Zosilnovace daju nejake maximalne napatie a su stavane na nejaky maximalny prud. Pri konkretnom napati bude prud zavisiet od odporu (impedancie) co na ten zosilnovac zavesis. 3Ohm teda bude znamenat vyssi prud ako 4Ohm, ale kedze napatie ostalo rovnake, bude vyssi aj vykon.
Idea za 3ohmovymi reproduktormi je taka, ze radio sice zvladne minimalne 4ohmy, ale fabricka kabelaz je ekonomicka, a teda bude mat znacny odpor. Ak mas teda 1 ohm na kabloch k reproduktorom (co vobec nemusi byt nerealne), tak s 4ohmovymi reproduktormi zbytocne prichadzas o trosku vykonu.
Z 12V sa bez DC-DC konverzie (zvysenia napajacieho napatia) da dostat maximalne nejakych 24W na kanal (po premosteni, ale vsetky autoradia funguju na 8-kanalovych IC) a teda aj z fabrickeho autoradia sa da ratat s vykonom 4x24W. Toto iste plati pre autoradia, ktore uvadzaju 4x50W ci ine ambiciozne cisla, ktore su ale postavene na prilis hypotetickych zakladoch.
Ja som s tym v JD laboroval celkom dost:
viewtopic.php?f=19&t=569&p=176897#p137275A aj napriek znacnym investovanym ciastkam, DSP a vsetkemu moznemu som nebol spokojny.
- od tlmenia som samozrejme vela necakal, jedine, co moze spravit, je trochu vycistit a posilnit basy.
- od reproduktorov som nieco malo cakal - maly rozdiel spravi lepsia vyhybka (ak teda je lepsia), pomoze samozrejme aj lepsi vyskac. Rozdiel v hlasitosti pochopitelne minimalny/ziadny/k horsiemu, basy su stale limitovane biednym vykonom radia
- od zosilnovaca s DSP som uz cakal vyrazne rozdiely, ja som isiel do 6-kanalu MD-Lab, co mi dovolilo vyhodit vyhybku od prednych komponentov, co da kopec moznosti hrat sa s delenim vyskaca/stredobasu. Zosilnovac bol napojeny na reprovystup originalneho radia, co je podradna moznost, ale nie je to horsie ako to bolo v predchadzajucich krokoch. Basy idu vdaka vyssiemu vykonu a EQ do ineho vesmiru, kvalita zvysku pasma ale nie je zas o tolko lepsia (len je to cele linearnejsie vdaka EQ). Takto som fungoval dva alebo tri roky, lebo to bolo "good enough"
- od vymeny radia uz som cakal aj zlepsenie kvality zvuku, co sa aj potvrdilo. Pioneer je uplne inde, kedze ale ten ma DSP a MD-Lab mal nizkourovnovy vstup len dvojkanalovy (co ma obmedzovalo v moznosti prepinania rezimu zadnych repro medzi basy/full), vymenil som aj zosilnovac za Nakamichi bez DSP. V tvojom pripade je ale toto riesenie zial NA.
Tu som ale narazil na fundamentalny problem Ceeda a vlastne drvivej vacsiny aut. Mat vyskace, ktore nezahraju nic pod 2kHz pod oknom a stredobas v dverach, hrajuci kdesi do noh a vzdialeny cca. meter od vyskacov, bude po akustickej stranke vzdy zle a neporiesi to ani JBL, ani Harman Kardon. Mozes trapit vyskace nizsimi frekvenciami, no tie sa ti odmenia neprijemnymi pazvukmi, popripade rovno zhoria. Preto som isiel do velmi custom riesenia, ktore ti zrejme ziadny instalater u nas neponukne, najblizsia komercna kombinacia by bola mat 3-pasmove komponenty, kde by stredy a vysky boli spolu. V JD sa to ale do diery pre vyskac nezmesti (montazna hlbka tam je len par cm), neviem ako je na tom CD.
Za mna teda DSP aspon dopredu podla moznosti urcite ano, len 200€ sa mi zda trochu vela, zas az tolko roboty s tym nie je, a toto DSP ma moznost autokalibracie ked pripojis mikrofon. Toto som vyuzil aj na mojom Pio a mikrofonom od mojho receivera som to mal skalibrovane za 5 minut. Len si musis vhodne urcit deliace frekvencie - ako som spomenul, idealne je delit co najnizsie, ale tak, aby to predychal ten vyskac. Vyrobca pise od 1800Hz pre vyskac, podla tohto by si sa teda mohol orientovat.
Ked budes spokojny - super, ak nie, tak ti ostava uz len trojpasmo alebo BMR namiesto vyskaca.