:u:ebaf2d6822]
Uživatelský avatar
clondike Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8  
Registrován: 24.05.2009
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
8000 km @ 0 l/100km

Re: elektronická vs. manuální klima

Příspěvekod Mark77 » 24.11.2010 23:52

Připadá mě poněkud zvláštní když běží klima v režimu AUTO tak to fouká teplý vzduch jen na nohy a dopředu nic nejde. Nemělo by to také trochu foukat i dopředu?? Nyní když jsou teploty -2°C mám nastaveno 20°C nejdříve to čeká než se ohřeje motor no budiš ale pak to láduje teplý vzduch jen dolů :? . Ják vám to vyhovuje? Stejně s tím nejde nic dělat jedině pak to směrovat přímo tlačítky.
Jo ráno když jedu tak už je motor za chvilku vlažný tak si nastavím manuálně foukání na sebe protože kdybych měl čekat než AUTO režim začn foukat tak asi umrznu v autě :D .
Kia Ceed SW 1,5 T-GDI - automat, 2023
Kia Ceed SW 1,6 Crdi - manuál , 2008, najeto 199 tis - prodáno
Mark77 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 324  Témata: 44
Registrován: 20.07.2009
Bydliště: Nová Paka  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2023)
8221 km @ 6.5 l/100km

Re: elektronická vs. manuální klima

Příspěvekod Beda » 25.11.2010 08:39

Je to normalni viz.
topeni.jpg
vetsinou je opravdu hodne citit, ze to topi na nohy a ne jinam.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8789  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: elektronická vs. manuální klima

Příspěvekod Marek_Km » 25.11.2010 09:24

Beda byl rychlejší, se mi to nechtělo v noci po odpolední hledat.
klimatizace.JPG

Jinak už to bylo popsáno mockrát - teplý vzduch stoupá vzhůru a chladný klesá, proto tímto způsobem klima upravuje v auto režimu foukání, aby se dosáhlo co nejlíp požadované teploty.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
Uživatelský avatar
Marek_Km Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 695  Témata: 8
Registrován: 15.12.2007
Bydliště: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
167000 km @ 6.1 l/100km

Re: elektronická vs. manuální klima

Příspěvekod mike73 » 25.11.2010 10:32

Mark77 píše:Připadá mě poněkud zvláštní když běží klima v režimu AUTO tak to fouká teplý vzduch jen na nohy a dopředu nic nejde. Nemělo by to také trochu foukat i dopředu?? Nyní když jsou teploty -2°C mám nastaveno 20°C nejdříve to čeká než se ohřeje motor no budiš ale pak to láduje teplý vzduch jen dolů :? . Ják vám to vyhovuje? Stejně s tím nejde nic dělat jedině pak to směrovat přímo tlačítky.
Jo ráno když jedu tak už je motor za chvilku vlažný tak si nastavím manuálně foukání na sebe protože kdybych měl čekat než AUTO režim začn foukat tak asi umrznu v autě :D .


bohuzel je to v Ceedu normalni - taky mne to nevyhovuje , kdybych to tusil radsi bych vzal manualni klimatizaci.
Mam jeste Citroena s automatickou klimou a tam rozdelovani vzduchu funguje o dost lip.
SW 1.6 CRDi 85kW , cerveny, rv. 2008
mike73 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 53  Témata: 4
Registrován: 07.02.2010
Bydliště: Vsetin  Czech Republic (cz)

Re: automatika/manuál

Příspěvekod mike73 » 25.11.2010 10:35

clondike píše:
Skv píše:V případě Cee'd jede klima na 100% i v případě automatické klimatizace. Kompresor nemá plynulou regulaci výkonu, ale pouze elmag. spojku. Teplota se řídí přimícháváním teplého vzduchu a kompresor vypíná jen pokud hrozí namrznutí výparníku. Tzn., nelze očekávat úspornější provoz ve srovnání s manuální klimatizací. Tady bych řekl, že konsorcium Kia/Hyundai šetřilo na nesprávném místě :-(.


Bohužel je to tak. Když se podíváte na elektrické schéma, je vidět, že řídicí jednotka ECM ovládá jenom spojku kompresoru přes relé, takže plynulá regulace výkonu se nekoná.


Znate nejake auto kde je plynula reulace vykonu kompresoru klimatizace ?
SW 1.6 CRDi 85kW , cerveny, rv. 2008
mike73 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 53  Témata: 4
Registrován: 07.02.2010
Bydliště: Vsetin  Czech Republic (cz)

Re: elektronická vs. manuální klima

Příspěvekod Mark77 » 25.11.2010 18:15

mike73 píše:.
bohuzel je to v Ceedu normalni - taky mne to nevyhovuje , kdybych to tusil radsi bych vzal manualni klimatizaci.
Mam jeste Citroena s automatickou klimou a tam rozdelovani vzduchu funguje o dost lip.

[/quote]
Já bych manuální nechtěl to si radši zvolím kam to bude foukat těmi tlačítky :) . Jinak děkuji za obrázky které se tedy týkají hlavně režimu volby tlačítek.
Kia Ceed SW 1,5 T-GDI - automat, 2023
Kia Ceed SW 1,6 Crdi - manuál , 2008, najeto 199 tis - prodáno
Mark77 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 324  Témata: 44
Registrován: 20.07.2009
Bydliště: Nová Paka  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2023)
8221 km @ 6.5 l/100km

Re: elektronická vs. manuální klima

Příspěvekod vasatkoj » 29.12.2010 15:43

Mark77 píše:Připadá mě poněkud zvláštní když běží klima v režimu AUTO tak to fouká teplý vzduch jen na nohy a dopředu nic nejde. Nemělo by to také trochu foukat i dopředu?? Nyní když jsou teploty -2°C mám nastaveno 20°C nejdříve to čeká než se ohřeje motor no budiš ale pak to láduje teplý vzduch jen dolů :? . Ják vám to vyhovuje? Stejně s tím nejde nic dělat jedině pak to směrovat přímo tlačítky.
Jo ráno když jedu tak už je motor za chvilku vlažný tak si nastavím manuálně foukání na sebe protože kdybych měl čekat než AUTO režim začn foukat tak asi umrznu v autě :D .

To je divné, mně fouká i dopředu. A nečeká až se ohřeje motor, v aktuálních mrazech to trvá i 10 minut, ale po 2-3 minutách se ventilátor rozjede naplno s vlažným vzduchem. Mezitím si vypomůžu vyhřívaním sedaček :-). Jinak to odmrazování čelního skla je fakt bomba, už žádné škrábání, stačí nastartovat, zmáčknout obě tlačítka na odmrazení/odmlžení, než očistím auto od sněhu tak už je sněholed na čelním skle roztátý a očistím ho smetákem. Sednu do auta a už foká teplo :-)
Johny

Kia Sportage 1.6 MHEV DCT Exclusive 4x2
Kia Ceed SW 1.6 CVVT Comfort Plus MY 2010, 12/2010
Uživatelský avatar
vasatkoj Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 176  Témata: 6
Registrován: 16.03.2010
Bydliště: Praha-východ  Czech Republic (cz)

Kia Sportage V (2023)
0 km @ 0 l/100km

Re: elektronická vs. manuální klima

Příspěvekod tomasisko » 29.12.2010 17:06

niekde pisali ze motoru skodi beh len tak bez zataze na volnobeh...

ja som si kupil spray na rozmrazovanie okien a konecne som ho vyskusal nastriekal som na predne okno a behom 20 sekund som nastartoval a zotrel vodu z okna
  KIA Venga LX 1.4cvvt Caramel Gold
...jazdim ako hrusinsky, kocham sa zivotom...
Uživatelský avatar
tomasisko Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 332  Témata: 15
Registrován: 02.09.2010
Bydliště: BB  Slovakia (sk)

Kia Venga (2010)
30000 km @ 7 l/100km

Re: elektronická vs. manuální klima

Příspěvekod vasatkoj » 04.01.2011 09:02

Spíš je to neekologické, uznávám, ale párkrát do zimy to nechat běžet na 2-3 minuty zas tolik neuškodí, mnohem horší je studený motor hned přetěžovat, první kilometry jedu vždy zlehka aby se i další části auta zaběhly.
Johny

Kia Sportage 1.6 MHEV DCT Exclusive 4x2
Kia Ceed SW 1.6 CVVT Comfort Plus MY 2010, 12/2010
Uživatelský avatar
vasatkoj Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 176  Témata: 6
Registrován: 16.03.2010
Bydliště: Praha-východ  Czech Republic (cz)

Kia Sportage V (2023)
0 km @ 0 l/100km

Re: elektronická vs. manuální klima

Příspěvekod Tony » 04.01.2011 12:54

to mě třeba docela štve že se musí dlouho čekat než to začne topit. např. se mi zdá že ve staré fabce to bylo rychlejší (má ji přítelkyně). a jak jste tu psali že ten přední ofuk je na bázi topné spirály či co a že to fouká do chvilky teplý vzduch tak to bych teda neřekl...
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Interiér

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé