Niki píše:Ak nedosiahnu urceny limit (nieco sa mi mari, ze to je 129 alebo 139 Co2, ale nie som si na 100% isty), tak platia pokuty.
Je to 95g CO2, dokonca aj Toyota s ich hybridmi bude platiť pokuty. Zdá sa mi, že PSA to tesne podliezlo tento rok, alebo boli tesne nad. A pokuty sú to slušné, 95€ za každý g nad limit 95g za každé predané auto.
Takže keď si pozriem technické údaje Ceed SW 1.4-TGDI manuál (SW mám stiahnutý cenník z mája) tak uvádzajú 135-146g/km. 1.5T-GDI má uvedených 124,8-141,7. Za 1.4 by bola pokuta min. (135-95)*95 = 3800€. Za 1.5 to bude len (124,8-95)*95=2831€. Ušetria 1000€ na aute. Že to platí z časti, alebo kompletne zákazník je jasné, veď sa zvyšovali ceny minulý rok, asi všetky automobilky.
Tento rok sa to platilo za flotilový priemer takže stačilo predať auto nad limitom, auto pod limitom. Plus sa nerátalo myslím 5% áut z flotily čo produkovali najviac co2. Teraz to bude za každé auto a každý gram tento rok..
Plus sa chystá snorenie áut, automobilky budú musieť nejakým spôsobom posielať reálnu spotrebuj z áut, či už online a priamo do nejakého eu registra, alebo možno pri servise stiahnu dáta. A z toho sa bude ešte platiť pokuty. Ešte viac tie autá pridusia

.
Edit, a ten limit 95g platí do nejakého roku, potom to má ešte klesať. Ideme ohýbať fyziku v priamom prenose

. Teraz som čítal, že v západných krajinách budú elektrárne odstavovať nabíjačky automobilov lebo to spôsobuje výpadky. Aspoň rýchlonabíjačky. Takže nakoniec budem môcť mať plný dojazd len raz za dva dni asi

. A kde to budú nabíjať ľudia v panelákoch/bytovkách. Aj do rodinných domov bude treba poťahať nové káble, toto všetko dúfam EÚ úradníci zaplatia.
UVO Connect? To je výhoda? Pre mňa je to len ďalší vstup pre zlodeja do auta, tak ako bezkľúčové odomykanie.
