Přidám se do "karbonklubu". Máme ceeda sw jd s 1.6 gdi, se kterým se jezdí denně krátké a jednou týdně dlouhé trasy. Poslední rok auto začalo až nechutně žrát olej (1l/1500 km). Přeměřil jsem tlaky (samozřejmě za tepla) a ty byly mezi 7.5-8 bar, takže docela katastrofa. Kouknul jsem na sací ventily a příčina byla jasná.
Zkusil jsem kontaktovat autoservis Neumann v Raspenavě, kteří dělají dekarbonizaci pomocí BG přípravků. Shodou okolností tam měli pár týdnů přede mnou stejnou verzi ceeda, u kterého čištění pomohlo (byly mi poslány fotky tlaků před a po, včetně vyjádření majitele). Cena sice vyšší, ale práce na tom bylo dost. Nejdříve se lil čistič přímo do válců, který byl přes noc. Pak se místo benzínu připojil nějaký sajrajt, na který to jelo půl hodiny. Přitom se přidávalo něco dalšího do sání. Dával se čistič do starého oleje, měnil se olej, olejový filtr, vzduchový filtr, svíčky a měli to tam celé dva dny. Po předání auta se dávalo aditivum do benzínu (pouze jednou do vyjetí nádrže) a v novém oleji jsou dvě další aditiva. Hned po čištění se tlaky téměř nezměnily, ale po dvou týdnech ježdění se vrátily na 10.5 bar.
Uvidíme, jak dlouho to vydrží, ale na projevu auta to je sakra poznat.


