CVVT a turbo

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

CVVT a turbo

Příspěvekod -drb- » 09.02.2010 16:11

Při psaní jiného diskusního příspěvku mne napadlo, jestli už někdo zkoušel dopovat maloobjemové motory 1.4 a 1.6 CVVT v ceedu dopovat turbem nebo spíše kompresorem.

Víte o někom takovém? Nějakém článku na tohle téma?

Sám bych do toho asi nešel, protože máme v rodině jen jedno auto a moje kapesné nestačí na koupi druhého na hraní, ale zajímalo by mne, co by to s charakteristikou motoru udělalo.

Edit Beda: tema presunuto
-drb- Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 75  Témata: 1
Registrován: 25.03.2009
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
28000 km @ 7.0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod luboss » 09.02.2010 16:57

tu je clanok ako típek narval turbo do feldy 1,3 turbo do felicie
Uživatelský avatar
luboss Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 477  Témata: 2
Registrován: 10.08.2008
Bydliště: Kalinkovo  Slovakia (sk)
1. místo (1)

Kia cee'd SW (2013)
121000 km @ 5.9 l/100km

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod -drb- » 09.02.2010 17:44

jj, zajímavý článek, mám rád tyhle kutily, kteří opravdu ladí výkon auta a ne jen vnější vzhled. Před časem jsem četl podobné zkušenosti někoho jiného a v podsatě stejné problémy - řízení tlaku, dávkování paliva atd. To jsou poměrně známé neduhy (a důvody, proč bych se do toho nikdy nepustil na jediném autě v rodině, na kterém jsme do jisté míry závislí).

Mně by ale zajímala změna chování právě motoru 1.4 CVVT (nebo 1.6 - motory jsou skoro stejné, ale 1.4 mám sám, tak mne zajímá víc). Teorie praví, že turbo, případně kompresor zvyší podstatně kroutící moment v nízkých otáčkách (ergo zvýšení výkonu a lepší zátah už v nižších otáčkách). 1.4 má už teď přes sto koní, ale maximum je hodně vysoko, je potřeba motor hodně točit (což mně osobně nevadí), ale pokud by se zvýšil výkod i v nižších otáčkách, mohl by z toho být velmi zajímavý motor. Navíc by to bylo fakt milé rýpnutí do turbobenzínů od VW, které mají stejný výkon s turbem, jako KIA bez. ;)
-drb- Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 75  Témata: 1
Registrován: 25.03.2009
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
28000 km @ 7.0 l/100km

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod JonnY » 09.02.2010 18:13

ak by preplnanie malo mat nejake badatelne ucinky, tak by to vyzadovalo vymenu velkej casti motorovych casti (piesty, ojnice), samozrejme nove sanie a vyfuk, zmenu elektroniky, velmi pravdepodobne vstrekovacov, spojky...
velmi vazne pochybujem ze niekto vyraba piesty s nizsou kompresiou a na zakazku by to bola palka. tiez je otazne ako by to zvladla kluka. taktiez preprogramovat polku elektroniky by nebola ziadna sranda.
nehovoriac o pomerne velkom riziku, ze by si znicil nejeden motor.

velmi vazne pochybujem ze by to bolo hodne financii a casu ktore by to vyzadovalo.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod hermenet » 09.02.2010 18:42

Podle mne by bylo jistější jít cestou vyšších otáček. Takových 7200 by ten motor 1.4ky měl bez problémů vydržet, pokud jsou jednotlivé díly obdobně dimenzované jako u 1.6ky a pokud by stíhaly pružiny ventilů. V současném nastavení mám dojem, že omezovač vypíná motor v nejlepším. Je otázka, jestli by se pak ale při vytočení na maximum neřadilo na vyšší rychlost už do otáček nad nejvyšším krouticím momentem. To by byla možná škoda. --- Namodelovat v JonnYho excelovských grafech. ;) --- Na dobře udělaném autě by mělo být nastaveno všechno tak, že by nějaký jednoduchý a laciný zásah neměl mít smysl.
KIA cee'd SW 1.4 CVVT 80.2 kW Active (2009) Obrázek
Uživatelský avatar
hermenet Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 204  
Registrován: 19.12.2009
Bydliště: Praha 4  Czech Republic (cz)
7. sraz Kia-Club.org (1)

Opel Zafira (2016)
90000 km @ 8.37 l/100km

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod Berka » 09.02.2010 18:53

Osobně jsem asi před 6 lety viděl Felicii 1.3 která měla namontované turbo, ale žádná sláva to nebyla. Měla už druhý motor, protože ten první se po několika kilometrech rozletěl. Jednalo se jen o takovou velmi amatérskou úpravu. Cílem bylo zjistit co takové turbo dokáže s obyčejnou škodovkou. Postavil to mladý kluk jen ze zvědavosti. Druhý motor vydržel víc, ale kolik kilometrů to netuším.
Jo, jo, turbo je v módě. Uvidíme s čím jednou přijde Kia ;)
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod Jakub » 09.02.2010 20:37

Už přišla. Teda ne KIA, ale Hyundai. V modelu Scoupe byl motor 1.5 turbo ;-)
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod Stefi » 09.02.2010 20:50

Jakube :thu: bylo :twisted: 1.5 i Turbo (1495ccm/85kW/116HP) [04/91-05/96] :evil: vidět, že to tady i někdo sleduje :)
Stefi Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3815  Témata: 43
Registrován: 01.04.2008
Bydliště: Sušice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 3. místo (1) Sponzor (16) TOP sponzor (3)

Honda CR-V (2008)
157756 km @ 7.8 l/100km

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod JonnY » 09.02.2010 23:20

vyssie otacky tiez mozu byt celkom problem.
totiz lepsi je prepaleny piest pri turbe nez pretrhnuta ojnica, diera v bloku a kompletne zniceny motor.

upravovat motor uplne noveho auta nema zmysel. nepoviem pri impreze sti ale pri rodinnom aute ?
je mozne posunut obmedzovac a pouzit "ostrejsie" vacky (ak ich uz niekto vyraba! ) ale tym clovek strati krutiaci moment v nizkych otackach. a toho az tolko tieto motory nemaju. zmenit vyfuk, a to iste. zisk vo vysokych otackach bude skoro urcite
vykupeny stratou v nizkych.
takze co ? vyhodit zadnu sedacku, tapacir, rezervu ci airbagy ? ano to by pomohlo vsetkemu, ale vyhadzat interier novemu ceedu je predsa nezmysel.
ano turbo je druha cesta, ale kolko by za to clovek zaplatil ? sto tisic ? dvesto ? za par desiatok koni ? to si si mohol radsej kupit jazdenu 300hp imprezu...
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod Axel » 09.02.2010 23:40

Imprezu ne, ta neni tak pěkná i když ta poslední už je přeci jen krásnější než ty dva modely před ní, ale už to není sedan a to už není impreza :) takže radši EVO
Fandím:
Moto GP
Tým: Ducati Marlboro Team; Jezdec: Casey Stoner (samo na prvním místě jsou naši jezdci :) )

Formule F1
Tým: Scuderia Ferrari Marlboro; Jezdec: Felipe Massa
Uživatelský avatar
Axel Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 544  Témata: 1
Registrován: 04.02.2009
Bydliště: Děčín  Czech Republic (cz)
5. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (1)

Kia cee'd SW (2008)
34000 km @ 7.6 l/100km

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod hermenet » 10.02.2010 00:14

JonnY píše:vyssie otacky tiez mozu byt celkom problem.
totiz lepsi je prepaleny piest pri turbe nez pretrhnuta ojnica, diera v bloku a kompletne zniceny motor.
...

1.4ka by měla při těch 7.200 rpm stejnou střední pístovou rychlost, jako 1.6ka při svých 6.300, takže setrvačné síly budou stejné. Záleželo by podle mne jen na tom, jak jsou dimenzovaná ložiska kliky a ojničního čepu (jestli dávají k 1.4ce stejné písty i ojnice jako do 1.6ky, tak by to nehrozilo - ale nevěděl bych, kde to zjistit :no: ).

JonnY píše:...
je mozne posunut obmedzovac a pouzit "ostrejsie" vacky (ak ich uz niekto vyraba! ) ale tym clovek strati krutiaci moment v nizkych otackach. a toho az tolko tieto motory nemaju. zmenit vyfuk, a to iste. zisk vo vysokych otackach bude skoro urcite vykupeny stratou v nizkych...

Pokud by to nestíhaly ventily a vyžadovalo by to jiné vačky, pak by to nemělo smysl: přijít o krouticí moment v nízkých otáčkách je spec. u 1.4ky problém.

Ale jinak, pro mne je tohle jen holé teoretizování. Já jsem s výkonem/spotřebou naprosto spokojen. :thu: Ale díky za reakci. Aspoň se poučím - to je pro nás teoretiky nejdůležitější. :)
KIA cee'd SW 1.4 CVVT 80.2 kW Active (2009) Obrázek
Uživatelský avatar
hermenet Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 204  
Registrován: 19.12.2009
Bydliště: Praha 4  Czech Republic (cz)
7. sraz Kia-Club.org (1)

Opel Zafira (2016)
90000 km @ 8.37 l/100km

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod JonnY » 10.02.2010 00:34

hermenet : piestova rychlost nam sama o sebe nic az take nepovie.
1.4 a 1.6 maju asi (urcite) ine ojnice, ktore mozu byt slabsie (dimenzovane presne na 1.4) a nebudu stavane na zvysene namahanie.
rovnako nic nevieme o loziskach, piestoch, bloku, hlave, tesneni....
ano, motor (ak by nebol v zvysenych otackach prevadzkovany dlhodobo) by to asi vydrzal. asi

nestihali ventily ? neviem ako to myslis. pouzitim inej vacky dostanes do motoru viac vzduchu. viac vzduchu = viac vykonu...


ano, v principe je co upravovat. ale upravovat uplne nove auto je predsa ***. vacsina ludi nekupi auto s 7 rocnou zarukou, aby si ju po dvoch rokoch zrusili.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod vegas » 10.02.2010 10:04

Štelovat si doma motor na stolici je pěkná věc, ale do rodinného nebo jediného auta které mám doma bych peníze za tuning nevrazil. Pokud bych chtěl něco na vyblbnutí, tak si pořídím nějakou pěknou ojetinu (třeba zminovanou imprezu, nebo motorku-tam užto zrychlení je pěkná paráda). tuning jako takový žere peníze, které se dají investovat do kvalitních pneu, benzínu a pod. Kolikrát vydím vytuněná auta (exteriově) a obouvá to gumy za 500 Kč.
Uživatelský avatar
vegas Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 165  
Registrován: 15.07.2009
Bydliště: Novy Jicin  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
25000 km @ 6.8 l/100km

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod hermenet » 10.02.2010 10:31

JonnY píše:hermenet : piestova rychlost nam sama o sebe nic az take nepovie.
1.4 a 1.6 maju asi (urcite) ine ojnice, ktore mozu byt slabsie (dimenzovane presne na 1.4) a nebudu stavane na zvysene namahanie.
rovnako nic nevieme o loziskach, piestoch, bloku, hlave, tesneni....

Vycházím ze své utkvělé představy, že když dělá automobilka do téhož auta dva motory různého objemu se stejným vrtáním, že k tomu má ekonomické důvody. Např. snížit náklady na formy pro tlakové lití. Tj., že bude jen jiná kliková hřídel a třeba její ložiska. Ale nevím, jak svou představu jednoduše ověřit (kdybych chtěl opravdu dělat tuning, tak bych si tu práci dal).
JonnY píše:nestihali ventily ? neviem ako to myslis. pouzitim inej vacky dostanes do motoru viac vzduchu. viac vzduchu = viac vykonu...

Aha, :idea: já jsem myslel, že ty ostřejší vačky by nějak optimalizovaly plnění při max. otáčkách, kdy by se ventily zavíraly kvůli zvýšenému zrychlení později. Ale já to nemám nastudovaný, ani amatérsky. Já o tom jen logicky přemejšlím. Můj poslední tuning motoru se odehrál před dvaceti léty na Jawě 350/360 (výměna kliky, snížení hlav, hrátky s předstihem - neměl jsem spec. nářadí, tak jsem ji půlil šroubovákem a klínem (= sekyrou) :D, ale jela pak jak letadlo :o - i ústa jsem si na ní rozbil :oops: )
JonnY píše:ano, v principe je co upravovat. ale upravovat uplne nove auto je predsa ***. vacsina ludi nekupi auto s 7 rocnou zarukou, aby si ju po dvoch rokoch zrusili.

Souhlasím. Jediné, o čem by mohlo mít smysl uvažovat, je přestavba na plyn...
KIA cee'd SW 1.4 CVVT 80.2 kW Active (2009) Obrázek
Uživatelský avatar
hermenet Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 204  
Registrován: 19.12.2009
Bydliště: Praha 4  Czech Republic (cz)
7. sraz Kia-Club.org (1)

Opel Zafira (2016)
90000 km @ 8.37 l/100km

Re: motor CVVT na dopingu

Příspěvekod Berka » 10.02.2010 14:33

Jestli to tady čte někdo kdo staví motory, tak se směje až se za břicho popadá.
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

Další

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot]