První zkušenost s novou Sportage Top HEV 4x2 Splash Lemon s paketem Premium, když jsem jel domů od prodejce cca 100km.
U prodejce:
Po obvyklém papírování (čekal jsem nějaký dárek ke koupi, ale na to dnes zřejmě není doba) jsme se šli podívat na vůz. Kupodivu po takové době ( 5 měsíců), kdy jsem neustále někde vůz při čekání očumoval, jsem byl překvapen jak skvěle vypadá. Obzvlášť jsem byl zvědavý na paket Premium tedy světlý vnitřek, který nebylo možné nikde vidět. I prodejce byl nadšený, že vidí něco nového

Při předváděčce mě bylo potvrzeno, že z DO nelze zavřít všechna oka, ale pouze ty s dojezdem tedy v předu

a že při zavírání kufru musíte tlačítko stále držet protože kufr se proti překážce nezastaví

Ta zadní okna bez dojezdu u takového auta mě tedy pijou krev.
Při ukázce infotaimentu vozidlo samo nastartovalo, ale to jsem ještě nevěděl proč.
Po obvyklé předváděčce, kdy už všechny běžné i většinu skrytých funkcí znáte z videí jsem vyrazil domů.
Cesta přes Prahu:
První cesta mířila k čerpací stanici ( prodejce samozřejmě předal vozidlo s dojezdem cca 5km). Po natankování jsem chtěl zastavit bokem, nastavit navigaci a vše trošku poštelovat. Ale protože bežně nejazdím s automatem a navíc ještě nejsem s vozidlem sžitý, tak jsem se samozřejmě hned ztrapnil zabržděním levou nohou. Zpětnou rekcí jsem sebou fláknul o volant a zatroubil na proti mně stojícího pána v autě s nepochopitelným výrazem
Další cesta již proběhla znatelně lépe až pohodlně. Jel jsem spíše opatrně.
Navigace mě překvapivě dobře a velice přehledně vedla. Tady mám výtku, že se nedá přepnout na panel pod volant.
Začal jsem si tedy trochu hrát s čudlíky.
Moc mě nadchl inteligentní tempomat, který jsem používal prakticky celou cestu. Hlavně na delším úseku se stanovenou rychlostí, ale třeba i v tunelu (kde mě překvapilo automatické přepnuti klima na vnitřní cirkulaci). Krásně to drží mezeru mezi vozidly a nastavenou maximálku.
Dobržďovalo to hladce, prostě paráda.
Občas mě zvukově i graficky upozorní nějaká hláška, ale většinou nestihnu ani zjistit co to bylo, ale ten chodec u kraje vozovky měl kliku

Zvuky mě vůbec neotravují, vše je příjemné normě.
Cestou si nastavuji sedadlo a nějak pořád nemohu najít správnou pozici kvůli zádům jinak pohoda. Výhled bez problémů. Spotřeba pod 4l/100km paráda.
Cesta kousek (5km) po dálnici zbytek po okrscích:
Jak jsem již uvedl oblíbil jsem si inteligentní tempomat. Je to skvěle vyladěná funkce.
Jenom bacha na kruháčích. Může se stát, že auto před vámi uhne, senzory zaregistrují volno a auto se rozfofruje přímo do kruháče
Ale to ovládání plyn, brzda, tempomat,.. vše reaguje krásně a rychle.
Samozřejmě sleduji také jak vozidlo pracuje s dobíjením baterie, rekuperací a využitím el. energie a myslím, že jsem se s tím dobře sžil. Vše funguje dle očekávání a opravdu dobře (sledoval a zkoušel jsem RAV4). Zhruba do rychlosti 85km/h lze jet na EV, ale když má el.motor malý výkon např. do kopce tak si pomáhají se spalovacím motorem i v nižších rychlostech. Občas je dobré v takových situacích pustit krátce pedál a zas ho plynule přidat. Auto zjistí, že už tolik výkonu nepotřebuje a spalovák už nepřipojí. Mimochodem to zmíněné samovolné nastartování u prodejce dělá vůz sám když uzná za vhodné dobít si baterii bez možnosti rekuperace. Vozidlo lze zapnout i tak, že nestartuje.
Stále nemohu najít správnou pozici kvůli zádům a po cca 70km už je docela cítím a ani příjemná klimatizace sedadel to nespravila.
Celková spotřeba v cíli 4,8l je také hodně slušná hodnota.
Nijak jsem nezávodil jel jsem soíš podle pravidel jen dvakrát jsem to na rovince prošláp abych ukázal záda dotěrům vzadu

a abych byl sám překvapen jak to umí s autem hnout. Výkon to má opravdu dosatečný pokud nebudete hlídat spotřebu
Závěrem: auto je krásný, technicky zatím co vidím velmi dobře zvládnuté, s nádechem luxusnějšího vozu, ale….
Musím dát za pravdu těm, co mají výhrady k ergonomii některých prvků a zbytečných omezení (zadní okna, 5té dveře).
Např. Sředová konzole je podle mně co se ergonomie týká, lepší v Tucsonu. Tím mám na mysli spíše design tedy tvar. Za jízdy není totiž možné si někam položit ruku a ovládat panel klima/radio. Stalo se mi tak, že jsem cestou nechtěně něco vypínal/ zapínal než jsem si uvědomil jak to dělat nesmím a vyvrcholilo to tím, že jsem si za jízdy úplně vypnul auto jako pych vytáhl klíček. Stane se tak po dvojím stisku tlačítka START a to v intervalu jen asi jedné vteřiny! Ovládání klima/radio trošku zachraňuje spodní lišta palubky.
Samozřejmě až si s tím přestanete neustále hrát tak to takový problém nebude, ale tady to komfortní moc není.
Jak jste si všimli ani se sedadlem jsem se zatím nesžil, ale já to tak mám téměř s každým novým vozem tak snad to bude OK. Výhled na palubku přes volant je také celkem OK
Ale jak pořád nemohu doladit sedadlo tak mám problém vidět na aktuální spotřebu, která jinde zobrazit nejde.
To je zatím asi vše, mohl bych toho pát ještě víc, třeba že vystupování z vozu je mnohem pohodlnější než u Tucsona a dveře vzadu májí parádní úhel otevření, ale koho by to zajímalo
