od Jakub » 23.01.2008 00:54
Budu se sice opakovat, ale to řazení zpátečky je konstrukční problém všech manuálních převodovek. Zpátečka se řadí zasouváním vloženého ozubeného kola s přímými zuby mezi hnací a hnané kolo. Takže se musíte najednou trefit do dvou různých mezer v zubech. Stačí se jedním trefit zub na zub a zpátečka tam nejde. Chce to řadit s citem, v nejhorším trochu povolit spojku, opět sešlápnout a zařadit. Ostatní rychlosti se řadí zasouváním zubových spojek se synchronizací a ozubená kola jsou ve stálém záběru. Něco jiného je to u automatu, který má jen jedno planetové soukolí pro všechny rychlosti včetně zpátečky a řadí se hydraulicky ovládanými lamelovými spojkami. 8-)
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB