Zdravím, v posledních 6 měsících jsem měl pár problémů s autem.
• Vadný knock senzor
• Vadné postupně zapalovací cívky (2 ze 4)
• Vadný senzor klikové hřídele
Vyměnil jsem všechny 4 cívky, rovnou dal i nové svíčky, následně jsem vyměnil senzor kliky i knock senzor. Nové filtry, olej a serpentine řemen.
Teď jsem pro sichr koupil i senzor vačky, ten tam teprve dám. Vzhledem k cenám benzinu jsem přestal kupovat premiová paliva a používám VIF Super Benzin Aditiv a tankuju klasickou 95.
Auto používám k rozvoru jako kurýr jídla, takže denně najedu 100-200km, takže chápu, že začalo takhle něco odcházet (vypadá to, že zapalovací cívky a senzory tam byly ještě původní (rok 2010)).
No, jenže mám teď takový zvláštní problém, že mi auto zničeho nic prostě zhasne.. Dojíždím třeba ke křižovatce, jedu 30 Km/h, stoupnu na spojku a motor prostě zhasne.. Někdy zhasne při rozjezdu.. Stane se to vždy, když je motor studený, jednou.. maximálně dvakrát.. Jakmile je motor ohřátý a ručička na 90°, tak si nevzpomínám, že by se to stalo..
Diagnostika neukazuje žádnou chybu..
Jediné co jsem včera zjistil, po otevření kapoty, že se kouří zpoza motoru na exhaustu.. Nejpravděpodobnější je menší leak oleje skrz těsnění víka ventilů.. Takže teď budu řešit nákup nového těsnění a opravu..
Je možné, že by ten motor chcípal kvůli tomu těsnění? Nebo to s tím nesouvisí? A pokud nesouvisí, nenapadá Vás čím by to mohlo být? :/ Auto potřebuji.
Děkuji za přečtení a případné rady.
Kia CEE'D SW (ED, facelift rv 2010), benzín 1.4 CVVT 66kW (u dealera prý přehrané na 80kW).