od Madbugie » 08.07.2025 19:26
práve som menil druhú cievku, tak trošku pomôžem, aspoň overíš či to nie je v cievkach... (tie staršie motory ale s nimi problém nemávali...)
to auto treba trošku popreháňať... EGR trhá pri nízkych otáčkach, cievky sa začnú prejavovať pri vysokých otáčkach a plnom výkone... ale trhať môže hocičo, od sviečok, zanesených ventilov, zanesené vstrekovanie, a tak dále... holt priamovstrekové nízkoobjemové turbomotry...
takže máme tam 2000 otáčok, rýchlosť 2 alebo 3ku podľa toho či sme v meste alebo mimo... zošliapneme plyn na podlahu, tzv. kick down (je tam taký spínač) a držíme zošliapnuté aspoň do 4000 - 4500
niekde okolo 3500 otáčok ak začne trhať motorom, tak vyskočí chyba...2 x bude blikať oranžová kontrolka motora, po 3 raze zostane svietiť a v chybách sa nájde chyba cievky...
ono človek sa pri normálnom jazdení s 1,5 a 160 koňmi do takýchto otáčok bežne nedostane, preto sa to stane len sporadicky...
normálny servis ju objedná a vymení, ak sa tam záznam nájde... žiadne prehadzovanie cievok a podobné blbiny... oni dobre vedia, že ten drôt je tam poddimenzovaný...
môže sa stať, že keď tam skočí tá chyba, auto spadne do núdzového režimu, motor bude hrkotať ako keby na 3 valce... nebojte sa, zastavte, motor vypnite auto a potom znova naštartujte, mal by ísť normálne
normálne to môže viesť k nebezpečnej situácii, keď niekoho predbiehate a zrazu vám auto prestane ťahať... tu by sa Kia mala možno trošku zamyslieť... zvlášť ak tie cievky z Číny sa dajú kúpiť za 25€ kus tuším... reálna nákupná cena pre Kiu bude ešte nižšia... to že sa v servisoch ponúkajú za 100ku je druhá vec...

as mad as possible
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led