Môžeš mi prosím poslať datasheet týkajúci sa doplnenia množstva oleja do kondenzátora pre servisáka? Ide o to ako si včera spomínal, že ti v neautorizáku nechceli doplniť olej po výmene kondenzátora. Nechcem túto debatu dostať na úroveň jadrovej fyziky ale mám dilemu ako postupovať s výmenou toho chladiča.
Podľa toho čo som pozeral by to nemal byť až taký problém. Problém vidím hlavne s tým olejom. Autoservisy majú na dopĺňanie klím automatické plničky, ktoré vedia okrem doplnenia príslušného chladiva doplniť aj olej a prípadne aj farbivo. Čo mi chlapík spomínal tak len vyberie typ auta a plnička systém vyvákuuje a doplní predpísané množstvo chladiva a "nejaké" množstvo oleja. Povedal mi, že nejaké množstvo je typicky 12 gr (otázka je teraz či gramov alebo ml). Ďalšia vec je to, že tie automatické plničky majú prednastavené nejaké programy na dopĺňanie oleja keďže pred dopĺňaním klímy sa chladivo vždy zo systému auta odsaje, čím sa odsaje aj určité množstvo oleja (predpokladám tých +- 12 gr resp. ml). Čiže pri dopĺňaní chladiva sa primieša tých 12 gr resp. ml nového oleja späť aby bol v chlad. systéme auta +- predpísaný pomer oleja.
Otázka teraz znie, že keď mením ten chladič, či mám doplniť mimo tejto automatickej plničky tých 30 gr resp. ml čo si spomínal cez vývevu a budíky priamo z plechovky s olejom ND-8 alebo iba vymeniť chladič a ísť dať naplniť systém chladivom, pričom mi tá automatická plnička doplní tých predpísaných +- 12 gr resp. ml.
Ďalšia vec je tá, že tie klima servisy, ktoré nerobia origo japoncov resp. korejcov majú olej v tých plničkách PAG 46 (Polyalkylénglykolový olej s viskozitou 46 cSt pri 40°C) čo je olej do chladiacich systémov európskych a amerických aut. Olej ND-8 je Polyalkylénglykolový olej s podobnou viskozitou avšak vyvinutý pre japonské autá. Tento olej ND-8 sa fakt horšie zháňa a skutočne je drahý ako Ti spomínali v tom servise kde si bol.
A navyše je otázne miešanie týchto dvoch typov oleja. Vychádza mi, že najlepšie by bolo skočiť asi do Kii, kúpiť 30 ml toho oleja ND-8 vymeniť chladič, manuálne cez vývevu a budíky podtlakom stiahnúť tých 30ml oleja do chlad. systému, vyvákuovať okruh, naplniť cez budíky 550 gr R-134a a dúfať, že je v systéme oleja tak akurát. Že sa kompresor nezadrie pre nedostatok oleja a ani že sa nezníži chladiaci výkon kvôli priveľkému množstvu oleja.
Alebo to celé iba moc prežívam a je to v podstate jedno ?
Nie som servisák a Kiu mám týždeň takže fakt nulové skúsenosti.
Ale čo počúvam už 5-eho garážového servisáka, tak nie sú na tom o moc lepšie aspoň čo sa týka Sportage
