horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Styling, lak, střešní nosiče atd.

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod Mexican » 07.03.2010 18:19

ono fakt, ze kapota je horuca moze mat z dlhodobeho hladiska vplyv na lak (velke rozpatie teplot - najma v zime) a v konecnom dosledku aj na kov. Tu izolaciu by som zvazil
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 433  Témata: 10
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod Jaroslav Sladky » 07.03.2010 20:39

JonnY píše:myslim ze to je vcelku normalne.
pri inych autach to robit nemusi, pretoze vyfukove zvody mozu byt uplne inac umiestnene, ci lepsie odizolovane.
nerobil by som si starosti

To je též můj názor.Svody jsou za motorem i s katem a v tomhle místě je minimální proudění vzduchu a tudíž se prostor znatelněji ohřívá a proto ta teplá kapota.Na druhou stranu, když svody drží stabilní teplotu motor lépe pracuje.
Jaroslav Sladky Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 66  
Registrován: 16.01.2010
Bydliště: postoloprty  Czech Republic (cz)
Sponzor (1) Organizátor srazu (1)

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod Jaroslav Sladky » 10.04.2010 19:23

Tak jsem vytvořil na víko kapoty tepelnou izolaci.Ze zátěžového koberce jsem vytvořil nosný prvek pro odrazovou folii,která se dává za radiátory,takový ten alobal nalepený na slabém polys. a ten jsem nalepil na ten koberec pomocí silikonu,tím jsem vytvořil celek který jsem uchytil ke kapotě pomocí plastových úchytek do otvorů které jsou na kopatě již vytvořeny.Obvod jsem polepil hliníkovou páskou.Funkčnost jsem už vyzkoušel ,po delší jízdě cca.200km jsem osahal kapotu a ani není poznat že je pod ní motor.
Jaroslav Sladky Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 66  
Registrován: 16.01.2010
Bydliště: postoloprty  Czech Republic (cz)
Sponzor (1) Organizátor srazu (1)

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod titanus » 10.04.2010 19:31

no po ceste BA - ZV som skusal kapotu a ruku som na nej udrzal...bez problemov...takze izoliacia si myslim nie je potrebna - u mna...


Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.



Honey Bunny: Ale co dál? Chceš pracovat?
Pumpkin: Nikdy!
Uživatelský avatar
titanus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1690  Témata: 13
Registrován: 08.09.2008
Bydliště: Bratislava - Sliac  Slovakia (sk)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2008)
63636 km @ 7.5 l/100km

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod Mexican » 12.04.2010 14:25

Jaroslav Sladky píše:Tak jsem vytvořil na víko kapoty tepelnou izolaci.Ze zátěžového koberce jsem vytvořil nosný prvek pro odrazovou folii,která se dává za radiátory,takový ten alobal nalepený na slabém polys. a ten jsem nalepil na ten koberec pomocí silikonu,tím jsem vytvořil celek který jsem uchytil ke kapotě pomocí plastových úchytek do otvorů které jsou na kopatě již vytvořeny.Obvod jsem polepil hliníkovou páskou.Funkčnost jsem už vyzkoušel ,po delší jízdě cca.200km jsem osahal kapotu a ani není poznat že je pod ní motor.


vyborne :drink:
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 433  Témata: 10
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod micronimus » 13.04.2010 09:44

nechci se nikoho dotknout ale myslím si , že celá tahle diskuze je zbytečná. Hledáme problém tam kde není a nikdy nebyl :D Ano kapota je po jízdě teplá ale ne zase tolik aby to čemukoli a hlavně laku vadilo. To že se z ní kouří je v případě nižší venkovní teploty normální ... ze mě se taky kouří když slezu po 30km z kola a je venku 5°C ;) , ale na smažení vajíček to ještě není . Navíc například v létě kdy na kapotu praží slunce jsou povrchové teploty laku mnohem a mnohem vyšší (tím že neudržíme na laku v létě ruku znamená že teplota může být 60-80°C) a také se nic neděje . Problém bych spíše viděl kdyby se lak např. prodce ohřál a pak prudce schladil ale teplo od motoru mu určitě nevadí a není potřeba dělat jakékoli úpravy.
Cee´d SW 1,6 CVVT 95kW EX+
najeto: 75000 km
Uživatelský avatar
micronimus Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 141  Témata: 2
Registrován: 15.01.2008
Bydliště: Praha 4 - Modřany  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2008)
62000 km @ 8.5 l/100km

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod vladislav » 13.04.2010 11:44

Taky jsem názoru,že toto opravdu nemá žádný význam řešit... ;)
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod Pokemon » 13.04.2010 14:21

Suhlasim.. zbytocnou izolaciou len viac zatazite chladenie. S prestupom tepla cez kapotu bolo mozno pocitane a izolaciou narusite planovane dochladzovanie. Ale to su zase len uvahy ;)
KIA Cee'd SW 1.4 CVVT LX (2010)
Pokemon Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 10  
Registrován: 25.03.2010
Bydliště: BA  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2010)
6900 km @ 8.8 l/100km

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod Mexican » 14.04.2010 17:55

to ze vam sa to nechce robit, resp vyrobca setril na izolacii nie je dovodom aby ste sa "dotykali" ludi co to urobia. Trochu sa tym uberie hluk, a povedzme si uprimne cim mensi rozdiel teplot tym lepsie - to snad chape kazdy clovek a akymi-takymi znalostami z fyziky. Teda ak je vonku -10 a kapota ma 50 stupnov je asi ine ako ked ma 30 stupnov.
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 433  Témata: 10
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod vladislav » 14.04.2010 18:26

Mexican píše:to ze vam sa to nechce robit, resp vyrobca setril na izolacii nie je dovodom aby ste sa "dotykali" ludi co to urobia. Trochu sa tym uberie hluk, a povedzme si uprimne cim mensi rozdiel teplot tym lepsie - to snad chape kazdy clovek a akymi-takymi znalostami z fyziky. Teda ak je vonku -10 a kapota ma 50 stupnov je asi ine ako ked ma 30 stupnov.

Pokud je venku -10 tak kapota nemá v žádném případě 50 stupnů..To si trochu neodhadnul.. :D Já osobně motor do kabiny řidiče moc neslyším.Spíš jsou slyšet pneumatiky...Jen si myslím,že to je zbytečné..Tím se ovšem nikoho nechci ....dotknout co si tam tu izolaci dávají....Je každého věc co si tam dá,ale pokud je o tom diskuze tak je samozřejmě ,že budou kladné i záporné názory.To už je podstata každé diskuze...Takže můj názor na toto je ,že je to opravdu zbytečné...A druhý klidně může zase napsat opačný názor... :thu:

Já tento motor mám a nikdy jsem si nezaregistroval,že by byla kapota nějak extrémně teplá..Naproti ostatnim autům co jsem měl dřive...Ty máš tento motor také na svém autě??? 8-)
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod Mexican » 14.04.2010 20:22

ja tam mam DF4A, ten co je v RIO.. a pri teplote cca -5 vonku ani po 100km sa neroztopila jemna snehova /ladova pokryvka kapoty. od vyroby je tam izolacia. Dokonca som zailolovaval aj podny kryt motora - podobne ako Jaroslav - pomocou tej srandicky na radiatory. A motor v zime chladne pomalsie, resp z testov mi vyslo ze sa zahreje cca o 10-15% skorej, co za radove dve hodky prace stalo
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 433  Témata: 10
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod titanus » 14.04.2010 20:36

@Mexican

a nerobi to ziadne problemy v lete? ked to lepsie drzi teplo tak to v lete po jazde moze posobit ako maly sklenik :D ja by som na kapotu dal len klince (hrebiky) aby si tie macky rozmysleli chodit ku mne do solarka :thd:


Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.



Honey Bunny: Ale co dál? Chceš pracovat?
Pumpkin: Nikdy!
Uživatelský avatar
titanus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1690  Témata: 13
Registrován: 08.09.2008
Bydliště: Bratislava - Sliac  Slovakia (sk)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2008)
63636 km @ 7.5 l/100km

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod JonnY » 14.04.2010 22:30

tiez som si nevsimol ziaden problem s horucou kapotou.
a viem si predstavit, ze napr v lete v nejakej zapche na dialnici by to teoreticky mohlo robit viacej skody nez uzitku...
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod pne » 13.05.2010 10:47

u 2010 modelu 1,6 CVVT , tu horucu "gucu na vyfukovom potrubi" zrejme aj kvoli "smradu a teplu" posunuli nizsie oproti starsiemu motoru asi o 20cm.

1,4 motor som nevidel ci ma podobne zmeny , ale riesenim by mohlo hypoteticky tam skusit nahodit to nove 2010 vyfukove potrubie ak je to mozne.
Treba sa spytat priamo automechanikov.
Uživatelský avatar
pne Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  Témata: 1
Registrován: 04.05.2010
Bydliště: EU-BA  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2010)
0 km @ 0 l/100km

Re: horká kapota po jízdě - motor 1.4, 80kW

Příspěvekod LUBOBUBO » 28.06.2010 22:45

Mexican píše:to ze vam sa to nechce robit, resp vyrobca setril na izolacii nie je dovodom aby ste sa "dotykali" ludi co to urobia. Trochu sa tym uberie hluk, a povedzme si uprimne cim mensi rozdiel teplot tym lepsie - to snad chape kazdy clovek a akymi-takymi znalostami z fyziky. Teda ak je vonku -10 a kapota ma 50 stupnov je asi ine ako ked ma 30 stupnov.

Ja som minule obzeral Hyundai i30 s motorom 1,4 a ten mal na kapote originál izoláciu :)
Uživatelský avatar
LUBOBUBO Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 65  Témata: 7
Registrován: 15.04.2009
Bydliště: B.Bystrica - Levice  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2009)
62500 km @ 6.7 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Exteriér

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé