Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Trápí Vás něco na voze?

Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod Quintet89 » 04.02.2025 17:11

Ahoj, žena dostala darem od otce Kiu Vengu, r.v. 06/2016, najeto 52000 km. Auto bylo garážované a moc se s ním nejezdilo.

Proběhla výměna oleje na Shell Helix Ultra 5w30, kontrola celkového stavu vozu byla ok (kromě zrezlych zadních kotoučů, na výměnu jsou zralé i přední kotouče + destičky,) byly tlumice, diagnostika a vše ostatní k překvapení technika ve velice dobrém stavu.

Co mě ale dost znervózňuje je zvuk motoru na volnoběh jak při zahřátém tak studeném motoru. V interiéru je slyšet pravidelné klepání, při otevřené kapotě zvuk není tak slyšitelný ale je tam. Přijde mi to že vychází ze zadní části motorů (blíže k řidiči).

Klepání je slyšet i při poklesu otáček v rozmezí cca z 1500 na 1000otáček při sundani nohy z plynu. Čím vyšší otáčky, tím je interval mezi jednotlivými "klepy" kratší. Při běžných otáčkách/jízdě klepání slyšet není.

Konzultováno s technikem, bylo mi řečeno, že bych to neměl řešit, pokud nedochází k nějakým jiným problémům. Diagnostika motoru ok. V technika mám důvěru, pravidelně ho navštěvuju s mým autem

Ale tím, že auto nemám od začátku, nevím, jestli je tento zvuk opravdu normální. Zní to jak diesel. Natankována plná nádrž Vervy, pro jistotu.

Je to opravdu normální věc u tohoto motoru?
Přikládám link s videem, ať je vidět, odkud je nahráváno

Klepání motoru
Quintet89 Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 8  Témata: 1
Registrován: 19.12.2024
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod therion » 04.02.2025 18:12

Nahrej ten zvuk pri otevrene kapote a jed s telefonem zleva doprava. Ma na to vliv seslapnuti spojky? Pokud ne muze to byt kladka , volny tepelny stit katalyzatoru a pod.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod Quintet89 » 04.02.2025 22:43

Jelikož se jedná o automatickou převodovku, jak je psáno v názvu tématu, tak to dělá neustále. Ať na pozici P,N,D. Při otevření kapoty je to opravdu těžké zachytit, jak jsem psal, nejvíc jde slyšet v části motorů blíže k řidiči. Zkusím, až se k autu dostanu. Předpokládám tedy, že se nejedná o obvyklý projev motoru? Mam se obávat auto běžné provozovat? Hledat spolehlivého mechanika mi trvalo dlouho a auta s tak nízkým nájezdem me to trochu děsí.
Quintet89 Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 8  Témata: 1
Registrován: 19.12.2024
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod therion » 05.02.2025 10:21

Aj automat jsem prehledl , moje chyba. : ))
To klepani se ztraci v okolnim hluku a nelze vyloucit jeho puvod dale od motoru. Proto je lepsi jej zachytit v bezprostredi blizkosti agregatu, kdy se da snaze lokalizovat. Hod sem kod motoru z technicaku.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod Quintet89 » 05.02.2025 14:33

Přikládám videozáznam se zvukem při otevřené kapotě
Klepání motoru

Kód motoru G4FC
Naposledy upravil Quintet89 dne 07.02.2025 10:17, celkově upraveno 1
Quintet89 Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 8  Témata: 1
Registrován: 19.12.2024
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod therion » 06.02.2025 20:02

Na volnobeh tam nic zasadniho neslysim. Kdyz to proslapnes tak se to ozve pocitam uz slysitelne?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod Quintet89 » 07.02.2025 10:24

Zvuk který se ozývá do kabiny je nejvíce rozpoznatelný v čase cca 0:20. Jak jsem psal v prvním příspěvku, u kterého je zvuk slyšet(viz. Link), v běžných otáčkách nic slyšet není, jen při poklesu otáček pod cca 1500(sundani nohy z plynu) a na volnoběh. Při vytočení motoru zvuk mizí, ale jakmile otáčky klesají, začíná se ozývat i ono bouchání/klepání/chrochtání, nevím jak nejlíp to nazvat :D Nejvíc mi to připomíná zvuk dieselu
Quintet89 Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 8  Témata: 1
Registrován: 19.12.2024
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod Quintet89 » 07.02.2025 10:35

Našel jsem video, sice jiný typ motoru, ale je v něm krásně slyšet rozdíl s a bez klepání, podobná frekvence jako v mém případě

https://youtu.be/Kpbgmswmkf4
Quintet89 Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 8  Témata: 1
Registrován: 19.12.2024
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod therion » 07.02.2025 11:30

To je ale uplne jiny motor a odlisna pricina. Pokud by byl spatny aktuator prestavovani vacky , motor by kolisal a spatne drzel otacky.
Ja tam na stabilni volnobeh neslysim nic zasadniho. Klasika cvakani vstrikovacu , klepot ventilu studeneho motru a chrasteni retezu rozvodu.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod Quintet89 » 10.02.2025 08:17

To ono klepání ventilů je stejné hlasitosti i při zahřátém motoru. Mám to tedy chápat tak, že je to běžný projev motoru CVVT 1.6? Asi bych to vůbec neřešil, kdyby to nebylo tolik slyšet vevnitř vozu, viz první příspěvek. Nedovedu si představit situaci, kdy bych dejme tomu měl tento vůz kupovat a po nastartování bych slyšel takovejhle zvuk, asi by mě to dost odradilo od koupě.

Přijde mi ještě, že motor ve vyšších rychlostech hůře reaguje na plynový pedál. Máme ještě Škodu Rapid 1.2 TSI 63kw a dejme tomu v rychlosti 80 km/h do mírného kopce je cítit, že motor táhne, jede a to je ročník 2013. Do prudšího kopce musím podřadit, to je jasné. U Kii je na 5. a hlavně na 6. stupeň dost líné, i když jsou otáčky kolem 2000, chápu, že nemůžu srovnávat atmosféru s turbem, ale netušil jsem, že by ten rozdíl při 92kw byl nějak znatelný oproti 63kw. Když auto jede po rovince, je více vytočené, ta reakce na plyn tam je, auto reaguje na plyn velice ochotně v otáčkách okolo 2500 a více.
Quintet89 Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 8  Témata: 1
Registrován: 19.12.2024
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod therion » 10.02.2025 08:51

Gammy za studena klepou jak diesel , po zahrati jsou vsak velmi tiche. Pokud je motor a rozvody v dobre kondici , mel by po zahrati motoru nejsilnejsi zvuk jit od vstrikovacu (cvakani). Zahratym motorem myslim stav alespon po 10km jizdy.
Pokud neni nebo nebylo auto provozovane na lpg , tak by to od ventilu jit nemelo.
Atmosfericky motor uz ze sve podstaty nemuze podavat vykon pri takto nizkych otackach ma uplne jiny vykonovy prubeh. Z grafu jasne vidis, kde se vykonove na 2000ot pohybujes.
getthumbnail.jpg

At mechanik shodi ventilove viko a zkontroluje stav vytahani retezu rozvodu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod Quintet89 » 10.02.2025 09:57

Hlasitost a průběh toho hluku v interiéru se se zahřátým motorem nijak nezmění ani po ujetí 30 km (cesta tam), ani po 60 km (cesta zpět). Klepání/bouchání na volnoběh stále stejné a slyšitelné I při sundani nohy z plynu a poklesu pod cca 1500 ot na volnoběžné otáčky.

Auto není předělané na LPG, bohužel předchozí majitel staršího věku jezdil neustále na automat, proč by taky ne, když si ho koupil. Většinou krátké trasy.Ale zpozoroval jsem, že motor drží otáčky dost nízko a v místech, kdy bych v manuálu jel radši na 2000-2200 ot. už řadí a otáčky jsou na 1400-1500. Proto jsem se rozhodl přehodit na manuál, právě abych sledoval chování motoru ve vysokých otáčkách, podřazení atd.

Je opravdu možné že už při nájezdu 52000 km a stáří 8 let mohli být rozvody zralé na výměnu?
Quintet89 Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 8  Témata: 1
Registrován: 19.12.2024
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod therion » 10.02.2025 10:38

Ano vytahany retez muze byt uz po 60 tisicich pokud je motor pravidelne podtaceny. Jinak vydrzi bez problemu ke 200 tisicum. Pokud byl motor provozovan v mestskem rezimu a nebyly adekvatne zkraceny olejove servisni intervaly lze jen doporucit pruplach motoru dekarbonizerem a vycistit skrtici klapku.
A kdyz jsme u toho, menil nekdo v tom automatu olej?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod Quintet89 » 10.02.2025 11:10

K výměně oleje došlo cca před necelými dvěmi týdny. Je reálné provést průplach motoru při příští výměně oleje po roce/10000 km? Dle informací od tchána předpokládám k výměně oleje aut. převodovky ještě nedošlo. Tak si říkám, mám v klidu jezdit a pozorovat jak se auto chová kromě onoho bouchani/rachtani na volnoběh a zkusit ještě jiný servis? Jsem trochu paranoidní z toho, že byly zmíněny rozvody, převodovka, ventily a spousta jiných věcí.

Nemáte představu na kolik vyjde kontrola rozvodů? Výměna oleje v převodovce? Tenhle měsíc byl po finanční stránce dost vydatný a kladu si otazku, jestli kvůli tomu sahat do úspor, nebo to počká, přeci jen, auto nemá najeto ani 60000km, což je jestli jsem správně dočetl z více zdrojů taková hranice kdy už stoji za zvážení výměna oleje.

Je něco co bych měl před technikem zmínit, kam ho nasměrovat až mu budu volat?
Quintet89 Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 8  Témata: 1
Registrován: 19.12.2024
Bydliště: Teplice  Czech Republic (cz)

Re: Klepání motoru na volnoběh (1.6 CVVT, automat)

Příspěvekod therion » 10.02.2025 11:39

Jasne pruplach pri pristi vymene oleje.

Sejmuti vika ventilu a kontrola retezu neni slozity ukol a staci pri nem jen vymenit tesneni , ktere vyjde na 2-3 stovky.
Kontrolu retezu bych neodkaladal neb pri vetsim vytahani retezu hrozi jeho preskoceni a pak uz vuz jde jen obtizne nebo vubec nastartovat.

Pokud nejsme sto identifikovat zdroj hluku , nezbyde nez postupovat vylucovaci metodou a postupnou kontrolou spojenou se servisnimi ukony se ktomu dopracovat. Vymenu oleje bych se snazil take urychlit , je mozne ze ty zvuky jdou z prevodovky a jeji kontrola je urcite namiste uz jen z profylaktickych duvodu.

Nechal bych mechanikovi i sundat remen prislusenstvi a zkontrolovat vuli na kladkach a stav lozisek alternatoru i klimakompresoru at muzeme vyloucit, ze jde hluk z teto oblasti. (opet jednoduchy ukon)
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km


Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé