"Tento systém je v podstate vylepšený lane assist fungujúci iba pri adaptívnom tempomate."
LFA pracuje nezávisle na tempomatu a fungoval pěkně, zatáčku vykroužil středem pruhu, ale s bržděním by neměl mít nic společného. Rychlost by měl v dálničních rychlostech upravovat snad pouze adaptivní tempomat.
"Nauč sa systém používať, kedy funguje a kedy nie." - to je ale přece blbost. Jak jsem psal, 9x na tom stejném místě fungoval, podesáté nikoliv. Kde jinde by měl fungovat než na široké dálnici, pro kterou je jako asistent určený. Pokud výrobce takový systém do auta dá, měl by si být jistý, že bude bezpečný. To, že to není autonomní řízení, to je jasné a rozdíl samozřejmě chápu. Ale je velký rozdíl mezi tím, když to "přestane řídit", protože si není něčím jistý, nebo když na základě chybného vyhodnocení situace dupne bezdůvodně na brzdu, což je v tu chvíli nebezpečný aktivní zásah do řízení a je dost reálná šance, že způsobí nepěknou nehodu. To by se podle mě stávat nemělo. Že nebrzdí u kolony, to si člověk pohlídá, ale na tohle se včas asi reagovat nedá. Ale netuším jak to funguje jinde ...
Není teď mým cílem to auto pomlouvat, až na pár drobností je super a koupě nelituju. Pouze sdílím nepříjemnou zkušenost, že je potřeba si na to dávat pozor
