Ceed SW MY22 Ozvucenie / Tlmenie

Vše kolem elektroinstalace a elektronických prvků.

Re: Ceed SW MY22 Ozvucenie / Tlmenie

Příspěvekod Madbugie » 13.06.2023 11:04

tuto som to našiel celkom pekne popísané, pri jednotlivých charakteristikách je "i" a tam je uvedený aj príklad...

https://www.ahifi.sk/reproduktory-hertz ... escription
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 178  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Ceed SW MY22 Ozvucenie / Tlmenie

Příspěvekod tom247 » 13.06.2023 11:15

Toz, predajca vedel do akeho auta na seriove radio to ide. Otazne je, ci by daco ine hralo lepsie.
Ponukli mi aj dake Focal, ale tam bola cena dvojnasobna. A tiez mali iba 91db SPL (2.83V/1m).

Ten awave DSP zosik mi vrtva v hlave. Za tu cenu 179 eur to nemusi byt zle. Len ci by mi to fungovalo s 3ohm reprakmi, pisu ze zosik ma 4ohm 4x35w.
Co vsetko by sa muselo v aute rozoberat, kable tahat? Otazka je tiez ladenie, moj elektrikar nie je vyslovene zvukar a pochybujem ze ma dake mikraky a skusenosti s ladenim.

@Madbugie, vdaka, mudrejsi z toho nie som :)
Len mi z toho vychadza ze to radio je proste slabe...

Prinos tlmenia tam ale je - dvere sa zatvaraju s plnym zvukom znamym z ovela drahsich aut. Proste to ma take skoro az luxusne ale tlmene buchnutie.
Ceed SW MY22 1.5T GT-Line
Obrázek
Uživatelský avatar
tom247 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 300  Témata: 5
Registrován: 18.06.2022
Bydliště: Slovakia  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2022)
0 km @ 0 l/100km

Re: Ceed SW MY22 Ozvucenie / Tlmenie

Příspěvekod Lesky » 13.06.2023 12:05

Zopár odkazov: Ale už sa v tom začínam tiež strácať.

https://sk.yyspeakers.com/news/how-to-c ... 09626.html
http://www.repromania.net/teorie/parame ... uktoru.php
https://www.ahifi.sk/clanky/detail/nevi ... me-vam.htm

K tomu awave zosíku s DSP.
Či pôjde na 3 ohm neviem, ale čo viem, ide určite celé nové kablovanie. A najdôležitejšia vec je nastavenie všetkých parametrov. Toto je najdôležitejšie. Nevie to každý. Mne bolo ponuknuté, že za príplatok + 200 €, chlapík z Košíc zrealizuje celkové nastavenie DSP, ktoré trvá cca 3 - 4 hod. možno pomôže odkaz: Hovorím to preto, lebo som sedel v aute s DSP procesorom, a ten zvuk, priestor, detaily..........., proste bomba.
https://www.ahifi.sk/clanky/detail/kval ... alacii.htm
:kia: :SK: Kia Proceed GT line, (2019) 1.4 T-GDi, manuál
Lesky Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 12  
Registrován: 21.08.2019

Kia PRO_cee'd II (2019)
0 km @ 0 l/100km

Re: Ceed SW MY22 Ozvucenie / Tlmenie

Příspěvekod KocuR » 16.06.2023 08:45

Zosilnovace daju nejake maximalne napatie a su stavane na nejaky maximalny prud. Pri konkretnom napati bude prud zavisiet od odporu (impedancie) co na ten zosilnovac zavesis. 3Ohm teda bude znamenat vyssi prud ako 4Ohm, ale kedze napatie ostalo rovnake, bude vyssi aj vykon.

Idea za 3ohmovymi reproduktormi je taka, ze radio sice zvladne minimalne 4ohmy, ale fabricka kabelaz je ekonomicka, a teda bude mat znacny odpor. Ak mas teda 1 ohm na kabloch k reproduktorom (co vobec nemusi byt nerealne), tak s 4ohmovymi reproduktormi zbytocne prichadzas o trosku vykonu.
Z 12V sa bez DC-DC konverzie (zvysenia napajacieho napatia) da dostat maximalne nejakych 24W na kanal (po premosteni, ale vsetky autoradia funguju na 8-kanalovych IC) a teda aj z fabrickeho autoradia sa da ratat s vykonom 4x24W. Toto iste plati pre autoradia, ktore uvadzaju 4x50W ci ine ambiciozne cisla, ktore su ale postavene na prilis hypotetickych zakladoch.

Ja som s tym v JD laboroval celkom dost:
viewtopic.php?f=19&t=569&p=176897#p137275

A aj napriek znacnym investovanym ciastkam, DSP a vsetkemu moznemu som nebol spokojny.
- od tlmenia som samozrejme vela necakal, jedine, co moze spravit, je trochu vycistit a posilnit basy.
- od reproduktorov som nieco malo cakal - maly rozdiel spravi lepsia vyhybka (ak teda je lepsia), pomoze samozrejme aj lepsi vyskac. Rozdiel v hlasitosti pochopitelne minimalny/ziadny/k horsiemu, basy su stale limitovane biednym vykonom radia
- od zosilnovaca s DSP som uz cakal vyrazne rozdiely, ja som isiel do 6-kanalu MD-Lab, co mi dovolilo vyhodit vyhybku od prednych komponentov, co da kopec moznosti hrat sa s delenim vyskaca/stredobasu. Zosilnovac bol napojeny na reprovystup originalneho radia, co je podradna moznost, ale nie je to horsie ako to bolo v predchadzajucich krokoch. Basy idu vdaka vyssiemu vykonu a EQ do ineho vesmiru, kvalita zvysku pasma ale nie je zas o tolko lepsia (len je to cele linearnejsie vdaka EQ). Takto som fungoval dva alebo tri roky, lebo to bolo "good enough"
- od vymeny radia uz som cakal aj zlepsenie kvality zvuku, co sa aj potvrdilo. Pioneer je uplne inde, kedze ale ten ma DSP a MD-Lab mal nizkourovnovy vstup len dvojkanalovy (co ma obmedzovalo v moznosti prepinania rezimu zadnych repro medzi basy/full), vymenil som aj zosilnovac za Nakamichi bez DSP. V tvojom pripade je ale toto riesenie zial NA.

Tu som ale narazil na fundamentalny problem Ceeda a vlastne drvivej vacsiny aut. Mat vyskace, ktore nezahraju nic pod 2kHz pod oknom a stredobas v dverach, hrajuci kdesi do noh a vzdialeny cca. meter od vyskacov, bude po akustickej stranke vzdy zle a neporiesi to ani JBL, ani Harman Kardon. Mozes trapit vyskace nizsimi frekvenciami, no tie sa ti odmenia neprijemnymi pazvukmi, popripade rovno zhoria. Preto som isiel do velmi custom riesenia, ktore ti zrejme ziadny instalater u nas neponukne, najblizsia komercna kombinacia by bola mat 3-pasmove komponenty, kde by stredy a vysky boli spolu. V JD sa to ale do diery pre vyskac nezmesti (montazna hlbka tam je len par cm), neviem ako je na tom CD.

Za mna teda DSP aspon dopredu podla moznosti urcite ano, len 200€ sa mi zda trochu vela, zas az tolko roboty s tym nie je, a toto DSP ma moznost autokalibracie ked pripojis mikrofon. Toto som vyuzil aj na mojom Pio a mikrofonom od mojho receivera som to mal skalibrovane za 5 minut. Len si musis vhodne urcit deliace frekvencie - ako som spomenul, idealne je delit co najnizsie, ale tak, aby to predychal ten vyskac. Vyrobca pise od 1800Hz pre vyskac, podla tohto by si sa teda mohol orientovat.
Ked budes spokojny - super, ak nie, tak ti ostava uz len trojpasmo alebo BMR namiesto vyskaca.
Uživatelský avatar
KocuR Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 15  
Registrován: 23.10.2016
Bydliště: KE  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2015)
68000 km @ 7.2 l/100km

Re: Ceed SW MY22 Ozvucenie / Tlmenie

Příspěvekod tom247 » 16.06.2023 11:13

Dakujem za jednoduche vysvetlenie, konecne som nieco malo pochopil :) Proste radio je slabe a viac sa z neho vymacknut neda.
Pekne si to porobil. To uz je pre mna iny level. Len ako pises v tvojom vlakne, tam uz sa financne hybeme dakde inde... a to si si vsetko urobit sam, ja musim za pracu platit.

Vcera som volal s jednym manikom na auto hifi a ten mi tie digitalne zosilovace vyslovene neodporucal, ze sa prehrievaju a vypinaju. Doporucil mi klasicky analogovy zosilovac, co obnasa aj komplet nove kablovanie a tympadom kopu roboty a penazi.
Takze zatial to asi necham tak ako to je. Dnes som si pustil rock a hralo to pekne cisto aj dost hlasno (radio na 50 z 70(?) bodovej stupnice). Repro su tam par dni a odohrali si mozno 1 hod, takze potrebuju sa zahoriet... asi.
Jedine co asi, ze necham skontrolovat zapojenie kablov, ci pan elektrikar niekde nieco nedoplietol a nedal + a - nahodou naopak (par ludi tusim z Hyu a mozno aj z Kie hlasilo ze zadne repro mali zapojene naopak).
Nasledne vytlmim kufor (i ked stale neviem najst navod pre blbych ako dat dole tapec), to by mohlo pomoct celkovemu hluku v aute.

BTW takto to vyzeralo v procese:
IMG-20230612-WA0001.jpg


IMG-20230612-WA0004.jpg


IMG-20230612-WA0005.jpg


20230612_151625.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ceed SW MY22 1.5T GT-Line
Obrázek
Uživatelský avatar
tom247 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 300  Témata: 5
Registrován: 18.06.2022
Bydliště: Slovakia  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2022)
0 km @ 0 l/100km

Re: Ceed SW MY22 Ozvucenie / Tlmenie

Příspěvekod therion » 16.06.2023 12:56

Zadny "digitalni" zesilovac neexistuje. Digitalni signal jsou 1 a 0 o stale urovni napeti popisujici jak ma signal vypadat a nasledne pwm vykonovy clen vytvari signal vhodny k buzeni repro. To o cem se ti onen "odbornik" zminil jsou pravdepodobne zesilovace tridy D. Ty naopak vynikaji ucinnosti oproti klasickym AB nebo B a produkuji malo odpadniho tepla. samostatnou lapitolou jsou typy G a H , ktere aktivne pracuji s napajecim napetim resp. jeho urovni.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed SW MY22 Ozvucenie / Tlmenie

Příspěvekod tom247 » 16.06.2023 13:30

Nebudeme slovickarit, lebo aj sami predajcovia to nazyvaju digitalny zosilovac.
Nieco takeho som myslel, a presne ten typ som s nim riesil a presne od neho ma odradzal -> https://www.tuninghifishop.sk/zosilnova ... ion-sxa-45

Potom tu mame dalsi "digitalny" zosik, ktory mi bol odporucany inde -> https://www.2din.sk/audio-system-co-40-4/
Pripadne > https://www.ahifi.sk/zosilnovac-nakamichi-nkmd60-4.html

Ak to fakt nekuri a vydrzi to aj byt schovane dakde pri radiu pod palubovkou, tak je to skoro idealne riesenie, nie?
Ak to dobre chapem, staci natiahnut kabel od baterky a zvysok sa napoji na origo kabelaz. A mozno nie... :)
Ceed SW MY22 1.5T GT-Line
Obrázek
Uživatelský avatar
tom247 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 300  Témata: 5
Registrován: 18.06.2022
Bydliště: Slovakia  Slovakia (sk)

Kia Ceed SW III (2022)
0 km @ 0 l/100km

Re: Ceed SW MY22 Ozvucenie / Tlmenie

Příspěvekod therion » 16.06.2023 17:16

A prodejce ma elektro vzdelani? Nema , proto to taky nazyva digitalni zesilovac. Ten Excursion je shit uz podle vnitrniho provedeni a pouzitych soucastek a vzhledem ktomu ze to prodava par kseftaru poderlele kvality bych to nevzal ani zadarmo. To ale neni chyba D tridy , ale mizerneho vyrobku jako takoveho. Znackove D bude VZDY topit mene nez AB srovnatelneho vykonu.

Ta Cserie vypada trochu lip. Tam bych to typoval na tridu G nebo H. Ale fitrace nic moc.
Nejlip ztoho vypada ten Nakamichi.
Obrázek
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Ceed SW MY22 Ozvucenie / Tlmenie

Příspěvekod KocuR » 16.06.2023 18:07

tom247 píše:Ak to fakt nekuri a vydrzi to aj byt schovane dakde pri radiu pod palubovkou, tak je to skoro idealne riesenie, nie?
Ak to dobre chapem, staci natiahnut kabel od baterky a zvysok sa napoji na origo kabelaz. A mozno nie... :)

Viacmenej ano. AB a jeho varianty (G,H) maju v tychto cenach vyhodu nizsieho skreslenia, ale kedze ty pojdes z vysokourovnoveho vystupu fabrickeho radia, moze ti to byt jedno.
Budes potrebovat kabel od baterky a od kostry, a spravit nejaku kablovu "priechodku", ktora bude medzi radiom a reproduktormi. Ja som si ju robil z adaptera pre BT sady. Ak teda nechces strihat fabricku kabelaz.
Tu ti ale bude trochu chybat DSP. Kazdopadne, zosilnovac bez DSP je trvacnejsia a lahsie predajna vec
Uživatelský avatar
KocuR Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 15  
Registrován: 23.10.2016
Bydliště: KE  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2015)
68000 km @ 7.2 l/100km

Re: Ceed SW MY22 Ozvucenie / Tlmenie

Příspěvekod Deawon » 06.09.2023 08:16

Momentálně vlastním Škodu Rapid, kde jsem udělal vytlumení/odhlučnění celého vozu a instaloval nové repro Hertz CK 165 s výhybkami pro výšky a středobasy. Mám tedy vpředu 2+2 a vzadu také 2+2.

Můj dotaz je, jaká kvalita je originál repro(kolik a jaké repso tam je?) od Kia a jak moc se to zlepší nákupem JBL (opět jaké a kolik repro se používá? výšky? středobasy?) JBL má velkou nevýhodu, kdy zabere místo v kufru, tak přemýšlím, zda není lepší koupit základ a nechat si tam doinstalovat lepší repro svépomocí + samozřejmě vytlumení/odhlučnění. JBL má nějaký zesilovač předpokládám?
Deawon Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 26  Témata: 1
Registrován: 21.08.2023
Bydliště: Zbiroh  Czech Republic (cz)

Předchozí

Zpět na Elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé