Racing box, chip tuning

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod maro » 03.01.2010 13:03

vegas píše: ...snižuje životnost auta, zvyšuje spotřebu ...


to si niekde čítal alebo to podložíš vlastnými argumentami?

Ad životnosť: omnoho viacej znižuje životnosť studený štart, potom keď ho po štarte nezohreješ, keď ho po rýchlej jazde hneď vypneš, keď meníš olej v maximálnom intervale alebo interval naťahuješ, keď taknkuješ lacnú naftu, čo zaserie olej sírou a ten sa znehodnotí a poriadne nemaže... Všetky tieto vplyvy sa dajú eliminovať. Chiptuning dá autu väčší potenciál pri predbiehaní - keď ti môže ísť o život a ide o stotiny sekundy. Nikto si ho nedáva aby mohol jazdiť plný kotol po diaľnici, kedy sa motor dlhodobo viac namáha ako bez chiptuningu lebo štandardná mapa ho nepustí do takých otáčok. Ak jazdíš rovnakým štýlom ako pred chipom tak nemôžeš znížiť životnosť. Ak auto zažneš nakladať, to je už o "čipe" v hlave a nie v RJ.

Ad zvýšená spotreba: poznáš zákon o zachovaní energie? ak nezmeníš dynamiku jazdy, nemôže stúpnuť spotreba.

Poznámka: toto všetko sa týka rozumného ladenia.
------------------------------
www.thermical.sk
Sorento.Magentis.Pregio.
Uživatelský avatar
maro Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 68  Témata: 2
Registrován: 21.03.2009
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
3. místo (1)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod JonnY » 03.01.2010 13:13

samozrejme ze sa znizuje zivotnost.
vyssie tlaky a vyssie otacky nez na ake su motor/spojka/prevodovka (atd) projektovane ... to zivotnost znizuje.
na diskusiu je skorej o tom, o kolko.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod maro » 03.01.2010 13:42

prečo by som mal jazdiť po chiptuningu na vyššie otáčky ? Len tak, samoúčelne?
vyššie tlaky? áno, vtedy keď motor ide v pásme, kde sa s pôvodnou mapou nedostal (typicky diaľnica a plná paľba)
na mojom aute po ladení stláčam menej pedál plynu ako s pôvodnými hodnotami, pretože ide ľahšie do otáčok.
Spotrebu mám rovnakú, lebo jazdím rovnakým štýlom (neekonomicky :lol: ) Ale keď to potrebujem tak na to šlapnem a ide to.

Skúste niekto nejaké technické argumenty, nie len nepodložené zvesti
------------------------------
www.thermical.sk
Sorento.Magentis.Pregio.
Uživatelský avatar
maro Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 68  Témata: 2
Registrován: 21.03.2009
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
3. místo (1)

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod souk69 » 03.01.2010 14:03

add maro :) Třeba máš s tím zvýšením výkonu pravdu, ale tak sis mohl koupit rovnou auto s vyšším výkonem. Když už s tím chceš závodit. Mám motor 1.6 a výkon mě stačí. Reaguje slušně na sešlápnutí pedálu a i se zapřaženým karavanem jsem se musel krotit, abych příliš nepřekračoval povolenou rychlost a stále někoho nepředjížděl. Takže já bych do chipu nešel, ale je to samo každého věc. :yes:
červená Kia Ceed sw 1,6 CRDI
Uživatelský avatar
souk69 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 518  Témata: 2
Registrován: 01.05.2009
Bydliště: Plzen  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
0 km @ 0 l/100km

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod maro » 03.01.2010 14:08

ak by bolo k dispozícii, kúpil by som si :)
kupoval som auto ešte dlho pred krízou a to boli autá o dosť drahšie ako teraz, VGT verzia sorenta bola drahšia o +- 250.000 Sk ako moja skladovka a okrem toho z VGT nemám dobrý pocit (viď octavia I 66 kW vs. 81 kW)
------------------------------
www.thermical.sk
Sorento.Magentis.Pregio.
Uživatelský avatar
maro Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 68  Témata: 2
Registrován: 21.03.2009
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
3. místo (1)

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod JonnY » 03.01.2010 22:28

maro : je uplne bezne, ze pri cipovanych turbodiesloch sa maximalny vykon posuva do vyssich otacok. a ak niekto chce jazdit rychlo, tak to obvykle toci dokedy to taha. to dava zmysel, nie ?
vyssi krutiaci moment = vyssi tlak. kedykolvek zoslapnes pedal. co s tym ma spolocne dialnica ?

technicke argumenty ? ok
pri prilisnom zvyseni tlaku turbo pracuje mimo mapy a prekracuje otacky na ktore je stavane. nielen na dialnici. ked sa to prezenie, tak sa moze porucat velmi rychlo.
vstreky maju viacej prace a uz pri mensom opotrebeni moze motor padat do nudzoveho rezimu tam, kde by standardny motor bez problemu jazdil.
zvysenie maximalneho krutiaceho momentu plus jeho posun do nizsich otacok = dvojhmoty zotrvak a spojka sa ti podakuje. o zatazeni lozisk ci naraste tlakov mozu porozpravat iny (ktory tomu rozumeju :) )
zvysena tvorba sadzi, zasieranie spalovacieho priestoru a nehovoriac o DPF.
a ku koncu uz k takym detajlom, ze niektorym autam zacina fungovat ostrek piestov olejom pri ~ 2000rpm (zalezi od tlaku oleja). pri zvyseni maxima krutaku, jeho posune k 1500rpm (co ti umozni dlhodobo jazdit rychlo v nizkych otackach), a dalsich vhodnych okolnostiach to moze mat tiez celkom vtipne nasledky.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod vegas » 04.01.2010 22:00

maro: řekl jsi to přesně-zákon zachování energie: pokud mám na vástupu víc výkonu-musím mít víc příkonu(energie za čas). Jelikož chiptuning upravuje jen řídicí jednotku, tak může upravit pouze bohatost směsi, předstih.... to znamená nárůst spotřeby.
Nechci se hádat, nemám na autě chiptunung a nemůžu to tedy dokázat, ale...viz výše.
Uživatelský avatar
vegas Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 165  
Registrován: 15.07.2009
Bydliště: Novy Jicin  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
25000 km @ 6.8 l/100km

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod maro » 04.01.2010 23:18

JonnY píše:maro : je uplne bezne, ze pri cipovanych turbodiesloch sa maximalny vykon posuva do vyssich otacok.


Zajtra tu nalepím graf z brzdy že ako, a o koľko sa zmenili hodnoty

JonnY píše: a ak niekto chce jazdit rychlo, tak to obvykle toci dokedy to taha. to dava zmysel, nie ?


Nie. Unikol ti zmysel úpravy (pre mňa), pozri si moje skoršie príspevky
JonnY píše: vyssi krutiaci moment = vyssi tlak. kedykolvek zoslapnes pedal. co s tym ma spolocne dialnica ?


Ak štýl jazdy nezmeníš (napr. v meste), budeš menej zošlapovať plynový pedál. Alebo budeš šliapať rovnako, a jazdiť ako splašený

JonnY píše:technicke argumenty ? ok
pri prilisnom zvyseni tlaku turbo pracuje mimo mapy a prekracuje otacky na ktore je stavane. nielen na dialnici. ked sa to prezenie, tak sa moze porucat velmi rychlo.


Ktorého tlaku? Na strane spalín? Na strane sania? (zamieňaš príčinu s následkom)
O akej mape to hovoríš ? Turbo pracuje na mechanickom princípe, „mapa“ údajov (pretože okamih a dĺžka otvorenia vstrekovača je funkcia viacerých premenných tak 3D graf vyzerá ako pohorie) ovplyvňuje prvky, ktoré sú riadené elektronicky. Turbu škodí, keď sa motor vytáča za studena, keď sa motor vypne v rozpálenom stave, keď sa nemení pravidelne kvalitný olej, keď olej znehodnotí síra zo zlej nafty. Prekročenie tlaku ošetruje waste-gate, tj pretlakový by-pass.

JonnY píše:vstreky maju viacej prace a uz pri mensom opotrebeni moze motor padat do nudzoveho rezimu tam, kde by standardny motor bez problemu jazdil.


Pri moderných CR vstrekovacích systémoch injektor vstrekne za jeden cyklus 3 až 5 dávok. Zmenou dát v RJ sa ovplyvňuje čas vstreku a jeho trvanie – t.j. doba otvorenia trysky. Prečo by mali mať trysky viac práce??? Počet otvorení za cyklus predsa ostáva bez zmeny.
Pri menšom opotrebení čoho motor padne do núdzového režimu? Padne tam vtedy, ak RJ vyhodnotí, že niektorá snímaná hodnota je mimo tolerancie.

JonnY píše:zvysenie maximalneho krutiaceho momentu plus jeho posun do nizsich otacok = dvojhmoty zotrvak a spojka sa ti podakuje. o zatazeni lozisk ci naraste tlakov mozu porozpravat iny (ktory tomu rozumeju :) )
zvysena tvorba sadzi, zasieranie spalovacieho priestoru a nehovoriac o DPF.
a ku koncu uz k takym detajlom, ze niektorym autam zacina fungovat ostrek piestov olejom pri ~ 2000rpm (zalezi od tlaku oleja). pri zvyseni maxima krutaku, jeho posune k 1500rpm (co ti umozni dlhodobo jazdit rychlo v nizkych otackach), a dalsich vhodnych okolnostiach to moze mat tiez celkom vtipne nasledky.


Ak niekto nevie jazdiť a motor podtáča, dvojhmotový zotrvačník zruší aj bez chipu, ja mám automat takže zotrvačník mám jednohmotový a klasickú spojku nemám (ale prúdový menič). Taktiež nemám vďakabohu DPF, ani VTG (čo od sadzí zatuháva). Dymivosť sa u môjho auta vôbec nezmenila (to je podľa mňa kritérium, ktoré odlíši dobrého úpravcu od diletanta, pretože vie odhadnúť, koľko paliva sa ešte v motore spáli bez toho, aby uniklo vo forme pevných častíc)
Čo sa týka ložísk a zvýšenia radiálnych síl na nich, objasnenie je nad rámec príspevku na fóre, ale ubezpečujem ťa že zvýšenie opotrebenia je nepodstatné. Príklad: vybehaný motor (nie zadretý čo bežal bez oleja) nemá kompresné tlaky, ale pritom ložiská má ešte dobré, toto platí na 99,5%
------------------------------
www.thermical.sk
Sorento.Magentis.Pregio.
Uživatelský avatar
maro Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 68  Témata: 2
Registrován: 21.03.2009
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
3. místo (1)

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod maro » 04.01.2010 23:22

to vegas

praktické skúsenosti hovoria, že spotreba sa nezmení ak sa nezmení spôsob jazdy, niektorí dokonca uvádzajú zníženie v rozsahu pol litra až liter.
Mne sa nezmenila, auto získalo rezervu výkonu.
------------------------------
www.thermical.sk
Sorento.Magentis.Pregio.
Uživatelský avatar
maro Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 68  Témata: 2
Registrován: 21.03.2009
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
3. místo (1)

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod JonnY » 05.01.2010 01:52

maro píše:Nie. Unikol ti zmysel úpravy (pre mňa), pozri si moje skoršie príspevky
nehnevaj sa, ale ako presne jazdis prave ty to neviem. pisal som to pomerne vo vseobecnosti.
ak motor taha o 500rpm vyssie, tak clovek ktory jazdi rychlo ho tam dost prevdepodobne bude aj tocit. aj ked zrovna ty mozno nie

JonnY píše:pri prilisnom zvyseni tlaku turbo pracuje mimo mapy a prekracuje otacky na ktore je stavane. nielen na dialnici. ked sa to prezenie, tak sa moze porucat velmi rychlo.
Ktorého tlaku? Na strane spalín? Na strane sania? (zamieňaš príčinu s následkom)
plniaceho tlaku
co presne zamienam? vyssi pozadovany plniaci tlak = vyssie otacky turba
a ze by sa niekto zaoberal tlakom na strane turbiny, to som teda este nepocul.

O akej mape to hovoríš ? Turbo pracuje na mechanickom princípe, „mapa“ údajov (pretože okamih a dĺžka otvorenia vstrekovača je funkcia viacerých premenných tak 3D graf vyzerá ako pohorie) ovplyvňuje prvky, ktoré sú riadené elektronicky. Turbu škodí, keď sa motor vytáča za studena, keď sa motor vypne v rozpálenom stave, keď sa nemení pravidelne kvalitný olej, keď olej znehodnotí síra zo zlej nafty. Prekročenie tlaku ošetruje waste-gate, tj pretlakový by-pass.
ziaden strach, ja viem ako pracuje riadiaca jednotka.
hovorim o kompresorovej mape turba.
Obrázek
ak mas v motore male turbo pracujuce pomerne na hranici svojich moznosti, tak prilisnym zvysenim tlaku (uzatvorenim wastgate) motor vytlacis za hranicu na ktoru bolo projektovane a proste ho znicis.

JonnY píše:vstreky maju viacej prace a uz pri mensom opotrebeni moze motor padat do nudzoveho rezimu tam, kde by standardny motor bez problemu jazdil.
Pri moderných CR vstrekovacích systémoch injektor vstrekne za jeden cyklus 3 až 5 dávok. Zmenou dát v RJ sa ovplyvňuje čas vstreku a jeho trvanie – t.j. doba otvorenia trysky. Prečo by mali mať trysky viac práce??? Počet otvorení za cyklus predsa ostáva bez zmeny.
Pri menšom opotrebení čoho motor padne do núdzového režimu? Padne tam vtedy, ak RJ vyhodnotí, že niektorá snímaná hodnota je mimo tolerancie.
vstreky v motore pracuju maximalne zhruba na 80% svojich moznosti (prietoku). takze ak sa casom opotrebovavaju (zvyseny spetny tok nafty), tak sa nic moc nedeje pretoze to je v norme.
ciptuning ich posunie napr na 90%. ak su opotrebovane s prilisnym spetnym tokom, tak rj zisti ze v raile nieje dostatocny tlak a spadne do nudzoveho rezimu. pritom necipovane auto este moze najazdit x desiatok tisic km bez problemu

Ak niekto nevie jazdiť a motor podtáča, dvojhmotový zotrvačník zruší aj bez chipu, ja mám automat takže zotrvačník mám jednohmotový a klasickú spojku nemám (ale prúdový menič). Taktiež nemám vďakabohu DPF, ani VTG (čo od sadzí zatuháva). Dymivosť sa u môjho auta vôbec nezmenila (to je podľa mňa kritérium, ktoré odlíši dobrého úpravcu od diletanta, pretože vie odhadnúť, koľko paliva sa ešte v motore spáli bez toho, aby uniklo vo forme pevných častíc)
hydrodynamicky menic?
v tom pripade to mas skoro v pohode :) uz len si over ako precuje ostrek piestov tvojho motoru, a ci ti EGR moc sadzi necpe spet do sania, a mas to v suchu ...
a predpokladam ze si dymivost to overoval z ineho auta na dialnici alebo na emiske. inak to nejak extra presne zistit nejde.

Čo sa týka ložísk a zvýšenia radiálnych síl na nich, objasnenie je nad rámec príspevku na fóre, ale ubezpečujem ťa že zvýšenie opotrebenia je nepodstatné. Príklad: vybehaný motor (nie zadretý čo bežal bez oleja) nemá kompresné tlaky, ale pritom ložiská má ešte dobré, toto platí na 99,5%
islo mi o narast tlaku spalovania (tvrdost chodu motoru) co pri prehnanom jazdeni v nizkych otackach moze mat dosledky. ale pochybujem ze nieco akutne.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod maro » 07.01.2010 20:27

Zatiaľ ešte hľadám tie grafy.
Príčina, následok a ich zamieňanie: turbo neprekračuje od zvýšenia tlaku na kompresorovej strane otáčky na ktoré je stavané, ako si napísal, ale je to opačne, s rastúcimi otáčkami stúpa tlak až po hranicu otvorenia obtokového ventilu.

Ad pracovná mapa kompresora: ktorým smerom z ohraničenej oblasti tvojho grafu sa posunú hodnoty turba keď pracuje v aute po chiptuningu v nebezpečnej oblasti?
Myslím že si sem len nalepil ten graf bez poznania hlbších súvislostí, ale rád sa nechám presvedčiť o opaku.

Že keď mám malé turbo, tak uzatvorením obtoku zničím motor? a keby som mal veľké turbo tak to motor vydrží ? ....hrušky z jablkami... Wastegate je mechanický prvok a nie je dôvod ho ani blokovať, či máš ladenú mapu alebo nie.

Keď vstrekovač vstrekuje viac čo po chipe asi robí, tak asi jeho spätný tok je menší, nie? takže sa od zvýšeného spätného toku asi nemôže viacej opotrebovať...

No a k tým otáčkam, ak má motor po chipe maximálne otáčky vyššie, prečo by som ho mal točiť po obmedzovač??? keď som tak nerobil ani pred tým. Automat predsa odradí a v prípade manuálu - aký by bol na to dôvod? Veď pri vyšších otáčkach už Mk klesá...

Proste toto nie sú technické argumenty.
------------------------------
www.thermical.sk
Sorento.Magentis.Pregio.
Uživatelský avatar
maro Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 68  Témata: 2
Registrován: 21.03.2009
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)
3. místo (1)

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod Marek_Km » 02.02.2010 10:34

Známý potřebuje pomoc. Má ceeda 2.0 CRDi přečipovaného, je s tím výkonem opravdu strašně moc spokojený, a autu dává vcelku záhul. Problém je v tom, že mu v 70 tis km odešla spojka a shání nějakou, která by snesla víc. Co jsem procházel tuningové stránky úpravců výkonu motorů, tak jsem nenašel nikoho, kdo by kromě přečipování ještě dával třeba silnější spojku... Ví někdo o někom?
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
Uživatelský avatar
Marek_Km Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 695  Témata: 8
Registrován: 15.12.2007
Bydliště: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
167000 km @ 6.1 l/100km

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod Tony » 02.02.2010 13:00

Marek_Km píše:Známý potřebuje pomoc. Má ceeda 2.0 CRDi přečipovaného, je s tím výkonem opravdu strašně moc spokojený, a autu dává vcelku záhul. Problém je v tom, že mu v 70 tis km odešla spojka a shání nějakou, která by snesla víc. Co jsem procházel tuningové stránky úpravců výkonu motorů, tak jsem nenašel nikoho, kdo by kromě přečipování ještě dával třeba silnější spojku... Ví někdo o někom?


pokud nejezdí stylem prokluzovaní spojky tak nemá co měnit. to že odešla bylo buď stylem jízdy nebo vadný kus.
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod vegas » 16.03.2010 11:08

Zdravím, mám dotaz. Nevíte někdo co přesně se nastavuje v ŘJ při Chiptuningu-zvýšení výkonů?
Pořád mi vychází pouze změna palivové mapy. Máte s tím někdo opravdové zkušenosti? Díky za odpovědi
Uživatelský avatar
vegas Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 165  
Registrován: 15.07.2009
Bydliště: Novy Jicin  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
25000 km @ 6.8 l/100km

Re: Zvýšení výkonu - chip tuning

Příspěvekod JonnY » 16.03.2010 12:22

zalezi od motoru a od toho kto to upravuje.
pri benzinoch sa posuva predstih a pridava benzin. tam moc nic ine ani nejde
pri turbodiesloch sa prida nafta, zvysi tlak preplnania, da sa zmenit predvstrek...
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé