Důležité upozornění

:!: Nově je možno si pořídit klubové podložky RZ/SPZ :!:

Více se dozvíte zde https://www.kia-club.org/viewtopic.php?p=195579#p195579

1.6 CRDi a vytáčení motoru

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod Mexican » 12.08.2010 12:52

DonQuichote píše:3500-4000 ot řadit....víc to nemá smysl


radit u CRDi pri 3000-4000? a naco? max krutak je posadeny myslim do 2700 otacok, takze 2500 az 3200 (ak ratame ze nam tych 500-700 otacok pri dlhsom radeni padne (z 4 na 5).. radit u CRDi tak vysoko nema ziadny vyznam, zbytocne vytacany motor, zbytocne vysoka spotreba, zbytocne vysoka akusticka nepohoda
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 441  Témata: 11
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod JonnY » 12.08.2010 13:07

ak ma motor maximum vykonu pri 4000rpm, tak pre maximalne zrychlenie je nutne radit obvykle v cca 4300-4500rpm. zalezi od zprevodovania a poklesu vykonu nad 4000rpm.
cim vacsi pokles otacok po preradeni (na nizkych prevodoch), tym do vyssich otacok treba motor vytacat.

subjektivne to tam uz naozaj extra netaha, ale cisla nepustia.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod Mexican » 12.08.2010 13:56

JonnY píše:ak ma motor maximum vykonu pri 4000rpm, tak pre maximalne zrychlenie je nutne radit obvykle v cca 4300-4500rpm. zalezi od zprevodovania a poklesu vykonu nad 4000rpm.
cim vacsi pokles otacok po preradeni (na nizkych prevodoch), tym do vyssich otacok treba motor vytacat.

subjektivne to tam uz naozaj extra netaha, ale cisla nepustia.


to pojde dost tazko, kedze obmedzovac je niekde pred 4300 otackami.. z vlastnej skusenosti skutocne nema vyznam radit 16V CRDi nad 3500 otacok, rychlejsie to veru nepojde
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 441  Témata: 11
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod kofejn » 12.08.2010 14:49

Někde jsem četl, že je dobré turbo občas vytočit, aby naklápění lopatek nezatuhlo. Ale je to informace JPP. Takže když je motor ohřátý, tak to jednou za cestu vytočím na trojku nad 4000 ot/min :roll: , pak zařadím za šest a zase to šolichám kolem těch dvou tisíc 8-) .
kofejn Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 159  Témata: 5
Registrován: 27.03.2009
Bydliště: kutnohorsko  Czech Republic (cz)

Kia Carens III (2007)
0 km @ 6.8 l/100km

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod JonnY » 12.08.2010 15:22

Mexican píše:
JonnY píše:ak ma motor maximum vykonu pri 4000rpm, tak pre maximalne zrychlenie je nutne radit obvykle v cca 4300-4500rpm. zalezi od zprevodovania a poklesu vykonu nad 4000rpm.
cim vacsi pokles otacok po preradeni (na nizkych prevodoch), tym do vyssich otacok treba motor vytacat.

subjektivne to tam uz naozaj extra netaha, ale cisla nepustia.


to pojde dost tazko, kedze obmedzovac je niekde pred 4300 otackami.. z vlastnej skusenosti skutocne nema vyznam radit 16V CRDi nad 3500 otacok, rychlejsie to veru nepojde

rovno hovorim ze v dieslovom ceede som nejel, ale 95% modernych 4valcovych CR dieslov ma maximum okolo 4500rpm. a som si skoro isty ze sa da vytocit cez 4300 a asi az nekam k 4500rpm...

jedna vec je pocitove zrychlenie, druha vec je absolutne zrychlenie. a pre maximalne zrychlenie je v drtivej vacsine pripadov nutne tocit motor cez maximum vykonu.


edit: podla obrazkov na kia stranke, je cervene pole niekde pri 4700rpm
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod JonnY » 12.08.2010 15:26

kofejn píše:Někde jsem četl, že je dobré turbo občas vytočit, aby naklápění lopatek nezatuhlo. Ale je to informace JPP. Takže když je motor ohřátý, tak to jednou za cestu vytočím na trojku nad 4000 ot/min :roll: , pak zařadím za šest a zase to šolichám kolem těch dvou tisíc 8-) .

v pripade turba s variabilnou geometriou lopatiek (vgt) to je naozaj vhodne. hlavne pri turbach s pneumatickym ovladanim. ak tie lopakty ovlada elektromotor, tak by to malo byt v softe osetrene, a on s nimi raz za cas zacvici sam...
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod PetrLa » 12.08.2010 17:02

JonnY píše:
Mexican píše:
JonnY píše:ak ma motor maximum vykonu pri 4000rpm, tak pre maximalne zrychlenie je nutne radit obvykle v cca 4300-4500rpm. zalezi od zprevodovania a poklesu vykonu nad 4000rpm.
cim vacsi pokles otacok po preradeni (na nizkych prevodoch), tym do vyssich otacok treba motor vytacat.

subjektivne to tam uz naozaj extra netaha, ale cisla nepustia.


to pojde dost tazko, kedze obmedzovac je niekde pred 4300 otackami.. z vlastnej skusenosti skutocne nema vyznam radit 16V CRDi nad 3500 otacok, rychlejsie to veru nepojde

rovno hovorim ze v dieslovom ceede som nejel, ale 95% modernych 4valcovych CR dieslov ma maximum okolo 4500rpm. a som si skoro isty ze sa da vytocit cez 4300 a asi az nekam k 4500rpm...

jedna vec je pocitove zrychlenie, druha vec je absolutne zrychlenie. a pre maximalne zrychlenie je v drtivej vacsine pripadov nutne tocit motor cez maximum vykonu.


edit: podla obrazkov na kia stranke, je cervene pole niekde pri 4700rpm


nerozhoduje krouťák ale výkon...máš pravdu.
Zrychlení je u turbo motorů v nižších otáčkách opravdu větší, protože motor dokáže větší silou působit na hřídel resp. na kola.
V době nejvyššího kroutícího momentu má motor největší akceleraci, je schopen nejvíce zvyšovat rychlost.
Pak kroutící moment klesá a otáčky s výkonem dále rostou a vozidlo zrychluje (již pozvolněji) až do té doby než se třecí síly a odpor vzduchu vyrovnají síle, kterou motor vyvine při maximálním výkonu.

Je hloupost říct, že nemá smysl motor točit k jeho maximálnímu výkonu, protože pokud roste výkon, tak rostou i otáčky a proto roste rychlost (při stejném převodovém stupni). Takže ano má smysl motor točit k jeho maximu výkonu, ale je nutno počítat s tím, že čím víc výkonu dostáváme, tím víc paliva spotřebujeme (jen tak ze vzduchu se ty kW nenaberou).

PS: kdo nevěří, nechť vjede na německou dálnici, dá tam pětku (pokud má šestku, tak šestku) a zkusí zrychlovat. Zpočátku to zrychluje svižně, pak to uvadá...je hloupost říct, že nemá smysl to točit nad 3500 otáček....rychleji to opravdu pojede...viz. tachometr, což je důkazem toho, že auto zrychluje.

Pro odborníky....roste-li okamžitá rychlost, roste i zrychlení neboli je kladné....jedeme-li ustálenou rychlostí, zrychlení je nulové, nezrychlujeme ani nezpomalujeme....klesá-li okamžitá rychlost, zrychlení je záporné tudíž zpomalujeme. Toť trocha fyziky.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod JonnY » 12.08.2010 23:11

PetrLa : presne tak.
zistit v akych otackach treba radit je relativne jednoduche, staci poznat prevodove pomery, a krivku krutiaceho momentu.
ked radis z jednotky s pomerom 3.63 na dvojku z pomerom 1.96 (co su prevody jednotky a dvojky ceedu 1.6dieslu), tak aby si mal na dvojke vacsie zrychlenie musel by byt krutiaci moment umerne vyssi. 1.96/3.63=0.54 cize na dvojke budes mat vyssie zrychlenie ak po preradeni bude krutiaci moment o 55% vyssi. co nieje realne, a pre maximalne zrychlenie je teda nutne tocit jednotku az do obmedzovaca.
pri dalsich prevodoch sa ten rozdiel zmensuje. z dvojky na trojku je to 0.6, z trojky na stvorku 0.71 a zo stvorky na petku 0.78
tam uz je velmi dobre mozne, ze po preradeni z stvorky pri napr 4200rpm bude vyssie zrychlenie na 5ke.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod Mexican » 13.08.2010 09:08

toz nieco k tomu vasmu toceniu

Chemnitz, okraj mesta- Brno, vystavni ul. (20.00-23.30) - bez prestavky, teda 3,5 hodiny, vzdalenost 361km

posadka ja + bicykel, batozina (cca 30 kg) - vsetko v kufri
natankovany Aral Ultimate (V Hannoveri a v Chemnitze)

spotreba podla PP - 5,4
spotreba podla dotankovania 5,13
cestovna rychlost na D1 - 132-136km/h (podla GPS) - 140-145 tacho

radil som maximalne na 3000 (tak ako vzdy ked to "solim") a z casu vidite celkova priemerna rychlost bola viac nez slusna (zaratana pochopitelne rozkopana praha s xy radarmi). Myslim ze toto vlakno je o spotrebe a potrebe/nepotrebe vytacat. A preto som pisal ze radit CRDi pri 4000 otackach je nonsens. Jednak ze hrozne trva kym ten motor clovek vytoci a jednak je to uplne zbytocne. Akceleracne plus je nula-cela-nic. Castym tocenim k maximu u CRDi dosiahnete jedine tak vyssiu spotrebu paliva a oleja. Nic ine. Uz to prosim pochopte, nie je to benzin. A mozte operovat cislami, ja operujem penazenkou a stopkami. Ale ako som pisal v inom vlakne, robte ako uznate za vhodne. Potom vidim, ze porovnatelne Rio s tym istym CRDi ma o vyse pol litra vyssiu spotrebu ako Accent. A tcyh pol litra na (napr mojich 90 000km) je uz solidny rozdiel. Vratane toho, ze sa nijak neobmedzujem. to je ale mam taky pocit tu na fore hadzanie hrachu na stenu. takze radte tie crdicka na zaciatku cerveneho pola, je to to najlepsie pre vase auto a vasu penazenku
Naposledy upravil Mexican dne 13.08.2010 13:51, celkově upraveno 1
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 441  Témata: 11
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod JonnY » 13.08.2010 11:02

myslim ze som napisal jasne, ze hovorim o maximalnej moznej akceleracii, a nie o spotrebe

ale nechajme tak, ocividne sa nenechas presvedcit .... :)
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod Mexican » 13.08.2010 14:02

JonnY píše:myslim ze som napisal jasne, ze hovorim o maximalnej moznej akceleracii, a nie o spotrebe

ale nechajme tak, ocividne sa nenechas presvedcit .... :)


ale ja nemam problem sa dat presvedcit.. dnes som to skusal - na rovnej okreske .. tocit az po 3900 (na stvorke) - ano, mas pravdu mozno to zrychluje. Ci je ta akceleracia lepsia neviem. Faktom je ze za 3000 otackami citelne ubuda krutaku, rucicka otackomeru sa splha k 4000 uz relativne pomaly. A to nadolezitejsie - pri 3900 mam na stvorke 140km/h. Pri radeni pri vysokych otackach z 3 uz clovek moze tu stvroku rovno vynechat a ist na 5. Co moc nedava zmysel

Na sportovu jazdu si predstavujem zakrutovite okresky, tam to lusxusne ide na 3-4 prevodovom stupni - od 50 do 110. Trojka cca do 70 (2900 otacok), potom stvorka. Mozno si niekto predstavuje sportovu jazdu po rovinkach, to je potom moje badanie bezpredmetne

Ak sa tu budeme bavit o terii, prosim. Ale podstata tohto vlakna je (aspon tak to chapem co som presiel tych 7 stran) ci ma vytacanie zmysel pri sportovej jazde. Ja hovorim, ze pri "sportovej jazde s 1,5 / 1,6 CRDi nema vyznam tocit nad 3000 otacok (mozno specificke pripady - prudke rozbehy ala vychadzam na hlavnu a z kopca sa vali tatra s drevom, pripadne prudky kopec tam na 3, 4 tych 3000 -3300 je dobre mat ak clovek planuje radit nahor. Pozrite sa niekedy za seba od 3000 otacok, uz to zacina dymit, resp oblak je zretelny pri prudkej akceleracii. Teda u aut bez DPF (myslim ze predfejslift Ceeda nema), fyzikalnu podstatu diesloveho motora proste neobmakcite teoriami
2021 Kia STonic 1.0T-GDi TOP a 2023 Hyundai Tucson HEV Style/Premium
http://pancuha.wordpress.com
Uživatelský avatar
Mexican Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 441  Témata: 11
Registrován: 26.11.2008
Bydliště: Strelice (CZ) & Vrutky (SK)  Slovakia (sk)
Sponzor (3)

Kia Stonic (2021)
0 km @ 0 l/100km

Re: 1.6 CRDi a vytáčení motoru

Příspěvekod PetrLa » 13.08.2010 19:04

@Mexican:
já nevím co to furt omíláš....já ti nevyvracel, že taková jízda je neekonomická, je to zbytečné a je to honění motoru. V tom ti dávám za pravdu. Já ti jen říkal, že jedu-li na poslední převodový stupeň a chci dále zrychlovat, tak mi nezbývá než ten motor vytáčet. Jakým jiným způsobem bys dosáhl třeba na německé dálnici maximální rychlosti vozu? Neříkej mi, že to dáš na pětku při 3300 ot./min. Taky jsem psal, že auto zrychluje i poté, což si může každý vyzkoušet na vlastní kůži. A taky jsem psal, že při tom režimu je třeba počítat s jistou neefektivností provozu (že to bude papat i trávu kolem cesty).
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod pawlow » 17.08.2010 12:55

Ahoj bratri v Kia,-)

mam 1,6 CRDi Sw a nejsem moc spokojenej s vykonem - nekdy se i bojim predjizdet. Cekal jsem, nez najedu vic km, ted mam pres 10.000 km.
Ted k problemu - auto se neda moc vytacet - nad 3.000 otacek proste zadny pokrok a to je prave ten problem.
Do tech 3.000 je auto relativne zive, ale potom smrt - znat je to treba na dalnici, kdyz ve 150 zkousim zrychlit (pro jezdce v kloboucich a moralisty jezdim po nemeckych dalnicich-) tak absolutne nic a ze 150 na 180 potrebuju skoro tri minuty a radit tam muzu jakoukoliv rychlost, proste nad 3.000 otacek.

Prvni,co me napadlo, bylo, si sednout za jinyho Ceeda u prodejce, ale uz jsem byl u trech a zadny z nich zrovna takovou motorizaci na krame nemel.

Jak teda tahne auto vam v tehle otackach? :help:

Diky
Uživatelský avatar
pawlow Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 143  Témata: 9
Registrován: 11.01.2010
Bydliště: Budyšín - Bautzen  Germany (de)

Kia cee'd SW (2010)
72800 km @ 5.7 l/100km

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod JonnY » 17.08.2010 13:19

tak na dialnici staci troska kopec alebo silnejsi protivietor, a v podobne vysokych rychlostiach to uz da motoru zabrat.

ale tri minuty? to nebude normalne. skus ist do servisu, nech to napichnu na diagnostiku. kazdy zavaznejsi problem to vypise.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: 1,6 CRDi do kolika otacek tahne?

Příspěvekod titanus » 17.08.2010 13:24

mozno sa ponukne niekdo z klubu kto je pobliz aby si sa previezol, tiez sa mi to nezda ako standard :no: jazdis aj v nemcku, skus predajcov aj tam ;)


Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.



Honey Bunny: Ale co dál? Chceš pracovat?
Pumpkin: Nikdy!
Uživatelský avatar
titanus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1690  Témata: 13
Registrován: 08.09.2008
Bydliště: Bratislava - Sliac  Slovakia (sk)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2008)
63636 km @ 7.5 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé