Totálně vybitá baterie

Trápí Vás něco na voze?

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod johnyfly1 » 18.02.2025 09:42

Veru uz si to presne teda nepamatam ale viem ze ta exide mala oproti solite ten pol tak cca o 1mm uzsi …. Skusim prihnut nejak tu svorku… mozno je uz daka vytahana a preto nedrzi …
johnyfly1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 522  Témata: 21
Registrován: 29.10.2019

Kia Venga (2012)
130000 km @ 8 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Mike9 » 27.02.2025 19:52

Mám několik měsíců problém s autobaterií. Zbývá poslední 3 týdny do 2 leté záruky na zakoupené vozidlo. Jedná se o Ceed 1,5 TGdi 160 PS. Najeto 17 tis. km. Pokud třeba mrzlo a 3-4 dny jsem s autem nejel, objevila se hláška upozorňující na vybtou baterii. Dobíjím přes Bosch C7, navolen režim AGM. Po začátku dobíjení to ukáže, že je úplně vybitá, červeně bliká ukazatel dobíjení. Ale během max. 1 hod. to proběhne na dobitáí 100%. Před začátkem dobíjení je napětí bez zátěže klidně jen 11,9V, pak se po dobití zvedne třeba na 12,4 V. Za 3 dny bez ježení je tam opět méně než 12V. Auto normálně, ale nastartuje... V servisu mě sdělili (jel jsem asi 75 km, tak se baterie opět trochu dobila), že baterie je úplně OK ! Mám obavy, že těsně po záruce odejde a budu muset kupovat novou a zejet nastavit do servisu... Při jízdě se baterie dobíjí a napětí v autě stoupá klidně až na 14,5V... Máte někdo s tímto zkušenosti? Co doporučujete...?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Mike9 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 2
Registrován: 06.05.2024
Bydliště: Doma  Czech Republic (cz)

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod therion » 07.03.2025 09:13

Predne je treba zjistit jake je skutecne napeti na kontaktech akumulatoru po vypnuti motoru a nasledne po odstavce cca 24h. Pokud napeti klesa po 3 dnech odstavky pod 12,5V je pravdepodobne ze je akumulator necim nadmerne vybijen v ramci palubni site. Pokud byl vsak takto provozovan delsi dobu a dostaval se do stavu, kdy jeho napeti bylo jen 12V je dost pravdepodobne ze jeho kapacita uz je jen zlomkem kapacity nominalni. Pokud jsi nechal delat test , mel by jsi dostat protokol o mereni jak startovaciho proudu tak zbyvajici kapacity. Pokud ne, tak zadny test v servisu neprobehl.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Mike9 » 07.03.2025 19:14

Moc děkuji za infromace.
Zkusím změřit to napětí, ajk píšeš a dám zprávu.
Přikládám report z měření baterie.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Mike9 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 2
Registrován: 06.05.2024
Bydliště: Doma  Czech Republic (cz)

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod therion » 08.03.2025 19:16

Takze merili jen startovaci proud nikoli vnitrni odpor a celkovou kapacitu. To bohuzel o baterce nic zasadniho nevypovida. 12,3V je naprosto nevyhovujici a pro baterku dlouhodobe likvidacni (i pro AGM).
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Beda » 08.03.2025 22:05

Tem testerum nerozumim, ale netestovali ti tu baterku nahodou se spatnym nastavenim testeru, protoze nahore vidim typ baterky regular flooded a tady je treba obdobny test report (takze nejspis podobny tester) a je videt, ze se tam dal zvolit typ AGM => https://www.volvov40club.com/attachments/18766/
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8787  Témata: 332
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod therion » 09.03.2025 08:43

Ono to neni tak podstatne neb namerili 800A coz je pro startovani dostatecne. Ale to, ze nezmerili vnitrni odpor eq. pokles napeti pri mereni startovaciho proudu je to jejich "mereni" kprdu.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Mike9 » 16.03.2025 09:32

Po jízdě se na baterii naměří napětí 12,3 V /vše vypnuté/. Další den to ukáže 12,2 V. Auto , ale nic nehlásí '/slabá baterie/ a normálně startuje... Bohužel se obávám, že nejpozději na podzim, až opět přidou ranní mrazy baterie odejde úplně... Zítra autu končí 2 letá záruka...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Mike9 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 2
Registrován: 06.05.2024
Bydliště: Doma  Czech Republic (cz)

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod MP1 » 16.03.2025 12:24

Inteligentné nabíjanie je sviňa, priznávam.

Reklamácia batérie už nie je jednoduchá. Od istého roku/software (neviem od kedy), robí auto grafy spotreby po vypnutí zapaľovania za posledných 30 dní.
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line a Proceed GT
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2626  Témata: 21
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2023)
18000 km @ 6.5 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod profano » 16.03.2025 12:41

Ale co s tím, když odpojím ten konektor v mínusu, tak sice vyřadím chytré dobíjení, ale alternátor mi dobíjí jen maximálně 12,1 až 12,2V, což je taky málo.
Uživatelský avatar
profano Muž
Sponzor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 213  Témata: 13
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)
Sponzor (5) TOP sponzor (1)

Kia XCeed (2021)
34000 km @ 6 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod therion » 16.03.2025 15:30

Mike9 píše:Po jízdě se na baterii naměří napětí 12,3 V /vše vypnuté/. Další den to ukáže 12,2 V. Auto , ale nic nehlásí '/slabá baterie/ a normálně startuje... Bohužel se obávám, že nejpozději na podzim, až opět přidou ranní mrazy baterie odejde úplně... Zítra autu končí 2 letá záruka...


Zmeni se napeti kdyz zapnes vsechny dostupne el. spotrebice vc dalkovych svetel? Jake akualni napeti je pri delsim brzdeni motorem?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod Mike9 » 16.03.2025 22:03

Toto dokáži změřit "jen" voltmetrem zapojeným do cigaretového zapalovače. Díval jsem se, jestli se změní napětí ve chvíli, kdy sepnu vyhřívání sedaček, zadního skla a zrcátek, zůstalo podle mě stejné... Když nastartuji, napětí to klidně ukazovalo 11,8V a postupně rostlo až do hodnoty 14,4 V kde se v podstatě udržuje po celou jízdu...
Mike9 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 2
Registrován: 06.05.2024
Bydliště: Doma  Czech Republic (cz)

Re: Totálně vybitá baterie

Příspěvekod therion » 17.03.2025 09:28

Takze system dobiji. Problem se tedy bude tykat samotneho aku nebo zvyseneho odberu. Dalsi vec je ubytek na svorkach a kostreni palubni site. Zmer pri nastartovenem voze napeti primo na olovenych kolicich akumulatoru a potom za sensorem baterie. Dale pri vypnutem zapalovani zmer prechodovy odpor ukostreni baterie a samotneho motoru. Mel by ses pohybovat v radech mΩ.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1589  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Předchozí

Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé