Dotaz na alternátor

Vše kolem elektroinstalace a elektronických prvků.

Dotaz na alternátor

Příspěvekod mosmi1961 » 23.11.2022 17:37

Zdravím,nevie mi niekto povedať,že koľko amperový je alternátor v Kia ceed 1,4 CVVT,73 KW r.v.2014?V najbližšej dobe mi asi odíde baterka,lebo má už 8 rokov.Je tam teraz 45 ah,ja by som tam chcel dať 60 ah,lebo v aute mám vyhrievané sedačky,volant,okná v elektrike,zrkadlá,navigáciu,auto klímu,tak 45-ka sa mi zdá dosť slabá na takúto výbavu.Bol som sa pýtať v kia servise a servisný technik mi povedal, že to nedoporučuje,že môžem odpáliť alternátor,tak preto sa pýtam,či je to pravda,že tam nemôžem dať tú 60-ku?Ak niekto máte s tým skúsenosť poradťe.Za každú dobrú radu vopred ďakujem.
mosmi1961 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 22  Témata: 5
Registrován: 02.07.2017
Bydliště: Banská Bystrica  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Dotaz na alternátor

Příspěvekod Beda » 23.11.2022 17:44

Auto bez ISG maji alternator 13,5V / 90A a auta s ISG 13,5V / 110A.

Clanek k zamysleni: https://www.autozive.cz/proc-je-nebezpe ... kapacitou/

U aut s ISG bych se toho bal (muj osobni nazor) a u aut bez ISG doufal, ze tam neni ta chytra funkce a nepotvrdi se to, co je uvedeno v clanku :roll: Je pravda, ze jsem myslim videl nejaky video (myslim o BMW), kde se muselo po vymene baterky neco zadavat pres diagnostiku :roll: No o Kii jsem toto zatim neslysel, ale nejsem vsevedouci :D
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8789  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Dotaz na alternátor

Příspěvekod mosmi1961 » 23.11.2022 17:48

ISG nemám,takže ten 60 ah akumulátor by som tam mohol dať?
mosmi1961 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 22  Témata: 5
Registrován: 02.07.2017
Bydliště: Banská Bystrica  Slovakia (sk)

Re: Dotaz na alternátor

Příspěvekod BigFoot007 » 17.12.2022 00:06

Ahoj,

Mam "rovnaku" motorizaciu - 1.4 MPi, rok vyroby 2016 (po FL, takze ja uz mam motor Kappa) takmer full vybava (navi, vyhrievane sedadla a volant...).

Auto nema ISG, ma ale inteligentne dobijanie z toho co viem. S baterkami som mal problem, originalna odisla po 27 mesiacoch, 2. baterka to vydrzala necely rok, 3. baterka potom vydrzala cca 2 roky.
Teraz mam necely rok v aute 4. kus, a z dovodu problemov som si presadil vacsiu 60Ah Vartu (dovtedy tam bola vzdy original baterka od Kia/Hyundai so ~43 Ah). Kia servis nenamietal, a nainstalovali mi ju tam.

Varta zatial slape a problemy neboli, ale este je asi skoro na prve sudy. Chlieb sa zacne lamat teraz v zimnych mrazoch, a to bud uz tento rok, alebo buduci rok. Ak vydrzi 3-4 zimy, tak to bude dobra volba.
:kia: Ceed 1.4MPi 73kW Kappa, Exclusive + paket Navi, Winter a Color Grey 2016
BigFoot007 Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 167  Témata: 6
Registrován: 17.03.2017
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Dotaz na alternátor

Příspěvekod gazda2 » 18.12.2022 10:16

Ten článok je znôška hlúpostí, ktorú písal nejaký absolvent andragogiky, ktorý nemá absolútne potuchu ako veci fungujú! :twisted:
gazda2 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 14  Témata: 2
Registrován: 13.04.2022
Bydliště: sk  Slovakia (sk)

Re: Dotaz na alternátor

Příspěvekod mosmi1961 » 15.01.2023 13:36

Tak môžem tam teda dať v pohode tú 65 Ah batériu,nebude žiaden problém s dobíjaním,keď tam je to inteligentné dobíjanie?
mosmi1961 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 22  Témata: 5
Registrován: 02.07.2017
Bydliště: Banská Bystrica  Slovakia (sk)

Re: Dotaz na alternátor

Příspěvekod therion » 16.01.2023 08:13

O alternator mit strach nemusis je to primarne zdroj napeti a proudove zatizeni pro nej predstavuji spise vyhrivani sedacek , oken , posilovac atd. V tvem pripade (2014) je battery managment pomerne ohleduplny a deaktivuje se pokud je aku vybity pod cca 50%. Stejne tak se deaktivuje pri rozsviceni svetel apod. Vypina se rovnez pokud zjisti, ze je aku opotrebovany.
60Ah aku bude naprosto v pohode , ale i pro nej plati ze alespon 1x tydne ujet delsi trasu nebo nabit akumulatoru velmi prospeje.
Clanek ma pravdu jenon v tom, ze pokud jezdite s "velkou" baterkou jen opravdu kratke trasy , zustane vetsinu casu pod sulfatacnim napeti (tj 12,5V) a bude odchazet rychleji. Vyhody velke kapacity se projevi hlavne v zime kdy je aku schopen dodat vetsi narazove proudy pri startovani a pak pri brzdeni motorem kdy alternator dobili co to da a velky aku neni tolik pretezovany. Jinak neni benefit velke kapacity nikterak velky.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km


Zpět na Elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé