Srovnání kombíků KIA, Megane a Astra. kopíruji, nakolik to je Prémium, tak jen odkaz nepomůže: který z nich je nejlepší?
Jaký model vás napadne, když se řekne kombi nižší střední třídy? VW Golf? Ford Focus? Nebo snad oktávka od škodovky? Tato automobilová třída je doslova nabitá zvučnými jmény, žádný z předních výrobců v ní nechce chybět.
Ale tlačí se sem i méně okoukané modely, které také chtějí zastat celou paletu funkcí – být všestranným kombíkem pro rodinu nebo spolehlivým autem do firmy – při ještě docela rozumné cenovce.
Do dnešního srovnání jsme vybrali méně výrazné modely: Opel Astra ST, Kia Ceed SW a Renault Megane Grandtour. I jejich výrobci by je rádi dostali do popředí prodejů.
Každý má svou silnou stránku – takový megane vám v seznamu vyskočí vždy, když budete myslet v první řadě na peníze. A také zaujme atraktivním vzhledem, členitými světlomety využívajícími efektní LED diody denního svícení a celkově nejdynamičtěji střiženou siluetou.
Ne každý však na sebe chce výběrem auta strhávat pozornost. Pak je tu Kia Ceed SW, která vypadá elegantně, ale nesází na prvoplánové designerské výstřelky, a tak její vzhled časem příliš nestárne. Podobnou cestou se vydal i Opel Astra, který přestože prošel pro nový modelový rok jemným faceliftem, moc to na něm není znát – na první pohled se může zdát již lehce okoukaný. Techniku má však novou a solidní.
Displej není vše
V případě pojetí interiérů meganu, astry a ceedu vidíme tři zcela rozdílné přístupy, z nichž jeden výrazně převyšuje své dva konkurenty. Mégane sází už v základní výbavě na digitální přístrojový štít a typický je na výšku orientovaný rozměrný displej infotainmentu, který sdružuje celou plejádu všech funkcí automobilu.
Velký srovnávací test kombíků: Opel, Renault, Kia
23 fotografií/bohužel ty nezkopírovalo

pokus o vklad odkazu výsledku
https://1gr.cz/fotky/idnes/21/012/cl8/M ... ovnani.jpg na ty fotky vyzkoušejte tento odkaz
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... to/nahledyInteriér tak na pohled působí možná maličko stroze. Zato je přehledný, všechny informace jsou poměrně dobře čitelné a pochválit lze i reakce na dotek rozměrného displeje. Logika rozvržení a ovládání jednotlivých sekcí už je však maličko komplikovaná a prokousat se k některým údajům či funkcím dá někdy zabrat.
Vůbec nejslabší stránkou meganu je jeho vnitřní prostor. V porovnání se zbylou dvojicí je interiér nejstísněnější, vpředu i na zadních sedadlech. Znát je to zejména v šířce interiéru, ale moc místa nezbývá ani před koleny cestujících vzadu. Poměrně nepříjemný je i výrazně dopředu protažený A sloupek s nevhodným sklonem, který významně omezuje výhled řidiče. Vadil nám i širší středový tunel, který řidiče tlačí do kolena.
Interiér astry je na půli cesty od meganu k ceedu. Sice je zde patrná jistá zastaralost, ale astra vcelku dobře kombinuje moderní pojetí s rozměrným dotykovým displejem příplatkového infotainmentu s dostatečným počtem fyzických tlačítek, jimiž lze snadno ovládat všechny potřebné funkce. Centrální obrazovka infotainmentu je dobře čitelná a má příjemnou kombinaci barev. Dost funkcí je navíc přístupných klasickými tlačítky i obrazovka samotná má v levém dolním rohu softwarové ikony pro přímé přepínání hlavních voleb.
Velký srovnávací test kombíků: Opel Astra ST
Interiér modelu Opel Astra ST
Nabídkou prostoru se interiér astry nachází přesně mezi meganem a ceedem. Místa je tu tak akorát. Potěší příjemná sedadla, na nichž si Opel dlouhodobě zakládá. I astra tedy za příplatek nabídne ergonomická sedadla s certifikací německé asociace ortopedů AGR.
A jak to vypadá v ceedu? Hned na začátku testu jsme se všichni shodli, že zde se cítíme nejpříjemněji a v tomto duchu jsme dokráčeli až ke konci. Interiér působí nejprémiovějším dojmem. Jsou zde použity velmi příjemné a kvalitní materiály, všechny ovladače na sebe logicky navazují, jsou přehledně uspořádané a příkladně na očích a v dosahu řidiče.
Srovnání kompaktních kombíků
Část z toho přičítáme i vydařenému digitálnímu přístrojovému štítu, který je zde na rozdíl od meganu za příplatek, ale za to nabídne opravdu velkou plochu, příjemné barevné ladění a logické přehledné uspořádání. Chválíme velký počet fyzických tlačítek, kterými si raz dva nastavíte, co potřebujete, a nemusíte se rozptylovat tápáním na displeji infotainmentu.
Při tom všem působí interiér ceedu velmi moderně a pochopitelně nechybí ani rozměrná obrazovka infotainmentu. A aby toho nebylo málo, celá posádka má k dispozici opravdu dostatek životního prostoru, což výborný dojem z cestování podpoří.
Co uvezou?
Velmi podobně ze srovnání vycházejí i kufry. Megane Grand tour nabízí papírových 449 litrů i nejmělčí úložný prostor a na konkurenci výrazně ztrácí. Škoda je i to, že na rozdíl od dřívějška nelze po sklopení zadních opěradel vyjímat sedáky druhé řady, čímž vzniká poměrně vysoký schod. Možností je samozřejmě zvýšit podlahu kufru, pak už ale není k dispozici udávaná hodnota 1432 l.
Astra Sports Tourer je znovu na pomezí – k dispozici má 540 „kufrových“ litrů a po sklopení zadních opěradel umí nabídnout až 1 630 l. Navíc vzniká i rovná plocha bez schodu. Výhodou kufru je i jeho pravidelný tvar a rovné stěny, takže zmíněných 540 litrů lze využít beze zbytku.
Králem prostoru je znovu kia. Kufr má obří, velmi dlouhý a i bez sklopených zadních sedadel pojme úctyhodných 625 litrů – víc než Škoda Octavia. Díky nízké nákladové hraně je do něj navíc i dobrý přístup a po sklopení zadních opěradel ceed nabídne až 1 696 litrů. Sklopená opěradla navazují přímo na podlahu kufru, a ani zde tak nevzniká nepraktický schod. Abychom jen nechválili, je třeba dodat, že část objemu je k dispozici pod podlahou – ve vcelku praktických přihrádkách.
Velký srovnávací test kombíků: Kia Ceed SW
Zavazadelník Kia Ceed SW
Čtyři proti třem
K testu jsme si přizvali silnější z nabízených dieselových motorů v kombinaci s automatickými převodovkami. U ceedu můžete v rámci nafty vsadit na 1.6 s výkonem 85 nebo 100 kW, přičemž pouze silnější variantu lze kombinovat se sedmistupňovým automatem. Renault nabízí jedinou patnáctistovku s výkonem 85 kW, a pouze astra nasazuje v rámci všech svých motorizací tříválce, a to s výkony 77 nebo 90 kW.
Výkonový handicap meganu byl v testu jasně patrný, motor měl ale jiné devizy – je velmi tichý a vykázal i nejnižší spotřebu. V kombinaci by měla papírově padat i pod 4 litry, my jsme ale jezdili za 5,1 l/100 km, což je pořád velmi dobré. Je to ovšem vykoupeno línějším projevem i reakcemi vozu, přesto je spolupráce motoru a převodovky poměrně příjemná.
To ceed je na tom v dynamice mnohem lépe. I zde je motor velmi dobře odhlučněn, má lepší akceleraci a dvouspojková převodovka odvádí výtečnou práci. Udržet spotřebu pod šesti litry nedá moc práce – což je ve výsledku tak zdařilá kombinace, že ji můžeme jen vřele doporučit.
Tříválec v astře je z trojice nejhlučnější a má nejjadrnější projev, pocitově ale jede nejlépe. Hlavně slušně zatahuje od nejnižších otáček a je s ním nejvíce zábavy. Pravda – zaplatíte za to daní v podobě nejvyšší spotřeby, ale ani 6,5 l není žádné drama.
Velký srovnávací test kombíků: Renault Megane Grandtour
Renault Megane Grandtour
Jízda a řízení
Francouzský kombík klasicky sází hlavně na komfort, jeho podvozek je nejměkčí a lehce houpavější. Příliš zábavy si s ním v zatáčkách neužijete, též řízení je hodně odtažité. Jízda s ním je přesto pohodlná, i když sem tam nechá po přejezdu nerovnosti do interiéru proniknout výraznější ránu či ráz.
To astra už více hledí na zábavu pro řidiče. Pocit z řízení je o dost lepší a znát je i výrazné mezigenerační snížení váhy. Nastavení podvozku je v porovnání s meganem o poznání tvrdší, ani astra nedokáže všechny nástrahy českých silnic před posádkou dostatečně skrýt. Přesto podvozek odvádí dobrou práci, auto je v zatáčkách poslušné, příjemně se řídí a přitom všem nabízí dostatek pohodlí a komfortu.
Ale i v této kategorii vítězí ceed. První dojem je znovu až prémiový. Auto je příjemně houpavé, přesto jsme si s ním dokázali i jízdu na nerovných zatáčkovitých okreskách užít. Dokáže velmi dobře tlumit většinu nerovností a do interiéru tak jen výjimečně pronikne výraznější ráz. Jeho podvozek ve srovnání obstál na jedničku.
Velký srovnávací test kombíků: Opel Astra ST
Opel Astra ST
Hra čísel
Kolik za naše rivaly zaplatíte, bude hodně záležet na vašem vyjednávání s prodejcem, sledování akčních ceníků a nárocích na výbavu. Pokud zůstaneme u naftových motorizací s automatickými převodovkami, dorovnáme nejlepší výbavové linie a započítáme aktuální „akční“slevy (většinou bývají beztak dlouhodobé), bude ceed stát 620, astra 630 a mégane 608 tisíc korun.
Částky zní dost hrozivě, ale stačí oželet něco komfortní výbavy a jsme rázem výrazně níž. Jestliže byste se spokojili se základním manuálním nafťákem, vyšla by nejlépe astra (460 tisíc), těsně následovaná ceedem (465) a nejdražší by byl renault (511 tisíc korun).
A pokud by vám vyhovoval spíše moderní turbo benzin, s ním vás nejlevněji vyjde kombíkový ceed (355 tisíc), mégane naopak nejdráž (485); astra bude, jako už dnes několikrát, mezi nimi (420 tisíc Kč).
Velký srovnávací test kombíků: Kia Ceed SW
Vítěz testu Kia Ceed SW

/kdyby nefungoval odkaz výše/
MBB88c505_srovnani.jpg
Vítěz
I cenově tedy kia boduje a završuje tak výsledek, na němž jsme se jednomyslně shodli – Ceed SW je jednoznačným vítězem našeho testu. Má výborné ceny, nejlépe zpracovaný interiér, největší užitnou hodnotu a skvělý jízdní projev i výkonný, docela úsporný a kultivovaný motor.
zavřít ×
Druhý Opel Astra ST je povedeným autem s prostorným interiérem a solidními jízdními vlastnostmi, který zaujme výraznou akční slevou a může být i velmi výhodnou koupí.
Na celkově nejdražší mégane zbylo poslední místo (byť v nejvyšší výbavě se dá pořídit nejvýhodněji). Jenže i tak má nejmenší interiér i zavazadlový prostor a jeho jízdní projev včetně odezvy motoru je nejméně vydařený.
Zdroj:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... ?zdroj=top
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.